اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/5/25    کد خبر: 15726896   در دسته بندی فرهنگ و تاریخ نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

استاندار اصفهان؛

آزادگان و ایثارگران، متولیان انقلاب اسلامی هستند

آزادگان و ایثارگران، متولیان انقلاب اسلامی هستند

  استاندار اصفهان گفت: باید دوران افتخار این سرزمین را در قالب برنامه‌های فکری، هنری و پژوهشی به نسل های‌امروزی برسانیم، آزادگان و ایثارگران، متولیان انقلاب هستند و باید ارتباط بین نسلی را مدیریت کنند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در دیدار با جمعی از آزادگان استان در آستانه بیست‌وششم مرداد، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، گفت: هر زمانی که به خاطرات آن روز رجوع می‌کنیم، احساسی سراسر غرور در وجودمان شکل می‌گیرد و به خاطر داشتن این بزرگواران که آبرویی برای ایران اسلامی شدند و دوران باشکوهی را در تاریخ انقلاب رقم زدند بر خود می‌بالیم.
وی با بیان اینکه متولی این انقلاب، کسانی هستند که این انقلاب را به ثمر رساندند و پای آن ایستادند، افزود: آنها بودند که فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دادند و با پایمردی و ایستادگی خود، ۱۴ قرن بعد از انقلاب حضرت رسول (ص) پرچم اسلام را دوباره برافراشتند.
استاندار اصفهان ادامه داد: از زمانی که فرزندان این سرزمین با دست خالی مقابل دشمن جنگیدند، به جایی رسیده‌ایم که دنیا ما را به تأمین موشک‌های نقطه‌زن و پهپاد برای دیگر کشورها متهم می‌کند و خودِ این اعتراف بدون توجه داشتن به صحت یا دروغ بودن آن، برای ما غرورآفرین است.
وی با اشاره به حضور پزشکانی از کشورهای دیگر در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اما هم‌اکنون به همت روحیه، نگاه و اعتمادبه‌نفسی که منشأ شکل‌گیری انقلاب بود و «ما می‌توانیم» را نشان داد، در جایی قرار گرفته‌ایم که از کشورهای دیگر برای درمان به کشورمان مراجعه می‌کنند و هر هفته شاهد چند پرواز توریسم‌درمانی هستیم.
مرتضوی اضافه کرد: در حوزه فناوری قلمرویی نیست که به دست فرزندان این سرزمین فتح نشده باشد، در همین ماه‌های اخیر هواپیمای باربری سیمرغ به همت جوانان کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ کاری که به ندرت توسط یک کشور به‌تنهایی انجام می‌شود.
استاندار اصفهان در ادامه با بیان اینکه ما باید دوران افتخار این سرزمین را در قالب برنامه‌های فکری، هنری و پژوهشی به نسل های‌امروزی برسانیم، گفت: شما آزادگان و ایثارگران، متولیان انقلاب هستید و خودتان باید ارتباط بین نسلی را مدیریت کنید، راهکار ارائه دهید و همه بضاعت ما هم در اختیار شما قرار دارد.
وی با تأکید بر ضرورت توجه به این مسئله در این برهه زمانی که با شبیخون دشمن روبه‌رو بوده‌ایم، تصریح کرد: اگر شما فکر و طرحی برای مقابله با این شبیخون دارید که نیاز به پشتیبانی از طرف ما دارد تا در جامعه منعکس شود، دریغ نورزید و مجموعه استانداری در خدمت شما قرار دارد.
مرتضوی با بیان اینکه هنوز دشمنان این سرزمین دست از شرارت خود برنداشته‌اند، گفت: آنها به جای شرم از کارهایی که در حمایت بعثی‌ها علیه ایران انجام داده‌اند، قیافه حق به جانب به خود می‌گیرند و دشمنی آنها هیچ‌وقت تمام نمی‌شود، مگر اینکه ما از پرچم حضرت رسول (ص) دست بکشیم یا آنها از زیر پرچم شیطان خارج شوند.
 مرتضوی ادامه داد: در این جنگ ترکیبی که دشمن از ابزار رسانه بهره گرفته است، باید بتوانیم فضای معنوی حاکم بر جامعه و پیشرفت در علوم مختلف را به دنیا مخابره کنیم، چرا که آنها نمی‌خواهند جوانان ما از دستاوردهای فرزندان این سرزمین آگاه شوند.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ترویج اندیشه و فرهنگ غربی است، تصریح کرد: آنها می‌خواهند فرزندان ما را به شکلی که خودشان می‌خواهند، تربیت کنند.
مرتضوی ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی خاطرنشان کرد: این مناسبت‌ها به ما یادآوری می‌کند که چه دورانی بر این سرزمین گذشته و چه ایثارها و جان‌فشانی‌هایی صورت گرفته است تا ما اکنون در امنیت زندگی کنیم.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #استاندار اصفهان #شهدا #ایران #مردم #ایران #شهدای اصفهان #جویا
ما را دنبال کنید:
+