اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/4/26    کد خبر: 15726780   در دسته بندی فرهنگ و تاریخ نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

استاندار اصفهان خبرداد؛

کنگره ملی شهدای استان اصفهان، شهریورماه امسال افتتاح می شود

کنگره ملی شهدای استان اصفهان، شهریورماه امسال افتتاح می شود

  استاندار اصفهان از افتتاح رسمی کنگره ملی شهدای استان در شهریورماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، ستاد بزرگداشت کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان با حضور استاندار اصفهان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و سایر اعضا برگزار شد.
سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این ستاد با اشاره به تشکیل کارگروه‌ها و ستادهای مستقل ذیل این کنگره، گفت: حسب گزارش ارائه شده در نشست، افتتاحیه رسمی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان شهریورماه سال جاری خواهد بود.
وی ادامه داد: اصفهان، استان نخست در دوران دفاع مقدس و نهضت انقلاب بوده از این رو انتظار می‌رود شاهد فضای متفاوتی در برگزاری این کنگره در سطح استان باشیم.
استاندار اصفهان عنوان کرد: برگزاری کنگره برای ما هدف نیست بلکه کنگره ابزاری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
وی ضمن تأکید بر خلق آثار ماندگار و فاخر در این حوزه، گفت: انتظار می‌رود با برنامه مشخص و منظم با تعیین دستورالعمل برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شاهد همکاری عموم مردم در خلق آثار و نمادهای ماندگار باشیم.
مرتضوی همچنین بر ضرورت حضور جامعه دانش‌آموزی، تأکید کرد: بایستی دانش‌آموزان در جریان برگزاری کنگره ملی شهدای نقش مؤثری داشته باشند از این رو زمینه حضور و فعالیت دانش آموزان در فرایند برگزاری کنگره به بهترین نحو لحاظ شود.
وی حضور آحاد مردم در برگزاری کنگره را ضروری دانست و عنوان کرد: هر کجا که مردم به امور ورود کردند، شاهد موفقیت‌های بزرگ بودیم از این رو انتظار می‌رود کنگره ملی شهدا که برای مردم است توسط آنان برگزار شود.
استاندار اصفهان ادامه داد: اینگونه فضای گفتمان در جامعه رشد می‌یابد.
مرتضوی خاطرنشان کرد: همچنین حوزه رسانه بعنوان یکی از پیوست های اساسی در جریان برگزاری کنگره دخیل باشد.

ارسال ۸۰ طرح و اثر مردمی به کمیته نمادها و یادمان‌ها

مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و رئیس کمیته نمادها و یادمان‌ها در این ستاد نیز، گفت: حسب جلسات متعددی که در این کمیته با حضور اعضاء (شهرداران، دهیاران، اساتید دانشگاه هنر و ...) برگزار شده در تلاش هستیم نمادهای ماندگاری برای استان خلق شود.
وی ادامه‌ داد: تاکنون حدود ۸۰ طرح و اثر در سطح استان به کمیته نمادها و یادمان رسیده که بعضی از آنها دارای زیرمجموعه است.
زینلیان گفت: طبق برنامه‌ریزی ما هر شهر بایستی یک نماد و اثر را به صورت ماندگار و فاخر ایجاد کند تا بتواند نمادی برای نسل های آینده باشد.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #استاندار اصفهان #شهدا #ایران #مردم #ایران #شهدای اصفهان #جویا
ما را دنبال کنید:
+