اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/3/14    کد خبر: 15726640   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 10  دقیقه

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

به برکت انقلاب مسئله مهم مهدویت تبدیل به مسئله اول عالم شده است

به برکت انقلاب مسئله مهم مهدویت تبدیل به مسئله اول عالم شده است

  مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز مسئله مهم مهدویت تبدیل به مسئله اول عالم هستی شده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، احمد مقیمی شب گذشته در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در جمع نمازگزاران مسجد المهدی شاهین‌شهر اظهار کرد: گاهی گرد و غبار سختی‌ها و مشکلات، سئو تدبیرها و عوامل داخلی و خارجی موجب می‌شود که بسیاری از نقاط قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که کم هم نیستند در ذهن و چشمان ما گم شوند.


وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی 57 سه گروه بودند که در خصوص به نتیجه رسیدن آن پیش‌بینی می‌کردند، افزود: این سه گروه عبارت بودند از؛ اول جریانات سیاسی خارجی دوم جریانات فکری بودند که نگاه تمدنی داشتند و سوم جریانات اعتقادی و ایمانی بودند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در گروه اول که در بالا به آن اشاره شد شخصیتی همچون ویلیام سالیوان آخرین سفیر آمریکا در ایران طی نامه‌ای محرمانه به کاخ سیاه به تعبیری پیروزی انقلاب اسلامی را پیش‌بینی و از آن به‌عنوان یک خطر جدی برای تمدن غرب به‌خصوص ایالات متحده آمریکا یاد می‌کند.

 

وی افزود: گروه دوم جریانات فکری و تمدنی همچون میشل فوکو جامعه‌شناس و تاریخ‌شناس مشهور فرانسوی را داریم که در کتابی تحت عنوان «ایرانی‌ها چه رویایی هایی در سر دارند» تحلیلی‌های دقیقی از به‌نتیجه‌رسیدن انقلاب اسلامی ایران انجام می‌دهد و به‌صراحت می‌گوید؛  این انقلاب با تمام انقلابی دیده‌ام و شناخته‌ام جنس آن متفاوت است چرا که در این انقلاب سیاست و معنویت را می‌بینم که در کنار هم قرار گرفته‌اند.

 

مقیمی تصریح کرد: یکی از جریانات فکری که در پوشش پشتبانی، حمایت و مبارزه با ظلم و استبداد تلاش کرد به امام خمینی(ره) نزدیک شود جریان آمریکایی_انگلیسی بود که می خواست از این طریق به اهداف شوم و پلید خود دست پیدا کند، کما اینکه هم اکنون نیز در قالب همین پوشش در تلاش برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان بصیرت و هوشیاری امام خمینی (ره) و امروز نیز صلابت و تبیین درست مسائل توسط مقام معظم رهبری تاکنون اجازه نداده است این جریان فکری بتواند به مقاصد شیطانی خود در ایران دست پیدا کند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بعد از رحلت امام خمینی (ره) بسیاری امیدوار شده بودند که خورشید انقلاب افول پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: انتخاب حکیمانه مقام معظم رهبری از سوی مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان ولی‌فقیه جامع‌الشرایط در آن زمان و ادامه میسر امام (ره) توسط معظم اله باعث شد که امروز ایران مرکز استراتژیک جهان باشد و صدای تمدن غرب با رهبری‌های مدبرانه مقام معظم رهبری از این انقلاب شنیده شود.

 

وی گفت: پیش‌بینی‌های نوع جریان سوم یا همان جریان اعتقادی و ایمانی بر مدار معنویت و ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) و بر مدار عدالت همه عالم هم اکنون تشنه آن هست بود.

 

مقیمی با اینکه شهید آوینی می‌فرمایند؛ هر کس می‌خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند، افزود: از علاقه‌مندان و دلسوزان و معتقدان به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌خواهم کتاب «عبد صالح خدا» که برشی از زندگی و سیره مبارزاتی امام خمینی (ره) هست به قلم مقام معظم رهبری را حتما مطالعه کنند.

 

وی بیان داشت: این کتاب با چنین محتوایی در دو بخش نهضت اسلامی و نظام اسلامی تنظیم شده است. در فصل اول مطالب طبق سیر تاریخی مطالب با موضوعاتی مانند مقام علمی و تأثیر اخلاقی، شروع دوران مبارزه، حادثه مدرسه فیضیه، واقعه 15 خرداد 42، حصر و تبعید، مرحله جدید مبارزه، بازگشت به ایران و روزهای آخر حیات رژیم را در برمی‌گیرد و در فصل دوم با عنوان نظام اسلامی موضوعاتی مانند چهره رهبر و زمامدار، ایستادگی در مقابل دشمنی‌ها، عطوفت امام، صدور انقلاب، مردمی‌بودن، زاهد و عارف بودن و... و. مورد توجه قرار گرفته است.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با طبیعی خواندن مشکلات کشور در حوزه اقتصادی و اجتماعی خاطرنشان ساخت: دلیل همه این سختی‌ها رسیدن به قله است؛ چراکه بیشتر اهداف انقلاب اسلامی امروز به‌خوبی تحقق پیدا کرده است و امروز همه ما وظیفه و مأموریت داریم به‌عنوان یک بچه شیعه فضا را برای آمدن آخرین منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) فراهم سازیم.

 

وی با بیان اینکه ما هیچگاه ادعای حکومت یا امارت اسلامی نکرده‌ایم و نخواهیم کرد، ادامه داد: امروز مسئله مهم مهدویت تبدیل به مسئله اول عالم هستی شده است.

 

مقیمی تأکید کرد: همه مسئولان نظام چه دولت مردان و چه نمایندگان مجلس امروز موظف‌اند در راستای مشکلات مردم بخصوص در حوزه مسائل اقتصادی گام‌های مثمرثمری بردارند.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ظهور اصغر و آمادگی برای ظهور اکبر است، یادآور شد: عده‌ای تحلیل‌گران و اپوزیسیون داخلی و خارجی بعضی مواقع با ایجاد فتنه‌ای خیال می‌کنند ماشین انقلاب در حال عقب‌نشینی است؛ اما درحالی‌که این گونه نیست و بلعکس هست.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امام خمینی در 15 خردادماه 1342 یعنی 60 سال پیش گفت باید شاه برود و نشدنی‌ها را شدنی کرد، گفت: امروز مظلوم مقتدر جهان اسلام مقام معظم رهبری است که از همه طرف مورد هجمه دشمنان داخلی و خارجی است.

 

وی اضافه کرد: رودخانه انقلاب اسلامی با وجود همه سختی‌ها در جهت خودش به برکت خون شهدا و نعمت ولایت‌فقیه در حال حرکت به سمت جلو است و خدا اراده کرده است این انقلاب به نتیجه برسد و بدون شک خواهد رسید.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #انقلاب #ایران #مهدویت #مردم #اسلام #جویا #شاهین شهر
ما را دنبال کنید:
+