اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1403/2/24    کد خبر: 15727548   در دسته بندی اجتماعی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

معاون خدمات شهری شهرداری شاهین‌شهر خبرداد:

۴۰۰ قلاده سگ بلاصاحب در شاهین شهر جمع آوری شدند

۴۰۰ قلاده سگ بلاصاحب در شاهین شهر جمع آوری شدند

  معاون حوزه اجرایی و خدمات شهری از جمع آوری وساماندهی بیش از چهارصد قلاده سگ در شاهین‌شهر و انتقال به پناهگاه چرمشهر، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان،  رهام جباری با اشاره به ضرورت جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب از سطح شهر، اظهار کرد: مهم‌ترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد، شیوع بیماری‌های قابل انتقال و مشترک بین حیوان و انسان نظیربیماری‌ هاری، سالک، آلودگی با انگل‌های دستگاه گوارش، کک، شپش، جرب (گال )،قارچ‌ها و … است.


وی با بیان اینکه جمع آوری سگهای بلاصاحب و ولگرد از طریق شناسایی کانون‌های تجمع آن ها و کنترل رشد جمعیتشان میسر است، افزود: یکی از اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین اقدامات برای کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب مدیریت پسماند در سطح شهر است.

جباری عقیم سازی را راهکار دیگری در کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب برشمرد و تصریح کرد: این سگ‌ها پتانسیل تولید مثل بسیار بالایی دارند در همین راستا با اجرای برنامه‎های کنترلی، جمعیت آن ها سریعاً کاهش یافته و امنیت سلامت شهر تامین می‌شود.

معاون حوزه اجرایی و خدمات شهری با تاکید بر لزوم نگهداری سگ‌ها در یک محیط محصور و بهداشتی تصریح کرد: غذا رسانی غیر اصولی و خارج از پناهگاه به دلیل دلسوزی و ناآگاهی برخی افراد و گروه ها به این حیوانات یکی از مهمترین دلایل افزایش زاد و ولد سگ های بلاصاحب در سطح جامعه است.

وی ادامه داد: انجام معاینات اولیه، رعایت اصول بهداشتی، عقیم سازی، غذا رسانی و نگهداری از این سگ ها در طول سال هزینه های بسیاری را بر شهرداری تحمیل می کند.

جباری با بیان این که بیش از چهارصد قلاده سگ در سطح شهر شاهین‌شهر جمع آوری، عقیم سازی و در پناهگاه  چرمشهر ساماندهی شده است، ادامه داد: همشهریان می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری نسبت به اطلاع رسانی در مورد تجمع سگ های ولگرد به شهرداری اقدام کنند همچنین با دستور مقامات ذی صلاح واحد امور شهر معاونت حوزه اجرایی و خدمات شهری با همکاری نهادهای نظامی و انتظامی اقدام به مقابله با پدیده اجتماعی سگ گردانی در شهر به منظور حفظ زیبایی آرامش و تأمین سلامت روانی و جسمی شهروندان کرده است.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #سگ #شاهین‌شهر #شهرداری #جویا #اصفهان
ما را دنبال کنید:
+