اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1403/2/28    کد خبر: 15727551   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 15  دقیقه

امام‌جمعه بدره:

در دنیای غرب شاهد گرایش فزآینده خانم‌ها به اسلام و حجاب هستیم

در دنیای غرب شاهد گرایش فزآینده خانم‌ها به اسلام و حجاب هستیم

   امام‌جمعه شهرستان بدره گفت: بازتاب خوب طرح نور نیروی انتظامی نیاز به حمایت مردم و همراهی بیشتر مردم دارد حتی افراد کم حجاب هم از ولنگاری بدشان می‌آید و از طرح نور حمایت کردند. اجرای طرح نور برای کمتر شدن آسیب‌های اجتماعی و محافظت از بنیان خانواده‌ها ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از ایلام، حجت‌الاسلام محسن دانیاری با تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت امام رضا (ع) اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی در قطعه‌بندی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن همه جوانب شهر بدره را در نظر بگیرد.


وی افزود: یکی از مشکلات اصلی شهر بدره عدم نگاه فرهنگی در بین مسئولان شهری از گذشته بوده که سرانه فضای فرهنگی را در نظر نگرفته‌اند و اکنون تبدیل به معضل فرهنگی شده است. شهر بدره با وجود اینکه مرکز شهرستان است و وسعت شهری آن زیاد است؛ اما یک مسجد دارد. امیدوارم مسئولان کنونی کمبود مسجد در شهر بدره را جبران کنند.

خطیب نمازجمعه‌های بدره تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند ما در مسئله زن از غرب طلبکاریم، در بررسی‌های اخیر در جنگ شناختی مشخص شد بیشترین سرمایه‌گذاری روی دختران شده دختر هدف مهم و کلیدی دشمن است؛ چراکه اگر دختران از صراط مستقیم فاصله بگیرند قطعاً پسران و خانواده و مردان هم آسیب می‌بینند. مادر کانون اصلی خانواده است خیلی از دختران نمی‌دانند که نگاه غرب به زن چیست؟

وی بیان داشت: غربی‌ها معتقد بودند که اگر برهنگی باشد سیرشدگی ایجاد می‌شود؛ ولی تاریخ نشان داده که سیرشدگی ایجاد نمی‌شود. همان‌طور که هیچ فضیلتی انتها ندارد رذیلت هم انتها ندارد آمار تکان‌دهنده و وحشتناک جرم و جنایت علیه دختران در کشورهای مدعی حقوق زن بر اساس آمارها در کشور آمریکا، از هر ۳ زن، یک زن در طول زندگی خودآزار جنسی را تجربه می کندو ۱۹.۳ درصد زنان حداقل یک‌بار مورد تجاوز قرار گرفته و ۴۳.۹ درصد آن‌ها نیز در طول زندگی خود سایر آزارهای جنسی را تجربه کرده‌اند.

امام جمعه بدره ادامه داد: حقوق زن در غرب یک ادعاست واقعیت چیز دیگری است در دنیای غرب شاهد گرایش فزاینده خانم‌ها به اسلام و حجاب هستیم. آیا این گرایش نشانه پناهنده شدن زنان غربی به اسلام برای فرار از ظلم و شیءانگاری تمدن غربی نسبت به آنان نیست؟ بر اساس تحقیقات انجام شده در مؤسسه تامسون رویترز، امریکا در بین ۱۰ کشور نخست ناامن برای زنان قرار دارد؛ رتبه‌ای که در حداقل یک دهه بدون تغییر باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش «مرکز شمارش خودکشی» در انگلیس که اطلاعات مربوط به خشونت مردان علیه زنان را جمع‌آوری می‌کند، در ۱۰ سال منتهی به ۲۰۱۸، هزار و ۴۲۵ زن در انگلیس کشته شده‌اند. این آمار به معنای آن است که تقریباً در هر سه روز یک زن در انگلیس به قتل رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد ۵۷ درصد زنان مقتول، از سوی فردی آشنا به قتل رسیده‌اند که در اغلب موارد قتل نامزد یا نامزد سابق آن‌ها بوده است؛ این آمار در مورد مردانی که به قتل رسیده‌اند ۳۹ درصد بوده است.


