اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/3/9    کد خبر: 15721901   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 8  دقیقه

راز و رمز انتخاب مجدد حسینعلی حاجی دلیگانی برای مجلس یازدهم

راز و رمز انتخاب مجدد حسینعلی حاجی دلیگانی برای مجلس یازدهم

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی طی یادداشتی با عنوان «راز و رمز انتخاب مجدد حسینعلی حاجی دلیگانی برای مجلس یازدهم» آورده است، ابتدای مطلب اگر بضاعت این قلم در بیان برخی مطالب را کم می‌بینید به بزرگواری خود ببخشید. در سلام و علیک شروع مطلب اگر بخواهیم به راز و رمز انتخاب مجدد «حسینعلی حاجی دلیگانی» برای مجلس یازدهم بپردازیم، باید بگوییم طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار نزدیک به ۳۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۲۴۷ هزار نفر آن‌ها واجد شرایط رأی دادن هستند.


با پایان شمارش آرای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار، حسین‌علی حاجی دلیگانی با ۶۳۷۷۰ رای به‌عنوان منتخب مردم این حوزه انتخابیه به بهارستان راه پیدا کرد و خانم آمنه سادات طباطبایی دیگر کاندیدای این حوزه با کسب ۱۶۷۱ رای در جایگاه دوم آرا قرار گرفت.

اسامی و آرای قطعی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار ۷۸۵۹۳ رأی مأخوذه از ۱۹۴ شعبه اخذ رأی به ترتیب زیر بوده است: حسین‌علی حاجی دلیگانی  ۶۳۷۷۰ رأی، آمنه سادات طباطبایی  ۱۶۷۱ رأی، اسماعیل شاه نظری  ۱۴۰۲ رأی، علی شانظری ۱۳۸۳ رأی، مهدی نیرومند  ۱۱۳۸ رأی، علیرضا عبدالهی  ۸۷۸ رأی، سید میلاد سید شمالی  ۷۰۳ رأی، احمدرضا شیرانی بیدآبادی  ۱۸۱ رأی

یعنی از 247 هزار واجد شرایط رأی دادن چیزی نزدیک به 78593 نفر در واقع چیزی کمتر از 30 درصد تنها حاضر شده‌اند در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند و رقمی معادل 168407 نفر یعنی چیزی نزدیک به 70 درصد جمعیت واجدین شرایط رأی دادن حاضر نشده‌اند در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند.

قبل از ادامه دادن به این مطلب به رباعی از شاعر پرآوازه ایرانی استاد رودکی سمرقندی اشاره‌کنم که می‌گویید؛ «گر بر سر نفس خود امیری، مردی/ بر کور و کر ار نکته نگیری، مردی***مردی نبود فتاده را پای زدن/گر دست فتاده‌ای بگیری، مردی» آقای حاجی دلیگانی در این دوره یازدهم با قاطعیت تمام می‌گوییم که رقیبی نداشت که با وی رقابت کند و به‌نوعی همه عوامل یا از روی عمد و یا شاید غیر عمد دست‌به‌دست هم داده بودند تا نامبرده مجدد برای مجلس یازدهم انتخاب شود. پس در این اتفاق ما شاهد هنرنمایی عملاً نبودیم.

اگر این آمار ارقامی که در بالا به آن شاره شد را با دوره‌های نهم و دهم انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار مقایسه کنیم به‌خوبی چهار چیز مهم را خواهیم دید، یکی اینکه کاهش حضور مردم در پای صندوق‌های رأی که بزرگ‌ترین پیام را به مسؤولان نظام داد، دوم کنار گذاشتن رقبای اصلی به دلیل برخی مسائل سیاسی که به نفع آقای حاجی دلیگانی تمام شد و سوم بسیاری از افراد منفعت‌طلب، زمانی که میدان مبارزه را به نفع آقای حاجی دلیگانی دیدند ناخودآگاه محاسبات خود را تغییر داده و به سراغ بیعت با وی رفتند که از ابتدای تاریخ اسلام تا هم‌اکنون شاهد حضور این دسته افراد دوگانه یا دو چهره کم نبوده‌ایم، و چهارما دوره یازدهم کاهش محبوبیت آقای حاجی دلیگانی در میان مردم حوزه انتخابیه نسبت به دوره‌های قبل را به‌خوبی نشان داد که دلایل آن بدون شک از رشد مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ازجمله بیکاری، فقر و...نشات می‌گیرد که نشان می‌دهد پیگیری و ملاقات‌های مردمی وی چندان نتوانسته این دردها را کم‌رنگ کند.

