اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/11    کد خبر: 15720175   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 10  دقیقه

برگزاری 10 ویژه برنامه شاخص به مناسبت دهه غدیر در شاهین‌شهر و میمه/ محرم امسال از منشور اخلاقی هیات مذهبی رونمایی می‌شود

برگزاری 10 ویژه برنامه شاخص به مناسبت دهه غدیر در شاهین‌شهر و میمه/ محرم امسال از منشور اخلاقی هیات مذهبی رونمایی می‌شود

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسن بابایی ظهر امروز 9 مردادماه 1398 در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان شاهین‌شهر  و میمه که به مناسبت روز خبرنگار و دهه کرامت و ولایت برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت خبرنگاران و اصحاب شبیه همان بیسیم چی های زمان جنگ هست، با این تفاوت که بیسیم چی باید دو ویژگی که عبارت‌اند از ابتدا مخابره واقعیت‌ها و دوم کدگذاری محتوا را در خود وجود و رسالت خود نهادینه کرده باشد.


وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ دشمن آرایش جنگی به خود گرفته است، افزود: از خبرنگاران و اصحاب رسانه  تقاضا دارم رسالت خویش را به‌درستی انجام دهید و واقعیت‌های جامعه را به‌خوبی منعکس کنید اما به‌گونه‌ای باید این پردازش اخبار صورت بپذیرد که موجب شادی و یا خوشحالی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه از فعال شدن سامانه ناظر و مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر در شاهین‌شهر و میمه خبر داد و گفت: شهرستان شاهین‌شهر و میمه اولین شهرستانی در استان اصفهان بود که مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر تشکیل شد.

*مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر در شاهین‌شهر و میمه تشکیل شد

وی از اهداف اصلی فعال شدن سامانه ناظر و مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر در شاهین‌شهر و میمه را تذکر لسانی جهت جلوگیری و پیشگیری از منکرات عنوان کرد و بیان داشت: از وظایف مجمع رهروان امر به ‌معروف و نهی از منکر شهرستان شاهین‌شهر و میمه می‌توان به تذکر لسانی مردم به مردم، مردم به دولت در قالب بیش از 52 تیم مطالبه گر و دولت به مردم اشاره کرد.

حجت‌الاسلام بابایی خاطرنشان کرد: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکربه اهتمام سربازان ولایت به‌عنوان مجموعه‌ی خود جوش و مردم‌نهاد، نسبت به ایجاد یک شبکه گسترده و متحد از نیروهای مردمی و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌منظور احیای فرهنگ گفتن ونترسیدن واحیای فرهنگ مطالبه گری و نظارت عمومی و پیگیری اجرای اصل هشتم قانون اساسی(همگانی نمودن امربه‌معروف ونهی از منکر،در سه حوزه مردم به مردم، مردم به دولت (حاکمیت)و دولت به مردم) برای حفظ نظام و تقویت انقلاب اسلامی و ارزش‌های حاکم برآن و رسیدن به جامعه‌ی اسلامی ایجاد گردیده و اساسنامه آن به شماره ۸۳/ ۱۰۶۶۶۷مورخ۱۶/۹/۹۲در وزارت کشور به تصویب رسیده و دارای ثبت شماره ۳۵۵۱۶ می‌باشد که در روزنامه رسمی شماره۲۰۳۸۹مورخ۱۲/۱۲/۹۳درج گردیده و دارای مجوز فعالیت درسطح ملی است.

وی ادامه داد: برابرتفاهم نامه شماره ۱۹۶۵/۳ مورخ ِ۱ /۵/ ۱۳۹۳ تحت حمایت همه‌جانبه‌ی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کل کشور قرار دارد و همچنین نظر حوزه‌ی نمایندگی محترم ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ؛ نسبت به مجمع رهروان امر به معروف و نهی ازمنکر و نحوه‌ی همکاری و تعامل با بسیج مستضعفین و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی نامه‌های جداگانه‌ای به رده‌های تابعه ابلاغ گردیده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه تأکید کرد: چنانچه این مجمع وظایف و برنامه‌های خود را به‌عنوان یک ثمن و سازمان مردم نهاد به‌درستی انجام دهد، سایر نهادهای دیگر همچون گشت ارشاد، بسیج و سایر فقط نقش پشتیبانی را عهده‌دار خواهند بود.

