اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1397/10/28    کد خبر: 15717767   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 19  دقیقه

ایران هراسى به شاه‌بیت فعالیت‌های مشترك اروپا و آمریكا تبدیل‌شده است/ مهم‏ترین دستاورد انقلاب اسلامی نظام ولایی است

ایران هراسى به شاه‌بیت فعالیت‌های مشترك اروپا و آمریكا تبدیل‌شده است/ مهم‏ترین دستاورد انقلاب اسلامی نظام ولایی است

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در ابتدای خطبه‌های این هفته نماز جمعه فولادشهر ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت زهرا (س) به پیشگاه باعظمت امام زمان (عج) و محضر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: در تاریخ مظلومیت شیعه، شاید واقعه‌ای جان‌گدازتر و جان‌سوزتر از شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) نباشد.


وی در ادامه افزود: چراکه شهادت ایشان در واقع علاوه بر جایگاه والا و بی‌نظیری که آن حضرت نزد خداوند، رسول گرامی اسلام (ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) دارند، نقش ایشان در دفاع از جایگاه رفیع امامت و غصب این حق الهی و شهادت در این مسیر به‌عنوان اول شهیده راه ولایت قابل‌توجه و بررسی است.

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر تصریح کرد: لذا به مناسبت شهادت بزرگ بانوی اسلام در فاطمیه اول، در این خطبه به تبیین بخشی از این الگوی مبارزه سیاسی می‌پردازم. *یكى از اقدامات روشنگرانه حضرت زهرا (س) افشاى ماهیت جریان براندازى بود

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) بهترین راه برای مبارزه با برنامه تخطئه و فریب دشمن را آگاهی رساندن و بصیرت افزایی درباره تبیین شخصیت ولی زمان امیر مؤمنان و ویژگی‌های متمایزکننده او قرار داده بود. در همین راستا یكى از اقدامات روشنگرانه آن حضرت، افشاى ماهیت جریان براندازى و بیان ریشه‏ هاى سیاست ستیز با على (ع) بود.

حجت‌الاسلام سرافراز گفت: آن حضرت معتقد بود کسانی که امام على (ع) را از صحنه بیرون كرده‏ اند، از شدت عمل او در برابر مخالفان دین و قاطعیتش در مقابل دشمنان اسلام و زیاده‏ خواهان و افزون طلبان بیم دارند، آنان مى‏دانند امام على (ع) در اجراى عدالت ذره‏اى كوتاهى نخواهد كرد و در راه تحقق احكام الهى از مرگ نمى‏هراسد، از این‌ رو او را كنار زدند تا به ‏آسانى به اهداف شخصى و خواسته‏ هاى نفسانى‏ شان دست‌یاب‌اند.

وی ادامه داد: شاید آن روزها بسیارى از اصحاب و تابعین و کسانی که تازه‌مسلمان شده بودند نمى‏ توانستند باور كنند دست‏ هایى كه على (ع) را كنار زده‏ اند از سر هوا پرستى چنین ظلمى را مرتكب شده باشند؛ چون آن‏ها نیز ظاهراً سال‏ها در ركاب نبى اكرم (ص) شمشیر زده و به اسلام گرویده بودند، به‏ علاوه برخى از آن‏ها جزء دانشمندان جامعه به‏ حساب مى‏آمده‏اند، لذا كسى جرأت نمى‏كرد به آنان گمان بد برده و آن‏ها را به خیانت متهم نماید.

وی با بیان اینکه مردم در آن زمان دودسته بودند، اظهار داشت: یك دسته از ریشه دشمنى و مخالفت با على (ع) خبر نداشتند و دسته دیگر شهامت بیان حقایق را نداشتند، ولى حضرت زهرا علیها السلام با كمال شجاعت ماهیت كینه‏ توزانه آنان را افشا كرد و ریشه ‏هاى فاسد عداوت با مولى علی را برملا ساخت.

امام‌جمعه فولادشهر اصفهان بیان داشت: حضرت فاطمه علیه السلام با این حركت خود تحلیل وقایع پیچیده سقیفه را آسان كرد و رمز و راز غربت و مظلومیت امام على (ع) را گشود. از نگاه فاطمه (س) اگر اصحاب سهل اندیش، كاهلى را كنار نهاده و به‏طور جدى در برابر انحراف‏ ها ایستادگى‏ می‏ كردند، مشكلات برطرف مى ‏شد و امور طبق روال صحیح جریان مى‏ یافت.

وی اضافه کرد: لذا هنگامی‌که زنان مهاجرین و انصار به عیادتش آمدند و از حال آن حضرت جویا شدند، از حال خود نگفت، بلكه در دفاع از حریم ولایت به سخن پرداخت و از سستى مردانشان سخن راند كه حق را فراموش كرده‏ اند و سكوت اختیار نموده ‏اند.

