اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/4/28    کد خبر: 15726789   در دسته بندی فرهنگ و تاریخ نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

مسئول همایش شیرخوارگان اصفهان؛

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 420 نقطه استان اصفهان

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 420 نقطه استان اصفهان

  مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) استان اصفهان گفت: همایش شیرخوارگان حسینی (ع) روز جمعه 30 تیر در 420 نقطه در سراسر استان شهیدپرور اصفهان برگزار خواهد شد.

مجیدی دانشمندی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و صفر و ایام عزاداری آقا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: همایش شیرخوارگان حسینی (ع) روز جمعه 30 تیرماه 1402 هم‌زمان در 45 نقطه در سراسر جهان، 8 هزار نقطه در سراسر کشور و 420 نقطه در سراسر استان شهیدپرور و همیشه در صحنه اصفهان برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به هفت دلیل جهانی‌شدن همایش شیرخوارگان حسینی (ع)، افزود: اول مظلومیت حضرت علی‌اصغر (ع) طفل شیرخواره امام حسین (ع)، دوم حضور مادران به‌عنوان نماد و سمبل عاطفه، سوم حضور شیرخواره که نمی‌تواند مطلبی بیان کند چه به این برسد که ظلمی انجام دهد، چهار استفاده از استفاده از لباس سبز علوی است، پنجم سربند یا صاحب‌الزمان (عج)، ششم نظم نامه خوانی و هفتم عزاداری مادران برای این رویداد بزرگ تاریخی است.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) استان اصفهان با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی (ع) صدای مظلومیت حضرت عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را در دنیا بلند کرده است، تصریح کرد: امسال در استان اصفهان با تولید و توزیع بیش از 100 هزار دسته لباس رایگان همچون سالیان گذشته میزبان شیرخوارگان و مادران آنها خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه این همایش به‌صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد، اضافه کرد: در این همایش موضوع مهمی که اتفاق خواهد افتاد نذر نامه خوانی است و مادران اصفهانی فرزندان خود را نذر حضرت امام‌زمان (عج) خواهند کرد.

دانشمندی بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در تلاش هستیم سال آینده دامنه این همایش را به 600 نقطه در فضاهای سرپوشیده استان اصفهان ارتقا بدهیم، ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی (ع) یک مراسم کاملاً مردمی است و به هیچ جریان یا گروهی وابسته نیست.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #محرم #صفر #مردم #ایران #جویا #اصفهان #شیرخواره #مادر
ما را دنبال کنید:
+