اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/9/19    کد خبر: 15721166   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

چرا اصلاح‌طلبان دغدغه تایید صلاحیت در انتخابات را دارند؟!

چرا اصلاح‌طلبان دغدغه تایید صلاحیت در انتخابات را دارند؟!

 

به گزارش صدای جویا از اصفهان، محسن پارساپور خبرنگار و فعال مدتی طی یادداشتی با عنوان «چرا اصلاح‌طلبان دغدغه تایید صلاحیت در انتخابات دارند؟!» آورده است؛ زمان قانونی ثبت‌نام کاندیداها به اتمام رسید و چهره افرادی که آمادگی خود را جهت ورود به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام نمودند، مشخص شد، گویی موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرها در میان جریان‌های سیاسی کشور آشکارشده است.


در نشست خبری فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه که پس از پایان ثبت‌نام داوطلبین برگزار شد، طبق آمار و اعلام داوطلبین در فرم ثبت‌نام خود تعداد ۹ نفر گرایش سیاسی اصولگرا و ۲ نفر اصلاح‌طلب مشخص نموده‌اند.

جریان اصلاح‌طلبی که با اقبال بیشتری در انتخابات ریاست جمهوری در حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار روبرو بود، چرا امروز برای کاندید شدن در انتخابات مجلس یازدهم نسبت به جناح مقابل مشارکت کمتری داشته‌اند؟!

رصد فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور نشان می‌دهد درحالی‌که جریان اصلاح‌طلب با وجود نگرانی‌ها در خصوص نتیجه تعیین صلاحیت نامزدهای خود دارند، ولی همچنان بر لزوم برگزاری انتخابات پرشور و مشارکت حداکثری تأکید می‌کند. در مقابل جریان منسوب به اصولگرایی که چندان هم دغدغه تعیین صلاحیت‌ها را ندارد.

آنچه مسلم است در وضعیت کنونی کشور، باید تمامی نهادها و ارگان‌ها، با همکاری یکدیگر روندی را ایجاد کنند که انتخابات اسفندماه تبلور دهنده خواست تمامی مردم و جریان‌ها باشد. تمامی جناح‌ها باید حضور فعال داشته باشند؛ زمانی که مردم ببینند نمایندگان واقعی آن‌ها در عرصه هستند، موجب خواهد شد با شور و شوق در انتخابات حضور پیدا کنند. آزادی کامل در عرصه انتخابات و عدم بهره‌گیری از برخوردهای سلیقه‌ای با بررسی صلاحیت اصلاح‌طلبان از طرف ارکانی از کشور می‌تواند مؤثر واقع شود.

امروز به علت مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی و اشتغال که در جامعه وجود دارد، انگیزه مشارکت‌ها نیز به نسبت کم شده است و نیاز جامعه شعار نیست بلکه عمل‌گرایی به معنای واقعی است.

آزادی اندیشه با رعایت قانون اساسی نباید جای خود را به سلیقه‌های شخصی بدهد، همین برخوردهای سلیقه باعث ناامیدی و عدم حضورها خواهد شد ...!

و مردم هم باید بدانند مشارکت و حضور در انتخابات و رای دادن ازجمله حقوق سیاسی همه شهروندان این جامعه است و این شهروندان نباید این حق را با دست خود به کنار گذاشته و از آن بهره‌ای نبرند. انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:

نظرات بازدیدکنندگان

 محمدرضا کیانفر
. اسدالله بادامچیان اصولگرا گفت:: قانون اساسی نیازمند تحول است. آقای بادامچیان، قانون اساسی کاغذ است و مرکب که جمهوری اسلامی در 44 سال گذشته تره برایش خرد نکرده جنابعالی همت کنید همینی که اکنون وجود دارد اجرا شود تحول پیشکش. کیست آن ماه منور که چنین می‌گذرد، تشنه جان می‌دهد و ماء معین می‌گذرد. سرو اگر نیز تحول کند از جای به جای، نتوان گفت که زیباتر از این می‌گذرد. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی. 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی. با تشکر از توجه شما.
+