حجت‌الاسلام سرافراز گفت: تقریباً از ابتدا تا انتهاى سخنانش شوهرانشان را به ‏شدت ملامت فرمود و در پایان بیاناتش عواقب شوم‏ بى ‏توجهى آنان به وصایاى پیامبر (ص) در مورد خلافت را متذكر شده و آنان را از آینده‏اى پر از زورگویى و هرج و مرج بیمناك ساخت.

وی یادآور شد: زن‏ها سخنان فاطمه (س) را براى شوهرانشان نقل كردند و آن‏ها براى عرض پوزش نزد آن حضرت آمده و گفتند: اگر ابوالحسن قبل از بیعت با دیگرى این مطالب را براى ما مى‏ گفت، كسى را بر او ترجیح‏ نمی‏دادیم. حقیقت این است كه آن‏ها شكى در برترى على (ع) نداشتند و در غدیر خم با آن حضرت بیعت كرده بودند، ولى این بار با اتخاذ سیاست تساهل و تسامح عهد خویش را شكستند؛ لذا حضرت زهرا علیها السلام عذر آنان را نپذیرفت.

امام‌جمعه فولادشهر اصفهان تصریح کرد: حضرت زهرا (س) در وصیت ‏نامه سیاسى خود تأكید مى‏ كند كه حضرت امام على (ع)، ولی بر حق، باید به آن عمل كند؛ حضرت فاطمه (س) وصیت كرد كه احدى از کسانی که به او ستم كرده ‏اند در تشییع‌جنازه‌اش حاضر نشوند و شبانه او را دفن كنند.

وی خاطرنشان ساخت: در حقیقت، با این وصیت‏نامه، حربه سیاسى از دست حاكمان وقت گرفته شد. آنان مى‏ خواستند در مرگ آن حضرت با مرثیه‏ سرایى و اشك و ماتم و ارادت به آن حضرت و تأسف از رحلت او، مخالفت ‏ها و مبارزات حضرت زهرا (س) را در دفاع از حریم ولایت تحت‏ الشعاع قرار دهند و خلافت غاصبانه خود را در اذهان جامعه برحق جلوه ‏گر سازند اما دفن شبانه آن حضرت و نامشخص بودن مكان دفن ایشان، این سؤال را در میان امّت اسلامى ایجاد كرد كه چرا دخت گرامى پیامبر و یگانه گوهر گران‏قدر او چنین وصیتی كرده است؟ با عمل به وصیت آن حضرت توسط حضرت على (ع)، اذهان جامعه دچار شك و تردید شد و تا حد زیادى مشروعیت حکومت وقت زیر سؤال رفت و مظلومیت آن حضرت بیشتر نمایان گردید و اینکه چرا حضرت زهرا (س) در مدت ۷۵ (و به قولى ۹۵) روز با تمام تاب‌وتوان، با شیوه‏ هاى گوناگون تلاش كرد تا مسیر انحرافى امّت را روشن سازد كه چرا امام بر حق على (ع) را تنها گذاشته ‏اند و به كج‏ راهه‏ رفته‌اند كه خلاف حق و حقیقت است، درحالی‌که على (ع) بر حق است؟

حجت‌الاسلام سرافراز در آغاز خطبه‌های دوم اظهار کرد: در جهان‌بینی توحیدى غیر از خدا هیچ‏ كس حق فرمانروایى و حاكمیت بر انسان را نداشته و شایستگى ولایت و امرونهی او را ندارد و این حاكمیت انحصارى و توحید ربوبى با انشاء و ابلاغ مستقیم یا غیرمستقیم خدا به‏ وسیله افراد برجسته و ممتازى كه صلاحیت علمى و عملى داشته باشند تجلى و تبلور مى‏ یابد.

وی ادامه داد: امام خامنه‏ اى «مدظله‌العالی» در (كتاب «طرح كلى اندیشه اسلامى در قرآن» ص ۲۱۷) قبل از پیروزى انقلاب اسلامى مى‏ فرمایند: عبودیت برابر موجودات در برابر خدا مستلزم آن است كه هیچ‌یک از بندگان خدا خودسر و مستقل حق تحكم و فرمانروایى بر بندگان نداشته باشد (نفى طاغوت) و زمامدار و مدیر و مدبر امور زندگى انسان‏ها فقط كسى باشد كه خدا خود به حكومت برگزیده است یا به شخصى مانند امامان معصوم (ع) یا به علائم و ملاك‏هایى مانند حاكم اسلامى در زمان غیبت امام معصوم (ع).

خطیب نماز جمعه‌های فولادشهر اصفهان تأکید کرد: اسلام به پیروان خود اجازه نمى‏ دهد سلطه و فرمانروایى غیر خدا را بپذیرند و ولایت و سرپرستى و حاكمیت جامعه اسلامى را عهد و پیمان الهى مى‏داند كه تنها با ابلاغ و انشاء الهى در قالب نظام ولایى شكل مى‏گیرد.

