اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/10/1    کد خبر: 15722753   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 14  دقیقه

پیشخوان رویدادهای خبری ایران و جهان را در پایگاه خبری صدای جویا بخوانید

پیشخوان رویدادهای خبری ایران و جهان را در پایگاه خبری صدای جویا بخوانید

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در روزی که گذشت 30 آذرماه ۱۳۹۹ به شرح زیر است؛


  1. شبکه «سی‌اِن‌اِن»: ترامپ در جلسه‌ای با تعدادی از مشاوران و متحدان خود، مسئله اعلام حکومت‌نظامی برای تغییر نتیجه انتخابات را به بحث گذاشته است.
  2. آسوشیتدپرس: مقامات کاخ سفید قصد داشته‌اند رسماً روسیه را عامل اصلی حملات سایبری به چندین نهاد فدرال و شرکت آمریکایی معرفی کنند، اما در آخرین لحظات به آنها دستور داده شده است که چنین کاری انجام ندهند.
  3. حمیدرضا عزیزی دبیر شورای عالی نظام پرستاری: مطالبه فوری پرستاران استخدام است
  4. روانچی: اینستکس باید کارایی خود را به اثبات برساند/ایران باید از مزایای اقتصادی برجام بهره‌مند شود.
  5. مشاور وزیر بهداشت: تاکنون طرح محله‌محور مقابله با کرونا نتایج مثبتی داشته است اما قصد داریم در استان‌های تهران و البرز پروتکل‌ها و نظارت‌ها را تشدید کنیم.
  6. رئیس مرکز ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری: کاهش تعداد مرگ و میر ارتباطی با بستری شدن افراد در آی سی یو ندارد.
  7. رئیس سازمان برنامه و بودجه: کارانه ماه گذشته پرستاران که بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود به صورت یکجا پرداخت شد.
  8. رئیس کل بانک مرکزی: پروژه ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح به پایان رسید.
  9. حدود ۲۰۰ شرکت و سازمان دولتی در سراسر جهان قربانی یک حمله هکری شده اند. پیش بینی می شود با ادامه تحقیقات تعداد بیشتری از شرکت های قربانی هک شناسایی شوند.
  10. رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح از شهادت ۳۲ تن از اعضای بخش بهداشت و­درمان در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح خبرداد
  11. سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله، از کاهش ۴۰ درصدي بيماران کرونايي نيازمند بستري در کشور خبرداد.
  12. معاون وزیر راه و شهرسازی: فرصت متقاضیان مسکن ملی برای تکمیل و پرداخت آورده نقدی تا ساعت 24 جمعه 5 دی تمدید شد.
  13. با نزدیک شدن به اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، رادیو مقاومت با شعار «رادیو مقاومت صدای گفتمان مقاومت و مکتب سلیمانی است» فعالیت خود را آغاز کرد.
  14. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: احتمالا اواخر بهار ۱۴۰۰ واکسن کرونای ایرانی در دسترس قرار خواهد داشت
  15. الیاس نادران، نماینده مردم تهران، با رای اعضای کمیسیون تلفیق به عنوان رئیس این کمیسیون در نخستین سال فعالیت مجلس یازدهم انتخاب شد.
  16. رئیس جمهور با استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر موافقت کرد
  17. کروناویروس انگلیسی تا ۷۰ درصد قابل انتقال و سرایت به نفر بعدی است/مقامات انگلیسی با تشخیص خطرناک بودن آن، به سرعت سطح ۴ قرنطینه را اعلام کرده و مقررات شدیدی را در منطقه انگلند برقرار کرده‌اند.
  18. مشاور اسد: مسئله خروج ایران از سوریه مطرح نیست.
  19. کاخ سفید اعلام کرد که دولت ترامپ کارگروهی متشکل از اف‌بی‌آی، وزارت امنیت داخلی و سازمان امنیت ملی برای برخورد با حمله سایبری تشکیل داده است.
  20. کمیسیون امنیت ملی مجلس: در بیانیه ای، وزارت خارجه را موظف کرد تا فهرستی از اسامی مقامات اروپایی مرتبط با تحریم ها و همکاری با گروه های تروریستی را در اختیار مجلس قرار دهد.
  21. دبیرکل سازمان ملل در دهمین گزارش اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ با تاکید بر ضرورت حفظ برجام، از همه کشورهای عضو این سازمان خواست در چارچوب این قطعنامه روابط تجاری و اقتصادی با ایران برقرار کنند
  22. پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت که بسیار واضح است که روسیه در پس حملات سایبری گسترده به ایالات متحده است.
  23. سخنگو شورای نگهبان: با انتخابات الکترونیکی مخالفتی نداریم
  24. معاون اقتصادی رئیس جمهور: تعداد دریافت کنندگان یارانه کمک معیشتی از ۳۰ میلیون به ۴۰ میلیون نفر افزایش یافت.
  25. رئیس جمهور آمریکا در توییتر بار دیگر اعلام کرد که در انتخابات شکست نخورده است و از اعتراضات بزرگی خبر داد که قرار است روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ماه) در پایتخت آمریکا برگزار شود
  26. ستاد کرونا: دو هفته دیگر درباره پیشنهاد بازگشایی مدارس برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی در شهرهای نارنجی و زرد تصمیم‌گیری خواهد شد.
  27. ظریف: آمریکا باید از منطقه خارج شود/بر اساس قوانین، هنوز ایران طالبان را از گروه تروریستی خارج نکرده است./«فاطمیون» بهترین نیروهایی هستند که اگر دولت افغانستان تمایل داشته باشد می‌تواند از آنها استفاده کند
