اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/9/21    کد خبر: 15722689   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان را در صدای جویا بخوانید

مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان را در صدای جویا بخوانید

  مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در روزی که گذشت 20 آذرماه 1399 از پایگاه خبری صدای جویا منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در روزی که گذشت 20 آذرماه ۱۳۹۹ به شرح زیر است؛


  1. حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت: شب یلدا می‌تواند منجر به یک نگرانی و فاجعه عظیم بشود/ تراکم در مترو و حمل و نقل عمومی قابل حل نیست.
  2. پائولو روسی، اسطوره بزرگ فوتبال ایتالیا و یوونتوس، آقای گل و قهرمان جام جهانی ۱۹۸۲ و برنده توپ طلا در  ۶۴ سالگی فوت کرد.
  3. ترامپ طی درخواستی از ۹ قاضی دیوان عالی خواست که به او اجازه دهند شخصاََ به عنوان شاکی در دادخواست تگزاس علیه چهار ایالت جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین اقامه دعوی کند.
  4. رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا: پیش‌بینی می‌شود واکسیناسیون دنیا ۴ سال طول بکشد.
  5. راه‌آهن خواف - هرات با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور ایران و افغانستان و سایر مسئولان دو کشور در خواف گشایش یافت.
  6. سیامک نعمتی پس از توافق با مسئولان باشگاه پرسپولیس قراردادش با این تیم را برای دو فصل تمدید کرد.
  7. ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ بیش از ۱۶۰۰ کیت آزمایشگاهی تاریخ مصرف گذشته کرونا را کشف و ضبط کردند.
  8. خبرگزاری آناتولی: آلمان تحریم تسلیحاتی عربستان را یک سال دیگر تمدید کرد.
  9. فرمانده انتظامی یزد: از یک دستگاه کامیون عبوری ۲۵ تن شیرخشک قاچاق به ارزش۶۲۵ میلیون تومان کشف شد.
  10. پزشک تیم استقلال: وریا غفوری از فردا درتمرینات گروهی شرکت می‌کند و تیم را در سفر به مشهد همراهی خواهد کرد.
  11. تولید روزانه کیت تشخیص سریع مبتنی بر آنتی ژن کرونا طی دو هفته آینده به حدود ۱۵۰ هزار عدد می‌رسد.
  12. قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز ۵۲ سنت افزایش یافت.
  13. وزارت خزانه داری آمریکا  به دلیل دفاع از حقوق بشر ناقضان حقوق بشر در روسیه، هائیتی و یمن را در فهرست تحریم قرار داد.
  14. جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری اخلالگر نظام ارزی با تخلف ۱۳۲ میلیاردتومانی خبر داد.
  15. دادگاه کیفری عربستان سعودی متهمان حادثه سقوط جرثقیل در مکه را، که جان ۱۱۱ تن را گرفت و ۲۳۸ تن را زخمی کرد، تبرئه و این حادثه را بلای آسمانی توصیف کرد.
  16. شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که پروازهای خود را به آنکارا پس از همه گیری کرونا متوقف کرده بود، یک پرواز هفتگی در مسیر تهران - آنکارا و بالعکس برقرار می‌کند.
  17. طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها،‌ یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی آذرماه ساعت ۲۴ پنجشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
  18. حیدر العبادی فاش کرد:  هواپیمای آمریکایی که شهید قاسم سلیمانی ، ابومهدی المهندس و همراهانشان را در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد هدف قرار داد، موافقت عراق را گرفته بود.
  19. مرتضی طلایی: رئیس‌جمهورِ نظامی، ادبیات آن‌ور آبی‌هاست/ اصولگراها تنگ‌نظری را کنار بگذارند/ قشر خاکستری از ما رویگردان شده است
  20. دستگیری عامل آتش زدن سه خودرو در اصفهان
  21. در صورت تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی، ورزش قهرمانی ایران در سال آینده بودجه ای معادل ۵۹۶ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تومان را به خود اختصاص خواهد داد./ ایسنا
  22. روز پنج شنبه بیستم آذرماه ۱۳۹۹ استان اصفهان میزبان مهندس رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین ایشان بود.
  23. وزیر نیرو در توضیح مصوبه دولت برای رایگان شدن قبض آب برای کم‌مصرف‌ها، گفت: پیش‌بینی ما این است که در بخش آب و در شرایط فعلی حدود ۴ میلیون مشترک در سطح کشور مشمول کم‌مصرفی هستند که امید است به این تعداد اضافه شود.
  24. نیویورک تایمز: هواپیماهای نظامی B-52 امریکا امروز  بر فراز خلیج فارس پرواز کردند تا مانع از حملات ایران علیه نظامیان آمریکایی شوند. کارشناسان اطلاعاتی امنیتی آمریکا نقشه ها و آمادگی هایی از ایران و گروه های شبه نظامی شیعه ثبت کردند که نشان دهنده قصد حمله بود/ الجزیره
  25. نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۳۸۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی شده است و متاسفانه 22 نفر نیز فوت کرده اند.
  26. سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان از مسمومیت چهار نفر با گاز مونوکسیدکربن در سپاهانشهر اصفهان خبر داد.
  27. فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد که عاملان زورگیری از بانوی کرمانشاهی که انتشار تصویر و فیلم آن در فضای مجازی واکنش‌های زیادی به همراه داشت، دستگیر شدند.
  28. اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان صبح روز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح راه‌آهن خواف-هرات که با حضور ویدئو کنفرانسی حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد، اظهار کرد: خوشحال هستم که امروز شاهد بهره برداری از پروژه تاریخی و حیاتی خط آهن خواف-هرات هستیم که نتیجه تلاش‌های خستگی ناپذیر هر دو کشور در عرصه اتصال قوی و رسیدن به رفاه اقتصادی است.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+