اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/11/17    کد خبر: 15727442   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 9  دقیقه

یادداشت؛

تلاش تشنگان قدرت برای متوقف کردن نخبگان در انتخابات

تلاش تشنگان قدرت برای متوقف کردن نخبگان در انتخابات

  دواطلب حوزه انتخابیه شاهین شهر، میمه و برخوار گفت: به قدر یک عمر، تهدید، فشار و تخریب به سوی من روانه شده است، دروغ پردازی، تهمت، تهدید دوستان، یاران و بستن هر نوع فضای ارتباطی، از کمترین اقداماتی بوده که برای متوقف کردن من در دستور کار تشنگان قدرت قرار گرفته است.

به گزارش رسانه خبری صدای جویا از شاهین شهر اصفهان، محمد حق‌شناس برگزیده بنیاد ملی نخبگان کشور، کارشناس حوزه مدیریت و اقتصاد و همچنین فعال سیاسی و اجتماعی با انتشار یادداشتی با عنوان« تلاش تشنگان قدرت برای متوقف کردن نخبگان در انتخابات» به شرح زیر آورده است:


چند روز پیش در دیداری که با یک پدر شهید داشتم و خاطرات شیرین و پر فراز و نشیب او را از مجاهدت هایش برای انقلاب شکوهمند اسلامی با گوش جان شنوا بودم، از او پرسیدم آیا از اینکه انقلاب کرده اید پشیمان هستید؟!

دقیقه ای مکث کرد و بعد گفت هرگز!  مکث او باعث تعجب من شد؛ انتظار مکث کردن از او در پاسخ به چنین سوالی را نداشتم؛ دلم می خواست بدانم در ذهن این مرد رنج دیده، زحمت کش و خدا ترس در آن زمان خیلی کوتاه چه گذشته که باعث تاخیر در پاسخش شده است؛ از او علت مکث را جویا شدم.

گفت در آن لحظه ناخواسته یاد برخی از نوه های جوان و جوانان اقوامش افتاده و بگو و مگوهایی که بر سر وضعیت امروز جامعه با آن ها دارد که گاه به مشاجره نیز می کشد، گفت انتظار نداشته تا این حد جوانان کشور بی پشتیبان و یاور باشند و از همه جا طرد شوند و غرق در مشکلات و ناامید از آینده باشند و دشمن از این فرصت استفاده کند و آن ها را...

در این حین ناخودآگاه یاد خودم افتادم و مسیری که در آن قرار گرفته ام، کمتر از چندماهی نیست که اعلام حضور برای رقابت انتخابات از حوزه انتخابیه دو شهرستان شاهین شهر، میمه و برخوار کرده ام، اما به قدر یک عمر، تهدید، فشار و تخریب به سوی من روانه شده است، دروغ پردازی، تهمت، تهدید دوستان، یاران و بستن هر نوع فضای ارتباطی، از کمترین اقداماتی بوده که برای متوقف کردن من در دستور کار تشنگان قدرت قرار گرفته است.

فکر می کنید چرا؟ برای اینکه همه چیز را در بالاترین انحصار برای خود می خواهند، به همه باج، وعده و وعید می دهند، رقیب تراشی  تصنعی می کنند، خبرنگاران را از درج مطالب و دیدگاه های ما منع می کنند، چالش های روانی و سیاسی درست می کنند‌، فضا سازی می کنند تا افراد مستقل دچار تردید شوند.

همه این ها برای این است که به همه بفهمانند که همه عرصه ها ارثیه پدریشان است و هیچ جوان خوش فکر، با استعداد، باسواد و متخصص و فرزند یکی از این مردم عادی جامعه حق حضور در عرصه ای که خود را مالک ابدی آن می دانند ندارد.

بگذریم که هیچ یک از این اقدامات راه به جایی نمی برد و فلسفه آمدن من به این صحنه فراتر از خواسته منفعت طلبانه آنان است که همه چیز را قدرت، شهرت و نمایش می بینند...اگر کمتر دغدغه ای برای اصلاح نظام حکمرانی و اقتصادی کشور نداشتم هرگز دل به این امواج پر از آلودگی برخی نمی زدم و می گذاشتم آتش روز قیامت را برای خودشان برافروخته تر کنند و چند صباحی بیشتر در این مرداب زیاده خواهی دست و پا بزنند اما چه باک که به عنوان عضو کوچکی از این جامعه که در خانواده ای کشاورز و زحمت کش به دنیا آمده ام و تخصصی دارم، سال ها بدون سهمیه و پشتیبانی در بهترین دانشگاه های کشور درس خوانده ام، پژوهش ها و مطالعات گسترده در حوزه های حکمرانی مدیریت و اقتصاد انجام داده ام و به سبب فعالیت ها و مسئولیت هایم در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، پژوهشکده ها، اندیشکده ها که مرا صاحب تجربیات گران سنگی از علل و ریشه های مشکلات و راه حل آن کرده است.

نخواستم در این وانفسا خود را کنار بکشم و همه چیز را به دست آدم های تکراری و ریل گذاری های نادرست خانه خراب کنشان وانهم.

هر کس اندکی مطالب و دغدغه های علمی و اجتماعی مرا در این چند سال در شبکه های اجتماعی و کانال هنر حکمرانی و توسعه در ایتا مطالعه و بررسی کند متوجه انگیزه و باور من به تغییر و تحول اساسی در ریل گذاری های نظام حکمرانی کشور خواهد شد؛ بی شک برای بازگشت به آرمان ها باید بسیاری از ریل گذاری های غلطی که در این دو دهه گذاشته شده و باعث حرکت قطار توسعه ی کشور به شوره زار شده است و جوانان و عموم کشور را تا این حد غرق در مشکلات کرده باید تغییر یابد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #انتخابات #سیاست #ایران #شاهین شهر #اصفهان #مجلس #خبر
ما را دنبال کنید:
+