  28. در حالی قرار بود پروازهای لوفتهانزا به ایران از نیمه ماه جاری از سرگرفته شود که به نظر می‌رسد وعده سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه فعلا عملیاتی نمی‌شود.
  29. بشار رسن هافبک سرخ پوشان پایتخت بعد از شکست برابر اولسان اعلام کرد که به ایران برنمی گردد و در قطر باقی خواهد ماند
  30. سخنگوی وزارت امور خارجه: شب یلدا را به عنوان میراث ناملموس در یونسکو ثبت می‌کنیم.
  31. فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونای کلانشهر تهران: استان تهران همچنان نارنجی است و محدودیت دورکاری ۵۰ درصد کارکنان دستگاه‌های غیر ضروری ادامه دارد.
  32. رئیس پلیس پایتخت: تمامی اصناف باید راس ساعت ۱۸ فعالیت خود را متوقف کنند.
  33. دادگستری سیستان و بلوچستان: حکم اعدام ۲ قاچاقچی مسلح در زاهدان اجرا شد.
  34. ناجا: کشف بیش از ۵۳ میلیارد ارز و کالای قاچاق توسط پلیس فرودگاه امام (ره) و دستگیری ۴ نفر
  35. سازمان غذا و داروی آمریکا اجازه استفاده اضطراری از واکسن کووید ۱۹ شرکت مدرنا را صادر کرد.
  36. وزارت بهداشت ژاپن قصد دارد از ماه فوریه واکسیناسیون در نقاط مختلف این کشور را آغاز کند.
  37. شمار مبتلایان هند از ۱۰ میلیون نفر فراتر رفت
  38. سخنگوی ستاد ملی کرونا: ۵۱ درصد از بستری‌های کرونایی مربوط به دورهمی است.
  39. واکنش ترامپ به حملات سایبری: همه‌چیز تحت کنترل است.
  40. سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سابق سپاه ثارالله استان کرمان دعوت حق را لبیک گفت و به جمع رفقای شهیدش پیوست.
  41. از سایت گروه انبوه سازان دیاموند شهرستان شاهین شهر و میمه به آدرس (diamondhome.ir) رونمایی به عمل آمد.
  42. تقدیر اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه بمناسبت روز پرستار باتفاق بخشدار میمه، شهرداران و جمعی از مسئولین محلی با حضور در بیمارستان حضرت محمد (ص) ودرمانگاه تامین اجتماعی در شهر میمه و درمانگاه شهر وزوان از پرستاران و فعالین نظام درمان و سلامت بخش
  43. مراسم نمادین تجلیل از پژوهشگران برتر منطقه شاهین شهر و میمه به مناسبت هفته پژوهش با شعار پژوهش محور، معلم پژوهنده، دانش آموز پرسشگر با حضور فرماندار، امام جمعه و شهردار شاهین شهر برگزار شد
  44. زینب نریمانی و زهرا میرزاعلیان دو نوجوان شاهین شهری به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، ۵۰۰ گلدان گل به کادر درمان و پرستاران بیمارستان گلدیس شاهین شهر اهدا کردند.
  45. مدیر خیریه آبشار عاطفه‌های شاهین شهر گفت: این بسته‌های کمک حمایتی شامل آجیل، شیرینی و میوه‌های خندوانه، پرتقال، سیب، نارنگی و خیار به ارزش هر بسته ۳ میلیون ریال خبر داد. شهناز جوانمردی افزود: این بسته‌های به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال با کمک خیران تهیه شده است.
  46. فرهادی عضو شورای شهر شاهین شهر در واکنش به وضعیت هوای آلوده روزهای گذشته شاهین شهر گفت: وجود صنایعی نظیر پالایشگاه و نیروگاه سلامت مردم را با خطر مواجه کرده و باعث امراض مختلف شده در هنین رابطه عاجزانه نیازمند اقدامی از سوی اداره کل محیط زیست استان هستیم لذا پول آلایندگی نمی خواهیم، صنایع سلامت مردم را تهدید نکنند!!!
  47. عضو هیئت رئیسه شورای شهر می‌گوید آلودگی مازوت (نفت کوره) تهران افزایش قابل توجهی داشته است.
  48. در حالی که استانداری خوزستان روز یکشنبه ۳۰ آذر از برکناری محسن بیرانوند فرماندار ماهشهر خبر داد، منابع محلی از بازداشت او در نیمه شب شنبه توسط نیروهای امنیتی خبر دادند.
  49. خبرگزاری‌های روز یکشنبه ۳۰ آذر خبر دادند که خیابان فلامک در منطقه دو تهران به نام «محمدرضا شجریان»، استاد درگذشته موسیقی سنتی ایران، تغییر یافته است.
  50. رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری استان اصفهان گفت: حدود دو هزار پرستار در دوران شیوع کرونا درگیر این بیماری شدند و برخی همچنان گرفتار عوارض ناشی از کووید ١٩ هستند، همچنین جامعه پرستاری اصفهان چهار شهید پرستار در ایام کرونا داشت.
  51. رئیس اداره پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: سامانه بارشی امروز از استان اصفهان خارج می‌شود و همزمان افزایش حجم آلاینده‌ها را نیز خواهیم داشت.
  52. آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شناسایی ۱۶۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا و مرگ 21 نفر دیگر در اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.
  53. مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸، گفت: آمار نشان می دهد که حدود دو سوم از احکام بودجه یا ناقص عمل شده و یا فاقد عملکرد بوده است.
  54. فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به لزوم مشارکت خیرین در توسعه امنیت، گفت: ۹۰ درصد اعتبارات نیروی انتظامی صرف پرداخت حقوق می‌‌شود و برای فعالیت‌های عمرانی نیاز به حمایت خیرین امنیت‌ساز است.
  55. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان از جریمه 22 میلیاردی برای افزایش قیمت خودسرانه مرغ در اصفهان خبرداد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+