اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1403/2/14    کد خبر: 15727540   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 15  دقیقه

امام‌جمعه تودشک:

قوای سه‌گانه وعده صادق اقتصادی برای ملت ایران ایجاد کنند

قوای سه‌گانه وعده صادق اقتصادی برای ملت ایران ایجاد کنند

  امام‌جمعه تودشک گفت: قوای سه‌گانه و همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی کشور، وعده صادق اقتصادی را برای ملت شهیدپرور و همیشه در صحنه ایران اسلامی ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدرضا نریمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تودشک با تأکید و توصیه بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: لازمهء ایمان، داشتن تقواست همچنان که در کار اقتصادی به سرماییه مالی و اعتباری نیاز داریم در امور اخلاقی معنوی انسانی واقعی نیاز به سرماییه تقوی داریم. انسان مؤمن شایستگی تقوا و قول سدید را دارد و اگر انسان در رفتار و کردار تقوا را مراعات کند، باقی مسائل را خداوند حل می‌کند.


وی با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام صادق علیه السلام رئیس مذهب جعفری شیعه ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرماید؛ هر کس سه خصلت در او نباشد ایمانش به او سودی نمی‌رساند. اول: حلم، دوم: تقوا و سوم: مدارا.

خطیب نماز جمعه‌های تودشک تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع ۸۳ تا ۱۴۸ ه. ق)، به مدت ۳۴ سال (۱۱۴ تا ۱۴۸ ه. ق) امامت شیعیان را بر عهده داشت که با خلافت پنج خلیفه آخر اموی؛ یعنی هشام بن عبدالملک، ولیدبن یزید و یزید ابن ولید، ابراهیم بن ولید و مروان بن محمد همچنین دو خلیفه نخست عباسی، سفاح و منصور دوانیقی هم‌زمان بود. امام صادق (ع) به جهت ضعف حکومت اموی که در دوران افول بود و تغییر فضای کلی جامعه اسلامی، فعالیت علمی بیشتری نسبت به دیگر امامان شیعه داشت. شمار شاگردان و راویان او را چهار هزار نفر دانسته‌اند. بیشتر روایات اهل بیت (ع)، از امام صادق (ع) است از این‌رو مذهب شیعه امامی را مذهب جعفری نیز می‌خوانند. رئیس مکتب حضرت رسول معظم و رئیس مذهب امام جعفر ابن محمد الصادق.

وی در ادامه به عملیات وعده صادق و همچنین وعده صادق اقتصادی اشاره کرد و گفت: با این تجربه موفق، قوای سه گانه و همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی، طوفان‌الاقصی و الوعدالصادق اقتصادی را ایجاد کنند. وعده صادق نشان منطق مقاومت و هجوم بر دشمن، نه تنها موجب کاهش تنش اقتصادی می‌شود بلکه به ثبات بازار کمک می‌کند و به‌خاطر امنیت و بازدارندگی ایجادشده، سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق می‌کند.

امام جمعه تودشک گفت: دولت و بانک مرکزی و وزارت‌خانه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کام مردم را تلخ کرده است باید نقشه روشن و اقدامات نقطه‌زن بر علیه سوداگران امنیت اقتصادی ایران تهیه و تدارک ببینند و خانه‌های فساد اقتصادی را در اربیل و اتاق‌های سیاه دلار فردایی و تلگرامی هدف قرار دهند و بدون مماشات فراز و فرودهای آزاردهنده بازار پول و سرمایه را کاهش دهند.

 وی بیان داشت: بیداری دانشجویان در آمریکا و اروپا نشان از این است که وجدان‌ها بیدار است و دل‌ها زنده به طلب حقیت است و این حرکت‌های خود جوش جوانان در غرب دو پیام را اعلام می‌کند اول اینکه دوران لیبرالیسم و استکباری و سانسور رو به زوال است و جوانان دنیا هوسار و بیدارند. و دوم این که خروش‌ها و حرکت‌ها حاصل و انعکاس طنین دو نامه دیده بان جهان اسلام و سکاندار نظام جمهوری اسلامی ایران مقام والای رهبری عزیز به جوانان آمریکا و اروپا می‌باشد.

حجت الاسلام نریمانی تصریح کرد: حوادث این روزهای دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، و اعلام حمایت دانشجویان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و انزجار از جنایات وهشتناک صهیونیست‌ها، رویدادی بی‌سابقه را رقم زده است. اتفاقاتی که در این دانشگاه‌ها می‌افتد، یادآور تدبیر رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب اسلامی، در 10 سال پیش است که برای جوانان اروپا و آمریکا بود.