وی اضافه کرد: بنابراین، نظام ولایى یعنى زمینى شدن و تجلى یافتن حاكمیت و ولایت انحصارى خدا به ‏وسیله منصوبین بلا واسطه خدا «پیامبر (ص) و ائمه (ع)» یا باواسطه (فقهاى عادل جامع‌الشرایط). *مهم‏ترین دستاورد انقلاب اسلامی تحقق نظام ولایی بود

حجت‌الاسلام سرافراز گفت: مهم‏ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقرار حاكمیت تشریعى خدا، ولایت الله، نفى حاكمیت‏ هاى دروغین و طاغوتى و تحقق نظام ولایى است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامى با قطع حاكمیت ستمگران بر جامعه دینى و اقامه دین و استقرار ولایت الله و نظام ولایى، جامعه مرده و سلطه‌پذیر ما را در پرتو اسلام؛ حیات، پوپایى و عزت بخشید.

امام‌جمعه فولادشهر در ادامه تصریح کرد: همان حیات طیبه‏ اى كه قرآن آن‌ها حاصل تبعیت از دستورات اسلام و پیامبر اكرم (ص) معرفى مى‏كند. حتّى دشمنان هم این واقعیت را به‏ خوبى درك كرده و لذا تمام تلاش فكرى و عملى و فتنه‏ ها و حركت‏هاى چراغ خاموش خود را بر جدایى امت از ولى امر و نظام ولایى متمركز كرده‏اند و با این تحلیل كه امت متصل و وفادار به ولایت شکست‌ناپذیر است مى‏ خواهند این اتصال و پیوند را از انقلاب بگیرند و مانند صدر اسلام كه مسلمانان را با جدا كردن از ولایت از اسلام ناب و حقیقت دین محروم كردند انقلاب اسلامى را به‏ وسیله نیروهاى انقلابى در هم بشكنند.

وی ادامه داد: آنچه نگذاشت نظام ولایى ما همانند نظام ولایى پیامبر اكرم (ص) و نظام ولایى امام على (ع) عمر كوتاهى داشته باشد و آن‌ها ۴۰ ساله ساخته است همین وابستگى فكرى و عملى روزافزون امت با ولی امر و محور نظام ولایى است.

سرافراز تأکید کرد: آن عاملى كه انقلاب اسلامى را از گردنه‏ هاى سخت و فتنه‏ هاى بزرگى مانند فتنه حزب خلق مسلمان (فتنه دهه پنجاه) فتنه حاكمیت ملى‏ گراهاى بیگانه از اسلام و فتنه قائم‌مقام رهبرى (فتنه‏ هاى دهه‏۶۰) فتنه سكولارهاى منفعل در برابر فرهنگ غرب (فتنه دهه ۷۰) و از همه مهم‏تر فتنه بزرگ جبهه استكبار در دهه ۸۰ به‌سلامت عبور داد و تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل كرد همین ولایت محورى برخاسته از بصیرت و استقامت امت انقلابى و مؤمن است و در آینده هم همین ولایت محورى ضامن بقاء انقلاب و شكست دشمنان آن هست.

وی یادآور شد: آمریكایى‏ ها گمان مى‏ كردند با ارتحال حضرت امام (ره) مسیر انقلاب منحرف‌شده و دوره جدیدى با رویكردى كه دیگر انقلابى نخواهد بود، آغاز خواهد شد. رهبرى هوشمندانه حضرت آیت‏ الله خامنه ‏اى (مدظله‌العالی) و حركت در مسیر امام و انقلاب، غلط بودن این محاسبه را اثبات كرد.

امام‌جمعه فولادشهر گفت: دو عامل در غلط بودن محاسبات دشمن دخیل است. عامل اول؛ آن‏كه در این دستگاه محاسباتى ظاهراً عظیم و دقیق، جایى براى فاكتورهاى معنوى وجود ندارد. دستگاه كاملاً و صرفاً مادى طراحی‌شده است. ایراد دوم؛ دستگاه محاسباتى دشمن، نشناختن ملت ایران است. دشمن در این زمینه دچار نوعى كورى خودخواسته است. مهم‏ترین موضوعى كه دستگاه محاسباتى دشمن به آن امیدوار است، درباره اقتصاد كشور است.

