به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان مهندس پیمان شکرزاده در  گفت و گو با رسانه ها ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر و با تقدیر و تشکر از حسن اعتمادی که اعضای شورای شهر تیران به‌عنوان نمایندگان مردم شریف و آگاه تیران در پارلمان شهری نسبت وی داشته‌اند، اظهار داشت: در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و در پاسخ به انتظارات شهروندان عزیز و تأکیدات اعضای محترم شورا در خصوص رشد و توسعه پایدار و بالندگی شهر زیبای تیران شهر مشاهیر و عالمان بزرگی دینی، به‌عنوان «شاهراه فرصت‌های گردشگری» در غرب استان اصفهان، شهرداری تیران در سال ۱۳۹۷ با همت و کار مضاعف جهادی دستاوردهای ارزنده‌ای را در همه عرصه‌های مدیریت شهری داشته است.


شهردار تیران تصریح کرد: این گزارش عملکرد بیانگر گوشه‌ای از فعالیت‌های معاونت‌های مختلف شهرداری تیران در حوزه‌های اداری و مالی، فنی و عمرانی، معماری و شهرسازی، سرمایه‌گذاری، خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، برنامه‌ریزی، فرهنگی و اجتماعی می‌باشد که در ارائه خدمات به شهروندان عزیز تیرانی با همکاری ارزشمند و تعامل سازنده که داشته‌اند به‌خوبی توانسته‌اند ایفای نقش کنند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: این گزارش گامی هرچند کوچک در جهت معرفی عملکرد مجموعه شورای دوره پنجم و شهرداری تیران می‌باشد و ازآنجایی‌که امکان پوشش کامل عملکرد شهرداری تیران در اینجا میسر نمی‌باشد، امید است در گام‌های بعدی و با همکاری و همفکری همکاران محترم در تمامی حوزه‌های ستادی و عملیاتی شهرداری بتوانیم پربارتر ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های شهرداری تیران و شورای اسلامی دوره پنجم اصلاح ساختارها یا همان زیرساخت‌های شهری بوده است، گفت: در حوزه کسب درآمد، جذب سرمایه‌گذار و فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی اقدامات بسیار مؤثری در شهر تیران صورت گرفته است.

شکرزاده با بیان اینکه کل بودجه امسال شهر تیران محقق شده است، متذکر شد: هم‌اکنون در حال تهیه و تنظیم بودجه سال آینده شهرداری تیران بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستیم.

*اصلاح محور تیران-سامان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های عمرانی شهرداری تیران است

شهردار تیران با بیان اینکه بعد از ۶۰ سال بودجه سال آینده شهرداری شهر تیران را توانستیم دو رقمی کنیم و بدون شک وصول این بودجه با همکاری اعضای شورای شهر محقق خواهد شد، ادامه داد: یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های عمرانی صورت گرفته که جزو یکی از مهم‌ترین انتظارات به‌حق مردمی تیران به‌حساب می‌آمد اصلاح ساختار محور تیران به سامان بود.

وی پروژه‌های موفق شهرداری تیران را (مجموعه ورزشی جام دیجیتال، مجتمع تجاری نگین، مجموعه تجاری فدک، خانه تاریخی شریعت زاده، خانه تاریخی دادخواه) عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: بهمن‌ماه سال گذشته کلنگ آزادسازی محور مواصلاتی تیران به سامان با حضور ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان تیران و کرون، امام‌جمعه مردمی تیران و سایر مسئولان استانی با بودجه‌ای بالغ‌بر ۴ میلیارد تومان به زمین زده شد، که بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار هست عملیات چهار بانده کردن این محور تا ابتدای سال آینده به اتمام برسد.

شکرزاده از اصلاح ورودهای تیران ازجمله محور (تیران- سامان) و پل ورودی شرق این شهر با مشارکت بخش خصوصی سخن به میان آورد و گفت: بر این اصل اساسی معتقدم که اگر بخواهیم شهری را معرفی کنیم باید حتماً بر روی ورودی‌های آن سرمایه‌گذاری کرد تا بتوانیم در معرفی چهره یک شهر موفق عمل نماییم.

وی به سایر پروژه‌های شاخص و در دست اقدام شهرداری تیران که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند اشاره داشت و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها، پروژه باغ بانوان با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان هست که در تلاشیم تا پایان سال جاری آن را تقدیم بانوان همیشه در صحنه شهر و تلاش‌گر تیران کنیم.

شهردار تیران از تسهیل در دسترسی به منطقه تعمیرگاهی شهر تیران با اجرای پروژه‌های عمرانی خبر داد و گفت: تنها راه حل برون‌رفت شهرداری کشور از وضعیت موجود استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی است.

