اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/3/12    کد خبر: 15726633   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

در خطبه‌های نماز جمعه؛

حجت‌الاسلام هاشمی از مردم شاهین‌شهر طلب حلالیت و خداحافظی کرد

حجت‌الاسلام هاشمی از مردم شاهین‌شهر طلب حلالیت و خداحافظی کرد

  حجت‌الاسلام قاسم هاشمی امام‌جمعه شاهین‌شهر در آخرین خطبه نماز جمعه خویش از مردم شاهین‌شهر طلب حلالیت و خداحافظی کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در آخرین خطبه خود در نماز جمعه شاهین‌شهر با تأکید و سفارش بر تقوای الهی اظهار کرد: امروز جمعه 12 خردادماه 1402 آخرین خطبه‌ای است که در جایگاه امام‌جمعه در خدمت شما مردم همیشه در صحنه و ولایت‌مدار شاهین‌شهر هستم.


وی در ادامه به موانع حکومت اسلامی پرداخت و افزود: اولین موانع نداشتن یک حکومت اسلامی مستحکم از دیدگاه نهج‌البلاغه نداشتن مدیران قوی و لایق است، چرا که مدیر هم باید کاردان باشد و هم با تقوا و با تجربه بخصوص در حوزه پیاده‌سازی عدالت باشد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با تأکید بر داشتن اخلاص در بین مسئولان نظام تصریح کرد: مردم با بصیرت و موقعیت شناس ایرانی‌اسلامی همیشه گوش‌به‌فرمان نصایح و راهنمایی‌ها ولی‌فقیه زمان خود بوده و هستند و این شعار «ما اهل کوفه نیستیم؛ علی تنها بماند» را در عمل نیز به‌خوبی منصه نمایش گذاشته‌اند و باعث عصبانیت دشمنان شده‌اند.

وی ادامه داد: نزدیک به یکسال به خاطر شرایط سلامتی و توصیه پزشکان قصد رفتن را داشتم که به عقب افتاد و با توجه به زیاد بودن حجم کار و این شرایط جسمی دیگر توانایی ادامه فعالیت را نداشتم و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بالاخره با درخواست بنده موافقت و بنا شد فرد جدیدی به عنوان امام جمعه شاهین شهر معرفی کنند، لذا از همه کسانی که در این مدت همراهی و پشتیبانی کردند تقدیر و تشکر و طلب حلالیت می کنم.

حجت الاسلام هاشمی با تسلیت فرا رسیدن ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به بیان ویژگی های این شخصیت الهی و سیاسی پرداخت و بیان داشت: امام خمینی(ره) وقت شناس بودند و همیشه امور نظام داشتند، حس خلق عجیبی داشتند، زهده و ساده زیستی امام(ره) بر کسی پوشیده نبود، اهل ورزش و مطالعه بودند، هنرمندی زبان زد عام و خاص بود و به نوعی رهبری کاریزماتیک بوده و از همه نظر شاخص بودند.

وی خاطرنشان ساخت:  تأثیرات کاریزمایی شخصیت امام، تنها به ویژگیهایی که بحث شد، محدود نمی شود. ارادتمندان بسیاری را می توان یافت که تحت تأثیر نحوۀ راه رفتن امام بوده اند؛ شیفتۀ چگونگی لباس پوشیدن امام شده اند؛ سیمای خوش امام آنها را جذب کرده است؛ مسحور قدرت نگاه ونفوذ چشمان امام واقع شده اند؛ ونحوۀ سخن گفتن یا سخن آهنگین کلام امام آنها را تحت تأثیر قرار داده است.

امام جمعه شاهین شهر بیان داشت: کرامات و روحیات عرفانی بود که امام، مدتها پیش از آنکه به عنوان مبارز سیاسی با مرجع تقلید مطرح شود، مورد اعتقاد و ایمان مردم قرار داشت.

وی یادآور شد: جاذبۀ شخصیتی امام را باید در جنبه ای دیگر از زندگی شخصی ایشان نیز جست، که شاید از نظر تقویت هالۀ کاریزمایی، اهمیتی به مراتب بیشتر از سایر جنبه های زندگی وی دارد. این جنبه، زندگی عرفانی و معنوی امام است.

امام جمعه شاهین شهر گفت: شجاعت امام، روی دیگر سکۀ اعتماد به نفس ایشان است. رهبر باید به این باور رسیده باشد که در او توانمندیهای فوق العاده ای (چه به خودی خود و چه با اتکا به عوامل دیگر) وجود دارد و می تواند بسیاری از کارهای بظاهر ناممکن را انجام دهد. اعتماد به نفس فوق العادۀ امام، بسیار پیش از ورود فعال ایشان به صحنۀ سیاست، بر افرادی که با ایشان ارتباط داشتند، شناخته شده بود.

وی تصریح کرد: زندگی اجتماعی امام (و آنگونه که بعداً خواهیم دید، زندگی سیاسی ایشان)، بظاهر تداوم طبیعی زندگی فردی و خانوادگی او نیست. در این مقام، او انسانی است جدی و با وقار، گریزان از توجه  مردم و بسیاری دیگر از مراودات و آداب مرسوم، اهل برخوردهای صریح و رک، و صفاتی دیگر از این قبیل، ضمن آنکه دلنگران مردم و دلسوز آنهاست و همواره یکی از دغدغه هایش را مشکلات مردم تشکیل می دهد.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: ساده زیستی و قناعت، ویژگی فردی دیگر امام است که نقش مهمی در ایجاد جاذبه میان طلبه ها و مریدانش داشت. ناظرانی که به این بعد از زندگی امام اشاره داشته اند نمونه هایی را ذکر کرده اند که تحمل بعضی از آنها (با توجه به داشتن امکان مالی برای رفتار به گونه ای دیگر)، از عهدۀ افراد عادی خارج است.

وی در پایان از مسئولان خواست در حوز شعار سال از جمله کاهش تورم و رشد تولید قدم های جدی بردارند تا شاهد کاهش رنج های مردم در حوزه مسائل و مشکلات اقتصادی باشیم.

به گزارش صدای جویا ، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار هست هفته آینده حجت الاسلام قاسم باقریان امام جمعه کنونی زرین شهر به عنوان امام جمعه جدید شاهین شهر از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه معرفی شود.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز
ما را دنبال کنید:
+