وی متذکر شد: دشمن دریافته تنها راه فشار به ملت و نظام از این طریق است و لذا تمام هم‌وغم خود را معطوف به جنگ اقتصادى كرده است. اینجاست كه باید محاسبات دشمن را تغییر داد. برخى گمان مى‏ كنند اگر دست از انقلابى گرى و اتخاذ مواضع انقلابى بكشیم، مسئله جنگ اقتصادى حل یا حداقل تا حد زیادى كمرنگ مى‏شود. این‌یک نمونه از محاسبات غلط است چراكه این جنگ تنها زمانى فروكش مى‏ كند كه دشمن حس كند و بفهمد كه اقتصاد كشور آن‌قدر قوى شده است كه درافتادن با آن فایده‏اى نخواهد داشت و چیزى جز اتلاف وقت و انرژى نیست. *آمریكا جز جنگ روانى هیچ سلاح و ابزار مناسبى براى مقابله با ملت ایران ندارد

حجت‌الاسلام سرافراز ادامه داد: تمام سناریوهاى موجود، این واقعیت را تأیید مى‏ كنند كه آمریكا جز جنگ روانى هیچ سلاح و ابزار مناسبى براى مقابله با ملت ایران ندارد، لذا در صورت افزایش همدلى عمومى و افزایش بصیرت افزایى رسانه‏ هاى اجتماعى در مورد توطئه جدید دشمن، پیروزى بر مكر شیطان بزرگ امر دشوارى نخواهد بود.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا پس از خروج آمریكا از برجام وعده ایجاد كانال مالى با ایران را داد كه با وجود گذشت ۹ ماه، این مسأله هنوز اجرایى نشده است. در واقع اتحادیه اروپا از ۹ ماه پیش سعى داشت كه در زمینه خروج آمریكا از برجام خود را پلیس خوب نشان دهد و به ‏نوعى ایران را تشویق به ماندن در برجام كند. به همین دلیل، وعده ایجاد كانال مالى جدید با ایران را داد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: اما در این مدت در سه مرحله‏ اى كه قرار بوده این كانال راه‌اندازی شود، همواره كشورهاى اروپایى نقض عهد كرده ‏اند. علاوه بر این، درخواست فرانسه براى توقف فعالیت ‏هاى موشكى ایران در كنار تحریم وزارت اطلاعات از سوى اتحادیه اروپا و هم‏چنین متهم كردن ایران از سوى برخى كشورهاى این اتحادیه به حمایت از تروریسم همگى نشان‌دهنده این است كه اروپا به دنبال اجراى تعهدات خود در زمینه برجام نیست. *اروپا دقیقاً در مسیر سیاست‏ هاى ایران هراسانه آمریكا حركت مى‏ كند

سرافراز با بیان اینکه اكنون اروپا نیز دقیقاً در مسیر سیاست‏ هاى ایران هراسانه آمریكا حركت مى‏ كند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامى، در نخستین واكنش به خروج آمریكا از برجام، خطاب به مقامات كشور فرمودند؛ نه آمریكا قابل اعتماد است، نه اروپا.

وی بیان داشت: در شرایط كنونى نیز اروپا دقیقاً در همین مسیر حركت مى ‏كند و ایران هراسى به شاه‌بیت فعالیت‏ هاى مشترك اروپا و آمریكا علیه ایران تبدیل‌شده است. *دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی «مرضیه هاشمی» تلاش کند

امام‌جمعه فولادشهر در خصوص بازداشت مجری آمریکایی‌تبار شبکه پرس تی وی که پس از تشرّف به دین مبین اسلام نام «مرضیه هاشمی» را برای خود برگزیده است، توسط مأموران آمریکایی گفت: این حادثه علاوه بر اینکه نقض آشکار حقوق بین الملل می‌باشد، به دلیل اینکه نامبرده شهروند آمریکا نیز محسوب می‌شود، نقض آشکار آزادی بیان و فعالیت‌های رسانه‌ای در کشوری هست که مدعی دفاع از حقوق بشر بوده و به خود اجازه می‌دهد به همین بهانه سایر کشورها را تحت‌فشار قرار دهد.

وی تأکید کرد: طرز برخورد با این خانم مؤمنه شیعه آن‌قدر وخیم است که در مکانی که زندانی است، تنها لباسی که به ایشان داده‌شده، تی‏شرت آستین کوتاه بوده که وی با یک تی‌شرت اضافه سرخود را پوشانده است.

سرافراز ادامه داد: تنها غذایی که در اختیار وی گذاشته‌شده، گوشت خوک بوده که ایشان از خوردن آن امتناع کرده و درخواست نان خالی کرده است. مأموران آمریکایی با بدرفتاری و اهانت به‏اجبار حجاب را از سرش برداشته و عکس بدون حجاب از ایشان گرفته‌اند، همچنین دست و پا‏های او را با زنجیر بسته و با وی همانند یک مجرم رفتار کرده‌اند.

وی بیان داشت: در این خصوص سزاوار است علاوه بر دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، سازمان‌های مردم نهاد برای آزادی ایشان حداکثر ظرفیت خود را به کار انداخته و با محکوم نمودن این اقدام غیرقانونی، آزادی این خبرنگار و روزنامه‌نگار متعهد را خواستار شوند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+