وی با بیان اینکه حقانیت ایران قوی و صاحب اراده‌های مقتدر ثابت شد و روی سیاه آمریکا و رژیم ننگین اسرائیل به اذهان عمومی به یک تصویر حقیت منقش شد، گفت: استکبار جهانی و دشمنان بشریّت همواره در مقابل بیداری ملّت‌ها احساس خطر کرده‌اند. در هر نقطه‌ای از عالم، هر نهضت و جریانی که با هدف بیداری ملّت‌ها و رهایی آنها از بندهای استثمار و استعمار قد علم کرده است، نظام‌های مستکبر جهانی در پی سرکوبی و خاموش کردن صدای این بیداری برآمده‌اند. موضوع اصلی این دشمنان بشریّت که به‌عنوان یک راهبرد اساسی از سوی آنان دنبال می‌شود، جلوگیری از شکل‌گیری این آگاهی و بیداری عمومی است. زیرا اگر این بیداری شکل بگیرد منافع آنها به خطر می‌افتد.

امام جمعه تودشک با اشاره به موضوعت مهم عفاف و حجاب و چرایی چالش تحمیلی حجاب، خاطرنشان ساخت: از طرح زهرایی و زینبی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موسوم به طرح نور نهایت تقدیر و تشکر را دارم. مشارکت مردمی و همت و حمیت دیگر دستگاه‌ها هم لازم است چون این امر الهی واجب شرعی قانونی و از همه مهم‌تر سیاسی پر رنگ هست.

 وی اضافه کرد: غرب برای نجات خودش هم که شده چاره‌ای جز حمله به مقوله حجاب و عفاف در ایران اسلامی ندارد. فتنه زن، زندگی، آزادی یک اتفاق و رخداد صرف در پائیز 1401 نبود، یک رویداد با برنامه‌ای حداقل ده ساله بود که دست‌کم از ابتدای دهه 90 به تدریج شروع شده بود. در حالی که رهبر معظم انقلاب مدت‌ها قبل در این خصوص هشدارهای لازم را داده بودند. حتی دو ماه قبل از شعله‌وری فتنه زن، زندگی، آزادی در پائیز 1401؛ به ائمه جمعه کشور نسبت به مسأله عفاف و حجاب هشدار دادند.

حجت الاسلام نریمانی گفت: موج حجاب‌خواهی زنان در غرب، واقعیتی غیر قابل انکار است که تصویب قانون منع حجاب در کشور به اصطلاح مهد دموکراسی، یعنی فرانسه تنها یکی از اقرارهای عملی نظام سرمایه‌داری به این حرکت به شدت رو به رشد زنان در غرب است.

وی یادآور شد: در کتاب انقلاب ژاکت‌های دگمه‌دار آمده است: سال ۲۰۰۱ یک نظریه‌پرداز سیاسی گفته بود زندگی مدرن اجازه استفاده از لباس‌های عفیف و پوشیده را به مردم نخواهد داد. و حالا رویکرد فطری و اسلامی که دختران غربی نسبت به حجاب دارند، اعتراف می‌کند، گویا ژاکت‌های دکمه‌دار در حال بازگشت به جامعه هستند. زنان غربی به حجاب اسلامی پناه آورده‌اند. آنها حالا قدر این کهف حصین الهی را بیشتر درک می‌کنند.

امام جمعه تودشک تصریح کرد: شهر بوی رائحه کربلای ایران وبوی شهید مظلوم گمنام و خوشنام گرفته است ما مهمان داریم آن هم از جنس لاله های پرپر شده شهید عباس رجبی که در سن 20 سالگی به شهاد رسید در اردیبهشت سال 1365 آسمانی شد و قریب به چهل سال مادر پیر و دلسوخته وپدر داغ دیده را از انتظار در آورد چشم خانواده‌های شهدا روشن باشد شهیدان زنده اند الله اکبر به خون آغشته اند الله اکبر همزمان باروز شهادت حضرت امام صادق علیه السلام بردستان خود لاله پرپر شده را تشیع خواهیم نمود تا جان دوباره ای در کالبد بخش و شهرمان جاری شود که ما ملت حسینی و زینبی و ما ملت امام حسین هستیم.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #وعده #صادق #اقتصاد #تودشک #امام جمعه #جویا
ما را دنبال کنید:
+