حجت الاسلام دانیاری بیان داشت: تفاوت نداشتن مرد و زن در ارزش‌های الهی و انسانی در نگاه اسلام نگاه اسلام این است که زن و مرد از لحاظ ارزش‌های انسانی برابرند: سوره احزاب آیه ۳۵: اِنَّ المُسلِمینَ وَالمُسلِماتِ وَالمُؤمِنینَ وَالمُ‌ـؤمِنٰتِ وَالقٰنِتینَ وَالقانِتٰتِ وَالصٰدِقینَ وَالصّادِقٰتِ والصٰبِرینَ وَالصّابِرٰت، (۱) تا آخر؛ مرد مسلمان و زن مسلمان در مورد ارزش‌های الهی و انسانی هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند. وظایف مشترکی هم هر دو دارند؛ وظیفه‌ی امر به معروف مشترک است، وظیفه‌ی خدمت مشترک است، وظیفه‌ی جهاد فی‌سبیل‌الله [برای] هر کدام به نوعی مشترک است، مربوط به مرد یا مربوط به زن ویژه نیست. هر کدام هم وظایف ویژه‌ای دارند؛ زن وظایفی دارد، مرد وظایف ویژه‌ای دارد که خدای متعال به خاطر اداء همین وظایف ویژه، ترکیب ساختمان جسمی و روحی آنها را هم متناسب با آن وظیفه بنا کرده و خلق کرده. بنابراین این نگاه اسلام و نگاه جمهوری اسلامی به زن است، و ما به این نگاه افتخار می‌کنیم؛ ما سر تا پا اعتراض به منطق غربی و روش غربی و سبک زندگی غربی در مورد زنیم؛ معتقدیم آنها به زن دارند ظلم می‌کنند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: «لَیْسَ المُؤْمِنُ بِالطَّعَّانِ وَلَا اللَّعَّانِ وَلَا الفَاحِشِ وَلَا البَذِیءِ» «مومن طعنه زن، لعنت کننده، بددهن و بدرفتار (و بی شرم) نیست» برخی‌ها زبانشان نیش دارد با طعن و کنایه حرف می‌زنند برخی‌ها زبانشان به لعن و نفرین دیگران عادت کرده برخی‌ها به فحش مؤمن و باتقوا این‌گونه نیست .

امام جمعه بدره ضمن قدردانی استقرار هلال‌احمر در شهرستان بدره گفت: بعد از استقرار این اداره خدمات ارزنده ای به همشهریان عزیز حتی گردشگران و مسافران داده شده زمین خریداری شده و هلال احمر هم برای تجهیزات اعلام آمادگی کرده اعتباری برای ساخت لازم است، روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه امامزاده‌ها و سادات علوی در چند مرحله وارد ایران شده‌اند. بار اول در زمان حکومت بنی امیه بود شیعیان زیادی همراه گروهی از امامزاده‌ها که از ظلم آنها فراری بودند وارد ایران شدند. بار دوم در دوران ولایت‌عهدی امام رضا (ع) بود که گروهی از شیعیان و امامزاده‌ها همراه حضرت و سپس همراه کاروان حضرت معصومه ((س) به ایران آمدند. بار سوم در زمان قیام علویون بر ضد بنی‌عباس بود که به‌دلیل آزارهای بنی‌عباس ناگزیر شدند به کشورهای شرقی از جمله ایران پناه ببرند.

وی یکی از دلایل بسیار مهم تعداد فراوان امامزاده‌ها در ایران، ارادت شیعیان ایران نسبت سادات علوی بوده که باعث می‌شد آن بزرگواران با علاقه و خاطری آسوده وارد کشور شوند را عنوان کرد و گفت: اگر این امامزادگان نبودند ما ایرانیان اینچنین با فرهنگ درخشان شیعی آشنا نمی‌شدیم.

حجت الاسلام دانیاری با قدردانی از مردم روستای زید جهت نصب ضریح بر روی قبر مطهر امامزاده زید بن علی بیان داشت: نهضت ملی مسکن زمینی که برای نهضت ملی مسکن آماده تغییر کاربری است باید به عدالت قطعه بندی شود.

وی یادآور شد: مهم‌ترین درس مقاومت و پایداری است، اَلا اِنَّ نصرَاللهِ قریب فتح و پیروزی نزدیک است آینده فلسطین در دست مسلمانان خواهد بود به فضل الهی عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق و این موج بیداری انسان‌های آزادی خواه در سراسر جهان مقدمات نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی را آماده کرده و به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی به دست جوانان جبهه مقاومت خواهیم بود.

امام جمعه بدره گفت: : بازتاب خوب طرح نور نیروی انتظامی نیاز به حمایت مردم و همراهی بیشتر مردم دارد حتی افراد کم حجاب هم از ولنگاری بدشان می‌آید و از طرح نور حمایت کردند. اجرای طرح نور برای کمتر شدن آسیب‌های اجتماعی و محافظت از بنیان خانواده‌ها ضروری است.

مرتبط با جغرافیای ایلام با کلید # #غرب #مردم #اسلام #بدره #جویا #امام جمعه
ما را دنبال کنید:
+