اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/6/25    کد خبر: 15722237   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 2  دقیقه

شورای اسلامی کار شهرداری شاهین شهر و سازمانهای وابسته شروع به فعالیت کرد

شورای اسلامی کار شهرداری شاهین شهر و سازمانهای وابسته شروع به فعالیت کرد

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، عقیل خرمی در گفت و گو ایلنا در اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: از لحاظ قانون کار، کارگر کسی است که تحت هر عنوان در مقابل دریافت حقوق و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند.


وی خاطرنشان ساخت: تمام افرادی که مشمول این تعریف می‌شوند از نظر قانون، کارگر به‌ حساب می‌آیند و فرقی بین نگهبان یک کارگاه با مدیر فنی آن وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی کار شهرداری شاهین شهر تصریح کرد: از جمله وظایف شوراهای اسلامی کار، تدوین آیین نامه انضباطی کارگاه و آیین‌نامه تشویقات، شرکت مستمر عضو رابط شورا در جلسات هیأت مدیره، اعلام نظر مشورتی در مورد تنظیم ساعت کار و استراحت کارکنان، موعد و محل و نحوه پرداخت مزد و مزایا، تخصیص مشاغل افراد، تعیین نرخ های کارمزدی، نحوه استفاده از مرخصی، چگونگی پیش گیری از وقوع حوادث، تنظیم برنامه و سازمان دهی خدمات اجتماعی مربوط به واحد و تدوین ضوابط  استفاده از خانه سازمانی و نحوه اجرای برنامه های آموزشی حرفه ای ضمن کاراست.

وی ادامه داد: شورا بر اساس ماده 7 اساسنامه می‌تواند به نمایندگی از طرف کلیه کارکنان، قرارداد دسته‌جمعی امضا نماید؛ به همین دلیل مدیران شهری لازم است جهت حل مشکل پرسنل خود با آن ها همکاری و در صورت تخلف  مدیریت، شورا موظف است مراتب را به مراجع اداری و قضایی مربوط منعکس کنند. انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+