اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1400/1/23    کد خبر: 15723136   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

وظیفه هیات اجرایی مجددا بر گرده هیات نظارت شاهین‌شهر و میمه افتاد

وظیفه هیات اجرایی مجددا بر گرده هیات نظارت شاهین‌شهر و میمه افتاد

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، محمدامین یوسفی رهبر جریان عدالت‌خواهی شاهین‌شهر این بار طی یادداشتی کوتاه و در آستانه نزدیک شدن به ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا با عنوان «وظيفه هیئت اجرایی بر گرده‌ی هیئت نظارت» مطالبه‌ی شفافیت آرای اجرایی به شرح زیر آورده است؛


همان‌طور كه قبلاً پیش‌بینی كرده بوديم و نگرانی‌های خود را بابت نظارت بر انتخابات شورا اعلام نموديم، سرانجام هيئت اجرائي به همان پیش‌بینی‌ها جامه‌ی عمل پوشانيد و درحالی‌که مراجع چهارگانه حدود ٨٠ نفر از کاندیداها را رد صلاحيت كرده بودند و بسياري از افراد شاخص نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خوردند! به‌یک‌باره هيئت اجرائي در اقدامي بهت‌آور اكثر افراد مسئله‌دار از میان استعلام‌های منفی را تائيد صلاحيت نمود!

  • حال اسفندیار تاجمیری فرماندار محترم شهرستان شاهین‌شهر و میمه به‌عنوان مسئول هيات اجرائي بايد پاسخ دهد وقتی‌که قبل از انتخابات در محافل گوناگون از شوراي شهر انتقاد و گلايه می‌کردند و ظاهراً نظر به تغيير اين رويه داشت چطور حتي به نظر مراجع چهارگانه به‌عنوان كارشناس و متخصص اين امر اعتنا نكرد؟!
  • چطور چندين نفر از افرادی كه ده‌ها تخلف انتخاباتي به همراه مستندات منتشرشده داشتند را تائيد كرد؟!
  • البته برخي افراد در هيئت اجرائي عملکرد خوبی داشتند ولي متأسفانه در حضور تاجمیری فرماندار نقش تعیین کننده‌ای نداشتند.
  • ضمن اینکه رأی‌گیری برای افرادي كه استعلام منفي مراجع چهارگانه را داشتند به‌صورت مخفي انجام‌شده كه بايد پاسخ دهند دلیل عدم شفافیت برای تائید این افراد چه بوده است؟!
  • چرا به‌صورت شفاف از نظر و رأي خود نسبت به کسانی که مشکل داشتند، دفاع نمی‌کنید؟!
  • چرا اگر استدلال مورد قبولی داريد افكار عمومي را اقناع نمی‌کنید؟!

*عدم شفافیت در آراء يعني نیت‌ها و مقاصد پشت پرده!

آن فردي كه در هيئت اجرائي می‌گوید بیاییم ميثاق نامه امضا كنيم که اخبار هيئت اجرايي بيرون نرود، مشخص است كه براي چه دنبال جلوگیری از درز اخبار جلسه است تا فردا مردم كارشان را يكسره نكنند؟!

البته ما به‌زودی افرادي كه در هيئت اجرائي با سرنوشت مردم بازي كردند و با توجه به مستندات غیرقابل انكار باز پشت متخلفان را گرفتند افشا خواهيم كرد و براي جريان عدالت‌خواهی شاهین‌شهر بر سر منافع مردم هيچ خط قرمز و عقد اخوتي وجود نخواهد داشت.

*ولي دو نکته‌ی مهم و اساسي خطاب به آقاي اسفندیار تاجمیری به‌عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان شاهین‌شهر و میمه

آقاي فرماندار اگر نظر شما در هيئت اجرايي بر اساس رعايت عدالت و تقوا و نگاه كارشناسانه بوده است چرا نمی‌آیید در گفتگویی رودررو به ابهامات پاسخ دهيد و استدلال و منطق خود را غلبه دهيد؟! مشخص است امثال شما مسئولان قدرت استدلال و منطقي نداريد كه به عرصه‌ی گفتگو بیایید و خود به کرده‌ی خویش واقفید!

آقاي فرماندار اگر تجمع در مقابل فرمانداري و دادن شعارهاي تند عليه مسئولان و پخش شام براي رأي آوردن تخلف نيست و جرم محسوب نمی‌شود و موجب رد صلاحيت نیست، اجازه دهيد جريان انقلابي شهر هم جلوي فرمانداري تجمع كنند و شعار دهند و شما هم با همان نگاه رأفت آميز كه با برخي نامزدها برخورد می‌کنید و پيگيري قضايي و قانوني نمی‌کنید با جريان انقلابي هم همین‌طور رفتار كنيد!

*در مجموع اگر اين قبيل اقدامات خوب است و بلااشكال، باید براي همه باشد.

شما اگر اهل منطق و استدلال هستید به اين تناقضات پاسخ دهید و اگر پاسخي نداريد طبق گفته‌ی حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: هر فردی از افراد ملت حق دارد که مستقیماً در برابر سـایرین، زمامدار مسلمین را استیضاح کند و به او انتقاد کند و او باید جواب قانع‌کننده بدهد و در غیر این صورت اگر برخلاف وظایف اسلامی خود عمل کرده باشد ـ خود به خود ـ از مقام زمامداری معزول است!(صحیفه نور. جلد 4. صفحه 190) از مقام خود استعفا کنید.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+