اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/11/23    کد خبر: 15727453   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان:

حفره قانونی و اجرایی برای برگزاری انتخابات در استان اصفهان نداریم

حفره قانونی و اجرایی برای برگزاری انتخابات در استان اصفهان نداریم

  معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان با بیان اینکه فتح قله انتخابات با اجرای صحیح مبتنی بر مٌر قانون بر عهده عوامل اجرایی انتخابات است ، گفت: حفره قانونی و اجرایی برای برگزاری انتخابات در استان اصفهان نداریم.

به گزارش رسانه خبری صدای جویا از اصفهان، محمدرضا جانثاری در پنجمین همایش فلسفه سیاسی که در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن ماه امسال با اشاره به چهار راهبرد(مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت)به عنوان سرلوحه انتخابات گفت: فتح قله انتخابات با اجرای صحیح مبتنی بر مٌر قانون بر عهده عوامل اجرایی انتخابات است ، چرا که مردم به این عوامل اعتماد دارند .


وی افزود: امام خمینی(ره) معتقد بودند «میزان رای ملت است» و رای ملت را میزان سنجش می‌دانستند و در اولین سخنرانی خود در بهشت زهرا(س) نیز با صراحت نکاتی را بیان و باقدرت گفتند که به" واسطه این ملت دولت" تعیین می‌کنم.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان با بیان اینکه امام(ره)هیچ زمانی در بند گروه‌های سیاسی نبود بلکه به بدنه و اقشار مختلف مردم ایمان داشت، تصریح کرد: حفره قانونی و اجرایی برای برگزاری انتخابات در استان اصفهان نداریم.

وی تصریح کرد: ساختار برگزاری انتخابات منسجم است، اجرای انتخابات توسط وزارت کشور انجام می‌شود وامسال سه هزار و ۱۶۱ شعب اخذ رأی داریم که دو هزار و ۷۶۸ شعبه ثابت و ۳۹۳ شعبه هم سیار است.

جانثاری ادامه داد: در این انتخابات نسبت به انتخابات گذشته در مرحله ثبت‌نام نهایی یک هزار و ۷۶۸ نفر حضور یافتند که برخی در طول مسیر انصراف دادند، برخی نقص مدرک داشتند، برخی تأیید صلاحیت نشدند و در مجموع ۷۴۳ داوطلب تأیید صلاحیت شده داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در خصوص تفکیک داوطلبان احزاب نیز گفت: ما توجهی به احزاب در روند برگزاری انتخابات نداریم و برای ما مشارکت همگانی است.

وی در خصوص داوطلب تأیید صلاحیت شده شهر اصفهان گفت :۲۹۶ نفر از داوطلبان از حوزه اصفهان و چهار شهرستان شرق اصفهان هستند.

جان‌نثاری زمان برگزاری انتخابات را ۱۰ ساعت و از ساعت ۸ تا ۱۸ اعلام کرد و ادامه و ادامه داد: امنیت شعب و امنیت عمومی مورد توجه است و انتخاباتی در امنیت کامل خواهیم داشت.

وی در خصوص الکترونیکی شدن انتخابات نیز گفت: برای استان اصفهان طبق نظر شورای نگهبان و شورای نظارت انتخابات الکترونیک را نخواهیم داشت.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه مسیحیان ارمنی جنوب در اصفهان و سه شهر استان و شیراز انتخابات را انجام می‌دهند، گفت: کلیمیان و زرتشتیان نیز با محوریت تهران انتخابات آنها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از افرادی که در معرض تأیید صلاحیت قرار گرفتند، در استان تأیید صلاحیت شدند، اضافه کرد: افزایش تعداد داوطلبان بیانگر امید داشتن مردم به نظام و آینده کشور است.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #انتخابات #فرمانداران #مردم #جویا #ایران #خبر #استانداری اصفهان
ما را دنبال کنید:
+