وی در ادامه از اصلاح شیوه‌نامه (دستورالعمل) موجود جهت تسهیل در جذب و امنیت سرمایه‌گذار در شهر تیران خبر داد و افزود: با اصلاح این شیوه‌نامه فرآیند جذب و امنیت سرمایه‌گذار در شهر تیران آسان شده است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در محلات هدف ستاد بازآفرینی شهر تیران در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم، خواهیم داشت به اعم فعالیت‌های عمرانی شهرداری تیران در سال ۹۶-۹۷ اشاره کرد و گفت: زیرسازی و جدول‌گذاری منطقه تعمیرگاهی و کارگاهی، کانیو گذاری به میزان ۸ هزار مترمربع، پخش آسفالت معابر اصلی شهر به میزان ۱۲۰۰۰ هزار تن، لکه‌گیری آسفالت معابر به میزان ۴ هزار تن، احداث و تکمیل باغ بانوان تیران به مساحت ۵ هزار مترمربع، زیرسازی و جدول‌گذاری و احداث خیابان، خاک‌ریزی و خاک‌برداری به مقدار ۴۰ هزار مترمربع، احداث دیوار حائل در کمربندی با سنگ لاشه و مالن چینی ۸۵۰ متر، اجرای بلوک فرش و پیاده‌روسازی سطح شهر به میزان ۲۵۰۰ مترمربع، احداث سرویس بهداشتی به زیربنای ۱۲۰ مترمربع، اجرای پل عابر پیاده، احداث تابلوهای ورودی و پل‌های منطقه کارگاهی به تعداد ۱۱ عدد، احداث پارک فضای سبز و پارک محله‌ای ۲۵۰۰۰ مترمربع، آزادسازی جاده تیران به سامان به مساحت ۲۰۰۰۰ مترمربع و دفع آب‌های سطحی در چند منطقه از سطح شهر بوده است که با همکاری اعضای شورای شهر و فعالیت‌های جهادی پرسنل خدوم شهرداری تیران صورت گرفته است.

*طرح CDS شهرداری تیران دوباره ترسیم و برای اجرا ابلاغ شد

در ادامه این گزارش مهندس حمید هاشمی پیرامون دستاوردها و فعالیت‌های شورای شهر تیران به خبرنگار کیمیای وطن گفت: از همین تریبون به اطلاع عموم مردم می‌رسانم شهرداری تیران از شرایط بد اقتصادی حاکم بر کشور همچون سایر شهرداری‌ها کشور بی‌نصیب نبوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: اما اجازه نداده‌ایم این شرایط بد اقتصادی چندان بر فعالیت‌ها و خدمت‌رسانی شورا و شهرداری به مردم شریف و عالم پرور تیران حکم‌فرما شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران تصریح کرد: ما برای ایجاد تغییر و تحولات در شهر تیران نیازمند آن بودیم که تمام دستورالعمل‌ها و فرآیندهای شهر را دوباره بازنویسی نماییم و برای اولین بار نیز این کار صورت پذیرفت و نزدیک به ۱۴ نوع از این اساس‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها که عمده‌ترین آن‌ها طرح CDS شهرداری تیران و طرح چشم‌انداز پنج‌ساله و ۲۰ ساله بود، به‌خوبی ترسیم و برای اجرا ابلاغ کردیم.

وی گفت: در کنار این‌همه طرح نیاز بود از مشاورین و متخصص زبده بهره ببریم چراکه اعضای شورای اسلامی شهر تیران بر این اعتقاد هستند که دیگر روش‌های سنتی جواب‌گوی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهر تیران نیست.

هاشمی با بیان اینکه تا پایان امسال پروژه‌های عمرانی مختلفی در شهر تیران مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: برای این پروژه‌های اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با تقدیر و تشکر از تلاش های شبانه‌روزی مهندس شکرزاده به‌عنوان شهردار تیران در تحقق این پروژه‌ها، بیان داشت: از عمده این پروژه‌ها می‌توان به سرویس بهداشتی پارک شهروند، باغ بانوان، بدنه دیوار مالون جاده تعمیرگاهی، جاده دسترسی منطقه تعمیرگاهی، خیابان جنب درمانگاه تأمین اجتماعی، پارک بهارستان، کلنگ زنی ورودی شرق تیران اشاره کرد.