ثانیه در ادامه به یکی از این عوامل کاهش محبوبیت اشاره می‌کنم، برخی از اهالی دریای سیاست در دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار که از نزدیک و دور آشنایی نسبت به این‌جانب دارند، عنوان می‌دارند که بنده به مشابه همچون ضرب‌المثل «نان خوردن و نمکدان شکستن» هستم که نان آقای حاجی دلیگانی را خورده‌ام و بعد نمک دان او را شکسته‌ام که بنده ضمن نفی و رد این مورد اتهامی عنوان می‌دارم که بنده به‌عنوان یک خبرنگار به‌هیچ‌عنوان دشمنی یا عنادی با آقای حاجی دلیگانی تاکنون نداشته‌ام و نخواهم داشت و در مجموع فعالیت‌های وی را ستایش می‌کنم. (ای‌کاش 10 نماینده فعال همچون حاجی دلیگانی در مجلس داشتیم) اما دیدگاه انتقادی چرا..؟ دارم و این موضوع هم طبیعی است و موضوع اختلاف ما با وی از همین‌جا نشات می‌گیرد و این مطلب مهم نیز تا جایی که بررسی کرده‌ام بسیاری از جریانات، افراد و فعالین سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در حوزه انتخابیه یادشده بر روی آن اتفاق‌نظر مشترک داشته و آن را تائید می‌کنند.

 و آن‌هم حلقه اطرافیان نزدیک آقای حاجی دلیگانی ازجمله؛ غضنفر حق‌شناس گرگابی معروف به حاج عبدالله و دامادش حمید حق‌شناس گرگابی مسوول ارتباطات مردمی دفتر و برخی دیگر از بازنشستگانی هستند که باید در ادامه دادن راه با آن‌ها به جزء کارهای مشورتی به جد پرهیز کند. چراکه بیشترین آسیب‌هایی که متوجه آقای حاجی دلیگانی شده است از همین حوزه بوده است. چراکه این افراد تعمداً و شاید غیر تعمداً تحرکات سیاسی پشت پرده‌ای در دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار انجام داده‌اند که خروجی آن به نفع آقای حاجی دلیگانی نبوده است.

اما یک سؤال در ذهنم به‌عنوان یک خبرنگار هنوز بی‌پاسخ‌مانده است که چرا آقای حاجی دلیگانی به مشابه دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد که پای انتقادات به حقی که به اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی مسئولان دفتر به وی می‌شد و یا حتی حسن روحانی رئیس‌جمهور فعلی حسین فریدون و محمود واعظی رئیس دفتر به‌شدت ایستاده و حاضر نیست حرف منتقدین خود را گوش دهد و به‌جای حضرات حق‌شناس گرگابی و سایر چهره‌های جوان، انقلابی و فعال جایگزین کند، مگر هزینه کنار گذاشتن این مهره‌ها چقدر برای آقای حاجی دلیگانی آب می‌خورد که وی از پرداخت آن، این‌همه ترس و واهمه دارد؟!

رابعاً در پایان این مطلب اگر آقای حاجی دلیگانی تا 1414 نقشه راه ترسیم کرده است که بر روی صندلی سبز و دلچسب مجلس بماند باید صدای منتقدین را بشنود و برای جذب آن‌ها تمام تلاش خویش را به کار ببندد و از ظرفیت‌های آن‌ها برای توسعه دو شهرستان حتماً استفاده کند؛ و برای احیاء محبوبیت خویش دست به اصلاح جدی ساختاری ابتدا در حوزه اطرافیان بزند و بدون شک انجام دادن این اصلاحات به سود او تمام خواهد شد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+