اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/2/27    کد خبر: 15726580   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

استاندار اصفهان؛

تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) برای نسل جوان ضروری است

تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) برای نسل جوان ضروری است

  استاندار اصفهان گفت: تبیین اندیشه‌های حضرت امام (ره) برای آحاد مردم بالاخص نسل جوان، ضروری است و باید این تعریف و تبیین در بسته‌ها و قالب‌های مختلفی در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در ستاد برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام پانزده خرداد ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) رییس مذهب تشیع، بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) روح عزت، اعتماد به نفس و هویت بخشی را در مردم ما زنده کردند.
وی ادامه داد: همچنین جوهره «ما می‌توانیم» توسط این شخص بزرگوار میان ایرانیان معنا شد؛ بر این مبنا یکی از مأموریت‌های اصلی ما، معرفی شخصیت امام راحل است تا طبق فرمایش مقام معظم رهبری، دشمن این شخصیت عظیم را تحریف نکند.
استاندار اصفهان گفت: با نسل جوانی مواجه هستیم که دشمن همه تلاش خود را می‌کند تا آنان را از جایگاه اصیل و حقیقی خود دور کند اما یکی از شخصیت‌هایی که جاذبه بسیاری دارد تا مردم ما احساس غرور کنند، شخص حضرت امام (ره) است.
مرتضوی عنوان کرد: در این راستا تبیین اندیشه‌های حضرت امام (ره) برای آحاد مردم بالاخص نسل جوان، ضروری است و باید این تعریف و تبیین در بسته‌ها و قالب‌های مختلفی در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.
وی با تأکید بر ظرفیت آموزش و پرورش، اظهار کرد: بایستی شخصیت حضرت امام (ره)، اتفاقات تاریخی آن دوره و رویکرد امام راحل دربرابر رژیم طاغوت برای نسل جوان گفته شود و آموزش و پرورش بهترین ظرفیت را برای این معرفی دارد.
استاندار اصفهان افزود: توپخانه رسانه‌ای دشمن برنامه‌ریزی کرده تا اتفاقات تاریخ معاصر برای نوجوانان و جوانان ما تحریف شود اما بایستی نسل جوان ما نسبت به این مسائل هوشیار و آگاه باشند. 
 مرتضوی خاطرنشان کرد: در این ایام می‌توان بخشی از مأموریت مساجد را براساس تبیین شخصیت حضرت امام (ره) و قیام پانزده خرداد برنامه‌ریزی کرد تا با فتنه انگیزی دشمن مردم از مؤلفه‌های هویتی خود دور نشوند.
وی افزود: ضروری است سلسله اشعار، توییت، طرح‌های گرافیکی و ... در فضای مجازی برای ترویج جایگاه حضرت امام (ره) منتشر شود.
 * اعزام ۱۵ هزار نفر از اصفهان به مراسم رحلت امام خمینی (ره)
محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این ستاد گفت: آمادگی استان برای برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) و قیام پانزده خرداد خوب است و انتظار می‌رود همانند سالهای گذشته، استان در برگزاری این مراسم پیش‌قدم باشد.
وی از اعزام ۱۵ هزار نفری از استان به مراسم رحلت حضرت امام خمینی (ره) خبر داد و افزود: همچنین جمعیت یکهزار نفری کاروان دوی امدادی با برنامه‌ریزی دانشگاه امیرالمومنین (ع) اعزام خواهند شد و برنامه‌هایی برای درون استان نیز در نظر گرفته شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: همچنین بیعت خواهران با آرمان‌های انقلاب و امام راحل در ۱۵ خرداد نیز برنامه‌ریزی شده است.
جان‌نثاری عنوان کرد: مراسم سالگرد حضرت امام (ره) همانند سالهای گذشته مردمی انجام می شود و وظیفه ما تسهیل‌گری این مراسم است. طبق اعلام وزیر کشور بایستی امسال مراسم پانزده خرداد و ارتحال حضرت امام (ره) باشکوه، پررنگ و به صورت وسیع در سراسر کشور برگزار شود.
* ضرورت تبیین اندیشه‌های حضرت امام (ره) از دیدگاه مقام معظم رهبری
 وی متذکر شد: محور اصلی این مراسم تبیین اندیشه‌های حضرت امام از دیدگاه مقام معظم رهبری است از این رو فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حضرت امام (ره) استخراج و برای آحاد مردم تبیین شود. 
جان‌نثاری تأکید کرد: در سراسر استان با همکاری شهرداران، فرمانداران، اصناف و آحاد مردم برنامه‌های متنوعی در این ایام برگزار شود.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #خمینی #خرداد #سالگرد #رحلت #جویا
ما را دنبال کنید:
+