اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/5/8    کد خبر: 15721957   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

انتقاد شدید امام‌جمعه از عملکرد شورای شهر شاهین‌شهر/شورای شاهین‌شهر در اتخاذ تصمیمات اشتباه رکورددار گینس شده است

انتقاد شدید امام‌جمعه از عملکرد شورای شهر شاهین‌شهر/شورای شاهین‌شهر در اتخاذ تصمیمات اشتباه رکورددار گینس شده است

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام قاسم هاشمی امام‌جمعه شاهین‌شهر، در خطبه‌های اول نماز جمعه امروز شاهین‌شهر ضمن تبریک سالروز ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت به نمازگزاران، وی را تنها حجت خدا که مضجع شریفش در خاک ایران است نام برد و اظهار کرد: امام رضا (ع) از ماجرای ولایتعهدی برای ارتباط با مردم و تبلیغ جریان شیعی استفاده کردند و تدابیر امام باعث دلگرمی شیعیان شد و امام رضا (ع) را عالم آل محمد (ص) دانست.


وی ضمن اشاره به گلایه مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان که ایران به‌عنوان یک کشور موفق در مبارزه با ویروس کرونا معرفی شد اما متأسفانه آن حرکت اولیه و مجاهدت در حال حاضر سست شده است گفت: مردم و مسئولین دقت و مراقبت‌های اولیه را رعایت نمی‌کنند. خطیب نماز جمعه‌های شاهین‌شهر تصریح کرد: دیوار متدینین کوتاه است چرا‌که در عروسی و عزا و خیابان و... که مردم ازدحام می‌کنند و رعایت مسائل بهداشتی را هم مدنظر ندارند، اگر آمار ابتلا بالا باشد باز هم انگشت اتهام به سمت نماز جمعه و جماعت اشاره می‌رود در حالی که به اعتراف کارشناسان امر سهم اجتماعات دینی و مذهبی با توجه به رعایت‌ها، در این زمینه بسیار اندک و حتی صفر است و جامعه دینی ما نظیف‌ترین و تمیزترین آحاد جامعه هستند که ضمن داشتن طهارت ظاهری، طهارت باطنی هم دارند و مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند. وی تأکید کرد: خواهش من از این تریبون مقدس از شما این است که رعایت فاصله‌گذاری را همچنان در دستور کار قرار دهید تا خدایی ناکرده مرتکب حق‌الناس نشوید چون ناقلان ویروس، خودشان آگاهی ندارند و لذا احتیاط راه نجات است.

حجت‌الاسلام هاشمی ضمن برشمردن مناسبت‌های هفته پیش رو و اشاره به‌روز شهرداری و دهیاری، گفت: مردم انتظار دارند حال که در این مقطع زمانی تعیین شهردار به دست شورای اسلامی شهر سپرده‌شده، وجهه همت شوراهای اسلامی در انتخاب شهردار با رویکرد اجتماعی و فرهنگی و با در نظر گرفتن مصالح شهر و منفعت مردم باشد و بغض و کینه و عداوت شخصی در این مسائل دخیل نباشد و عرصه مدیریت شهری عرصه آزمون‌وخطای منتخبانشان در شورای شهر نشود. وی متذکر شد: اعضای شورا با رای مردم منتخب شدند و وجهه اسلامی این شورا باید پررنگ‌تر باشد وقتی پسوند اسلامی به دنبال اسم شورا است یعنی اعضایش هوای نفس و بغض و منافع خود را در هنگام سوگندنامه، به‌نفع مردم زیر پا گذاشته‌اند و صرفا برای مصالح شهر تصمیم می‌گیرند. حجت‌الاسلام هاشمی با یادآوری اینکه انتظار می‌رفت در آستانه هفته نکوداشت شهرداری، ملاحظاتی صورت می‌گرفت، افزود: چرا شورا باید اشتباه کند و تاوان اشتباه شورا را شهر پس دهد؟ مگر می‌شود که مردم بپذیرند وقتی کسی را با اکثریت آرا بر مسند پست شهردار می‌نشانید چند وقت بعد پشیمان شوید؟ مگر عرصه شورا و مدیریت شهری با جمعیت بالای دویست هزار نفر با مردمی فرهیخته مثل شاهین‌شهر، عرصه آزمون‌وخطای شماست؟ وی تصریح کرد: به‌عنوان یک مطالبه حاکمیتی و مردمی، در شرایط نابسامان اقتصادی مملکت، از دولت هم انتظار داریم که بهزاد وعده‌هایشان باشند و تمام همت خود را به کار ببندند تا از فشاری که به خانواده‌ها تحمیل‌شده، بکاهند. بی‌تدبیری‌های دولت سفره‌های مردم را کوچک کرده است. امام‌جمعه شاهین‌شهر خطاب به اعضای شورای شهر اذعان کرد: که این تریبون در اختیار شماست، بیایید و پاسخگوی مردم شهر باشید. به نظر می‌رسد که در اتخاذ تصمیمات اشتباه رکورددار گینس شده باشید، در ماه‌های پایانی خدمت شورای اسلامی، این عزل و نسب‌ها به نفع شهر نیست. وی یادآور شد: مگر در انتخاب‌هایتان اجباری بوده یا تحت تأثیر، انتخاب می‌کنید که بدین سرعت نادم و پشیمان می‌شوید؟ عده‌ای از دوستان گله‌مند گفته‌ام که از خود اعضای شورا در این زمینه بپرسید و خواهان پاسخ باشید، چراکه مسئول کسی است که مورد سؤال قرار می‌گیرد و باید پاسخگو باشد. هاشمی همچنین از تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه، به دلیل نامه‌نگاری با شورای شهر و پیشگیری از برخی مسائل تشکر کرده و با اشاره به آیه‌ «انّهم لا ایمان لهم» (آنها بر عهد و پیمان خود استوار نیستند)، خاطرنشان نمودند: اگر این چند سال دیپلمات‌های ما، خود و مردم را معطل کدخدا نمی‌کردند شاهد وضعیت کنونی نبودیم. لازم است مسئولین کشور با عمل به آیات قرآن در مسیر درست حرکت کنند.(خبرنگار نورالله جویا)

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+