اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/3/13    کد خبر: 15726636   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 8  دقیقه

یادداشت؛

ما اصحاب رسانه اجازه نخواهیم داد پای عده‌ای منفعت طلب به بهارستان باز شود

ما اصحاب رسانه اجازه نخواهیم داد پای عده‌ای منفعت طلب به بهارستان باز شود

  فعال رسانه ای گفت: ما اصحاب رسانه این بار اجازه نخواهیم داد پای عده‌ای منفعت طلب به بهارستان باز شود

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از تهران، فرشته سنجیده روزنامه نگار و فعال رسانه ای طی یادداشتی با عنوان« ما اصحاب رسانه اجازه نخواهیم داد پای عده‌ای منفعت طلب به بهارستان باز شود » آورده است؛


معلوم است ڪه ساده عبور نمی‌ڪنیم و انتخاب‌هاے اشتباه را تڪرار نخواهیم ڪرد، وقت آن است ظرفیت و قدرت رسانه‌ها بہ میدان آیند و شفاف‌سازی ڪنندچراکه این بار (انتخابات 1402) دیگر اجازه نخواهیم داد پای عده‌اے منفعت طلب بہ بھارستان باز شود .

هر چه زمان می‌گذرد نامزدهای انتخابات مجلس خود را جدی‌تر و مصمم‌تر نشان می‌دهند، خیلی‌ها از همین الان و حتی از ماه‌های قبل خود را آماده شرکت در انتخابات ۱۴۰۲ می‌کنند، انتخاباتی که بنابر شرایطی که کشور در آن قرار دارد می‌تواند بسیار تاثیر گذار و سرنوشت ساز باشد.

قبل از اینکه بخواهیم در مورد انتخاب کردن سخن بگوییم باید به موضوع مهم مشارکت حداکثری بپردازیم، باید انگیزه‌های آمدن یا نیامدن مردم پای صندوق رای را درک کنیم و کاری شود که انتخاباتی پرشور و رقابتی انجام گیرد.

شاید در شرایط فعلی که اقتصاد و وضع نامناسب معیشت مردم بر تمام موضوعات دیگر سایه افکنده است خیلی‌ها عنوان دارند که مردم هیچ امیدی به بهبود اوضاع ندارند و در انتخابات حضور نخواهند داشت، در نگاه اول باید گفت که گلایه مردم در خصوص اقتصاد و تورم بسیار به حق و به جاست و وظیفه دولت و مجلس است که به فکر مهار تورم و بهبود معیشت مردم باشند، اما نکته مهم در اینجا این است آیا اگر در انتخابات مجلس با نگاه باز و عمیق و درست نمایندگان انتخاب شوند و افراد شایسته به مجلس بروند آیا تصمیمات درست و سنجیده آنها برای تمام کشور سازنده نخواهد بود؟ معلوم است که مردم از نمایندگانی که خودرو شاسی بلند تحویل می‌گیرند در حالی که مردم توان خرید یک پراید بی‌کیفیت را هم ندارند ناراضی هستند.

معلوم است مردم نمایندگانی که با لابی و رانت و فساد اطرافیان خود را در جاهای مهم به استخدام غیر قانونی در می‌آورند دلشان پر است و آنها را نمی‌بخشند.

معلوم است که مردم به نماینده‌ای که برای خرید کوچکترین نیاز فرزندش به کشور همسایه می‌رود دیگر اعتماد نمی‌کند.

معلوم است که مردم دیگر از نطق‌های آتشین و بدون عمل خسته و حتی به دیده تمسخر نگاه می‌کنند.

معلوم است که مردم دیگر گوششان به شعار نیست و رفتار نماینده برای آنها مهم است.

معلوم است دیگر کسی دلش به کاندیداهایی که جوانان را فقط برای شور و حال ستادهای انتخاباتی می‌خواهند، خوش نیست.

معلوم است که نماینده‌هایی که در دفاع از منافع ملی در برابر اغتشاشات سال گذشته یا سکوت کردند و یا آب در آسیاب دشمن ریختند را از یاد نخواهیم برد.

معلوم است آنهایی که با وعده‌های دروغین مردم را به دین و نظام بدبین کردند را نخواهیم بخشید.

معلوم است نمایندگانی که برای دیده شدن جوانان خوش استعداد این دیار را هر بار آنها را با بهانه‌ای رد و دیگری را جایگزینش کردند دیگر هیچ جایگاهی در نزد مردم استان ندارند.

معلوم است که لابی‌های خیانتکارانه برخی نماینده‌ها برای روی کار آوردن عده‌ای بی‌کفایت که ضربه های زیادی به پیشرفت آن  استان زد را فراموش نمی‌کنیم.

معلوم است آنهایی که چشم در چشم دوربین‌ها دوختند و سخنانی گفتند و چون احساس خطر کردند عین آب خوردن تکذیب کردند را نمی‌بخشیم.

معلوم است آنهایی که در شعار مدعی صدای زنان ایلام بودند و زنان را نصف فعال جامعه می‌دانستند اما به وقت نیاز از تخصص شان به زنان بهایی ندادند را نمی‌بخشیم.

اما آنچه که در این میان مهم است این است که می‌توان نگاه انتخاباتی را عوض کرد و به افراد صادق اعتماد کرد، می‌توان انتخابی را انجام داد که در آن یک کاندید به خود اجازه پخش کردن روغن و برنج را ندهد و به شایستگی و وعده صادقی که با مردم گذاشته امیدوار باشد.

البته نقش مسئولین امر در خصوص تایید صلاحیتها و حضور سلایق مختلف در انتخابات هم می‌تواند راه را برای یک انتخابات رقابتی با مشارکت حداکثری هموار کند و در عین حال راه دلالان انتخاباتی به این عرصه را نیز سد کند.

انتخابات مهمترین نماد مردم سالاری است، امیدواریم در انتخابات امسال شاهد یک مردم سالاری به معنای واقعی و انتخابی درست از طرف مردم باشیم چرا که در نهایت نتیجه انتخاب درست یا غلط به خود مردم باز خواهد گذشت هرچند رسانه‌ها هم اجازه نخواهد داد پای عده‌ای منفعت طلب به بهارستان باز شود.

مرتبط با جغرافیای ایلام با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز
ما را دنبال کنید:
+