اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1401/7/8    کد خبر: 15724849   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

امام‌جمعه شاهین‌شهر؛

دولت سیزدهم حوزه‌ تعلیم‌وتربیت و فضای مجازی را ساماندهی کند

دولت سیزدهم حوزه‌ تعلیم‌وتربیت و فضای مجازی را ساماندهی کند

  امام‌جمعه شاهین شهر گفت: ما دو خواسته از دولت مردان سیزدهیم داریم که امیدواریم پیگیری و عملیاتی کنید «اول ساماندهی نظام تعلیم و تربیت و دوم ساماندهی فضای مجازی» است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر، حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در خطبه این هفته نمازجمعه شاهین‌شهر با تأکید و سفارش بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: شرط نجات از آتش جهنم و قبولی اعمال تقوا هست، نباید تقوا را دست‌کم گرفت چرا که اساس رسالت انبیا دعوت به تقوا بوده است.


وی بزرگ‌ترین آفات مسئولان نظام را حاشیه‌های گاه و بیگاه که برخی اوقات ایجاد می‌کنند عنوان کرد، افزود: مسئولان باید برای حذف حاشیه تقوای الهی را پیشه کنند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر ادامه داد: ماه محرم و صفر را پشت سر گذاشتیم با اندوه و اشک و ناله، اشک ریختیم و دل تازه کردیم و با یاد اباعبدالله الحسین (ع) و معرفت کسب کردیم، اکنون وقت آن است که در این بهار به یُمن رویش دوباره‌مان سجده شکر به‌جای آوریم و این بهار را قدر بدانیم و بندگی کنیم. ماه ربیع‌الاول در بین شیعیان به ماه شادی و سُرور معروف است. میلاد پیامبر اکرم (ص)، امام صادق (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در این ماه واقع شده‌اند. وی گفت: ماه ربیع‌الاول آمیخته با خاطره غم‌انگیزی چون شهادت امام حسن عسکری (ع) و مطابق روایت معروف، ماه میلاد مبارک پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع)، هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه، آغاز امامت پربرکت حضرت بقیة اللّه (عج) و ماه رخداد واقعه عظیم «لیلة‌المبیت» است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو تصریح کرد: روز 9 مهر به نام روز جهانی سالمندان نام‌گذاری شده است که تکریم سالمندان از سوی جوانان بخصوص فرزندان آنها موجب هموار شدن جاده زندگی خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: خواصی که حجاب را سیاسی کردند امروز حق ندارند "سلام کردن" که همان رعایت ادب و احترام هست را سیاسی کنند. چرا که سلام کردن یکی از آموزهای دینی پیامبراکرم(ص) بوده است.

خطیب نمازجمعه‌های شاهین‌شهر با اشاره به فرا رسیدن روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی اظهار کرد: چهارشنبه 8 ربیع الاول مصادف با سالروز شهادت امام حسین عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی موعد (عج) است.

وی با بیان اینکه تدین حقیقی از متن و بطن جامعه می‌گذرد، افزود: اسلام ناب محمدی (ص) مبتنی بر جامعه گزینی است. یعنی مؤمن باید در جامعه حضور داشت و موجب رشد و شکوفایی آن شود.

حجت‌الاسلام هاشمی به سالروز هجرت امام خمینی (ره) به پاریس اشاره کرد و گفت: امام با هجرت عالمانه خود برای بیان حق به سراسر عالم خطر کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی و تبریک این روز به حافظان امنیت جامعه اظهار داشت: نعمت و محصول بزرگ امنیت به‌سادگی به دست نیامده است؛ بلکه خون هزاران شهید در این راه ریخته شده است تا ملت ما بتوانند در کمال آرمش مسائل روزمره زندگی را پیگیری کنند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر تأکید کرد: امنیت امروز ما در ناامن‌ترین منطقه جهان موجب حسادت دشمنان آمریکایی - صهیونیستی و برخی کشورهای عربی شده است و تلاش‌های آنها به‌واسطه مزدوران و رسانه‌هایشان برای ناامن کردن ایران ره به جایی نخواهد برد.

وی خطاب به دولت مردان گفت: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی از مسئولان نظام چیز زیادی به جزء رعایت کردن اصول حکمرانی و عدالت چیزی نمی‌خواهند. ما دو خواسته از دولت مردان سیزدهیم داریم که امیدواریم پیگیری  و عملیاتی کنید. «اول ساماندهی نظام تعلیم‌وتربیت و دوم ساماندهی فضای مجازی» است.

حجت‌الاسلام هاشمی افزود: اقتصاد ما فقط بیمار نیست؛ بلکه آموزش و فرهنگ ما بسیار بیمار است و فضای مجازی باید به‌درستی مدیریت شود تا دشمنان قسم‌خورده این نظام نتوانند جولان به‌راحتی جولان دهند.

کد خبر؛ 24849

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+