*طرح پویش «هم سرنوشتیم ما یک خانواده‌ایم...» در شاهین‌شهر و میمه شروع خواهد شد

وی تصریح کرد: هم‌زمان با آغاز دهه کرامت طرح پویش «هم سرنوشتیم ما یک خانواده‌ایم...» به‌منظور لبیک عملی به‌فرمان مقام معظم رهبری در مورد صیانت از نهاد خانواده در شهرستان شاهین‌شهر و میمه شروع خواهد شد.

 حجت‌الاسلام بابایی متذکر شد: این طرح با موضوعات مختلفی ازجمله هیئت‌های مذهبی و مداحان و شاعران آئینی در راستای تشکیل، تحکیم و تعالی بنیاد خانواده، کاهش طلاق و افزایش معنویت در خانواده اجرا می‌شود.

وی از تشکیل مجمع خیرین ازدواج آسان در شهرستان شاهین‌شهر و میمه خبر داد و گفت: زوج‌های جوان در شهرستان شاهین‌شهر و میمه می‌توانند تنها با پرداخت یک‌میلیون و 200 هزار تومان مراسم صفر تا 100 درصد ازدواج خود را با کمک این مجمع خیرین برگزار کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: بر اساس آمار موجود رسمی در سال 1387 بیش از 800 هزار ازدواج در کشور به ثبت رسیده است این در حالی می‌باشد که ما در سال 1397 شاهد کاهش ثبت ازدواج به زیر 500 هزار مورد هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از 11 میلیون جوان مجرد دختر و پسر در شرف ازدواج در کشور داریم، بیان داشت: از این تعداد جوان مجرد نزدیک به 5 میلیون نفر آن‌ها مرد و نزدیک به 6 میلیون نفر آن‌ها زن هستند.

حجت‌الاسلام بابایی با بیان اینکه کشور ایران دارای 21 میلیون خانوار است که از هر دو خانوار یک جوان مجرد ازدواج‌نکرده وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد جمعیت جوان ازدواج‌نکرده نزدیک به چهار میلیون نفر آن‌ها دارای تحصیلات عالیه می‌باشند.

وی با بیان هدف اصلی غرب نابود کردن بنیاد خانواده‌های ایرانی است، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به‌صراحت ابتدا خودسازی و دوم تشکیل تمدن اسلامی را مطرح می‌کنند. و بعد می‌فرمایند؛ سلول‌های جامعه خانواده هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه از فعالیت سامانه سین نهاد یکپارچه دین و سامانه تبیان جهت همسان گزینی و معرفی پسران و دخترانی که سلایق نزدیک به هم‌جهت ایجاد زندگی مشترک و ازدواج دارند سخن گفت و افزود: در حوزه رونق اقتصادی موضوع مسجد بازار را در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه راه‌اندازی کرده‌ایم.

* برگزاری 10 ویژه برنامه شاخص به مناسبت دهه غدیر

وی با بیان اینکه به نام مهدویت بیش از 2 هزار و 500 فرقه انحرافی به وجود آمده است، گفت: تشخیص این فرقه‌های انحرافی نیاز به بصیرت دارد.

حجت‌الاسلام بابایی در ادامه اظهار داشت: به مناسبت دهه غدیر، دهه امامت و ولایت نزدیک به 85 برنامه در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه اجرا می‌شود که از این تعداد 10 برنامه ازجمله برگزاری دعای عرفه، زیارت جامعه کبیره، همایش میثاق با ولایت، اعزام مبلغ، اجرای مراسم غدیر به‌صورت پرده‌خوانی و چند مورد برنامه دیگر شاخص است.

*محرم امسال از منشور اخلاقی هیئات مذهبی رونمایی می‌شود

وی با بیان اینکه در راستای بیانیه گام دوم انقلاب برای محرم امسال از منشور اخلاقی هیات مذهبی شهرستان شاهین‌شهر  و میمه رونمایی به عمل خواهد آمد، تصریح کرد: در این منشور 20 تعهد گنجانده شده است که مسؤولان هیئات مذهبی باید به آن پایبند باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه از ایجاد موزه عاشورا و گردآوری اسناد تاریخی هیئات مذهبی در این موزه برای سال آینده نیز سخن گفت.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+