اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/6/12    کد خبر: 15726960   در دسته بندی فرهنگ و تاریخ نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

شهردار شاهین‌شهر؛

معرفی شاهین‌شهر به عنوان شهر دختر شایسته ایرانی نیازمند حمایت دولت است

معرفی شاهین‌شهر به عنوان شهر دختر شایسته ایرانی نیازمند حمایت دولت است

  شهردار شاهین‌شهر گفت: معرفی شاهین‌شهر به عنوان شهر دختر شایسته ایرانی نیازمند حمایت دولت است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سعید ابریشمی را در نشست با خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: به دلیل خاص بودن جایگاه شهر شاهین‌شهر در ایران، شهرداری شاهین‌شهر در دوره مدیریت جدید شهری به سراغ مشارکتی کردن مردم در تصمیم‌گیری‌های اداره شهر رفته است.


وی با تأکید بر اینکه هر کجا کار را به مردم واگذار کرده‌ایم موفق‌تر بوده‌ایم، افزود: اتفاقاً همین اتفاق از رموز موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در 43 سال گذشته بوده است، یعنی واگذار کار به خود مردم به‌عنوان صاحبان اصلی انقلاب.

شهردار شاهین‌شهر در ادامه بیان داشت: به همین خاطر شاهین‌شهر را به 15 محله تفکیک و در تمام این محلات بر اساس شاخصه‌های هر محله ۲۳ تا ۲۵ نفر معتمد را انتخاب و آموزش مبانی مدیریت شهری را به آنان داده تا از بین خود  ۵ تا ۷ نفر را به‌عنوان مجلس مشورتی یا شورای محله انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: این اتفاق موجب شد که منابع به‌صورت عادلانه‌تری در بین محلات توزیع گردد به همین خاطر تصمیمات و اولویت‌سنجی انجام پروژه‌های شهری بر اساس نیاز واقعی مردم صورت خواهد گرفت.

ابریشمی راد تأکید کرد: شاهین‌شهر و هویت آن به‌عنوان یک شهر با در نظر گرفتن پیشینه تاریخی کوتاه و مهاجرپذیری و ظرفیت‌های ویژه آن، بایست به‌درستی صورت بگیرد و توجه ویژه‌ای در سطح کلان به آن صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه نقشه فرهنگی شاهین‌شهر در مرکز پژوهش هالی فرهنگی و اجتماعی با مشارکت همه نخبگان و دلسوزان  مبتنی بر فرهنگ محلات در حال تدوین است، خاطرنشان ساخت: شرح خدمات ویژه‌ای جهت نقشه فرهنگی شاهین‌شهر تدوین و تحت نظارت خانم دکتر عطریان فر، نقشه فرهنگی شاهین‌شهر در مسیر تدوین قرار گرفته است.

شهردار شاهین شهر با اشاره به راه اندازی دبیرخانه جشنواره ملی شهیده کمایی – شهیده ترور در شاهین شهر، اظهار داشت: می توان جشنواره ملی انتخاب دختر شایسته را نیز در شاهین شهر برگزار و از میان دختران کاندید شده با توجه به سطح زندگی و فعالیت های اجتماعی ، فردی را که خاص و نمونه باشد، با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  به عنوان دختر شایسته ایران معرفی کرد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #دختر #بانوان #ایران #دولت #امینی #ابریشمی #شهردار
ما را دنبال کنید:
+