*رفع مشکل فاضلاب تیران و کرون با مشارکت بخش خصوصی

رئیس شورای شهر تیران ضمن تقدیر از فعالیت‌های پرسنل کارمندی و کارگری شهرداری تیران در راستای پیشرفت و آبادانی این شهر، بیان داشت: از عمده نیازهای مردم شهر تیران حل مشکل فاضلاب بود که رفع این مشکل مهم با مشارکت بخش خصوصی و با همراهی اعضای شورای شهر و همچنین شهردار پرتلاش تیران در حال محقق شدن است.

وی حذف پل ورودی شهر تیران را یکی دیگر از مطالبات به‌حق مردمی تیران عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های بسیار فراوان مصوبه این پروژه به تصویب رسید و هم‌اکنون این پروژه در مرحله اجرای مناقصه با مشارکت اداره راه و شهرسازی استان اصفهان قرار دارد که به‌زودی کلنگ حذف این پل نیز به زمین زده خواهد شد.

هاشمی از ساماندهی ورودی‌های شهر تیران خبر داد و گفت: یکی دیگر از مطالبات اصلی مردم تیران داشتن استخر سرپوشیده بود که استارت این امر نیز از طریق بخش خصوصی زده شد و هم‌اکنون پروژه مربوطه نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

*عملیات عمرانی بیمارستان تیران به‌زودی اجرایی خواهد شد

وی بیان داشت: از عمده نیازهای مردم تیران پروژه ساخت و تکمیل بیمارستان امام رضا (ع) بود که با حمایت‌های مردمی و خیرین کلنگ زنی آن به‌زودی انجام و عملیات عمرانی این بیمارستان نیز اجرایی خواهد شد.

رئیس شورای شهر تیران با تأکید بر اینکه یکی از برنامه‌های اصلی شورای شهر تیران جذب سرمایه‌گذار و ورود به بخش خصوصی است، گفت: هم‌اکنون پارک کوهستان تیران با مشارکت سرمایه‌گذار بومی فرآیندهای قانونی آن به پایان رسیده است و طی ماه‌های آینده نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

*توجه به مناطق فرسوده و تاریخی در مساحت بالغ‌بر ۳۵ هکتار

وی مهم‌ترین کار صورت گرفته از سوی اعضای شورای شهر و شهردار تیران را ورود به ستاد بازآفرینی و توجه به مناطق فرسوده و تاریخی در مساحتی بالغ‌بر ۳۵ هکتار عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای طرح بازآفرینی در مناطق تاریخی و فرسوده تیران انقلاب بزرگی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه مردم شریف تیران می‌توانند عصرهای روز دوشنبه با خدمت گذاران خود در شورای اسلامی شهر ملاقات و تقاضاهای خود را مطرح نمایند، تأکید کرد: از صبر و حوصله مردم برای اجرای پروژه‌های شهر تیران تشکر و بابت کمبودها عذرخواهی و همچنین امیدوارم با همدلی و هماهنگی همه اقشار مردم همیشه در صحنه تیران شاهد پیشرفت و آبادانی این شهر نسبت به گذشته باشیم.

* کمیته بانوان شورای اسلامی شهر تیران با هدف رفع مشکلات بانوان تشکیل شد

در ادامه دکتر بهاره دولت یار عضو و سخنگوی شورای شهر تیران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان در حوزه عمران و شهرسازی جهت طراحی و اجرای پروژه های شهری جهت خدمت‌رسانی بهتر به مردم بوده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور بسیار می‌توان ایده پردازی کرد اما اجرایی کردن این ایده‌ها مهم‌تر از مطرح کردن آن‌هاست، افزود: هم‌اکنون به حوزه استارتاپ های یا همان کسب‌وکارهای نوین ورود پیدا کرده‌ایم تا از این طریق بتوانیم از پتانسیل های شهر تیران بهتر استفاده نماییم.

عضو شورای شهر تیران از تدوین برنامه CDS و سند چشم‌انداز شهر تیران سخن به میان آورد و گفت: بر این اعتقاد هستیم که باید در کنار فعالیت‌های عمرانی به حوزه‌های فرهنگی و آموزشی جهت افزایش سطح آموزشی و فرهنگی مردم به‌خصوص قشر بانوان به‌درستی بپردازیم.

وی به فعالیت‌های شاخص شورای شهر تیران در حوزه بانوان با عنوان افزایش مشارکت زنان در توسعه پایدار شهر تیران پرداخت و تصریح کرد:‌ در آذرماه سال ۱۳۹۶ کمیته بانوان شورای اسلامی شهر تیران با هدف بررسی و رفع مشکلات بانوان این شهر تشکیل شد.

دولت یار از تشکیل کار گروه‌های مطالعاتی بانوان در حوزه‌های اشتغال‌زایی، فرهنگی، هنری، آموزشی، پژوهشی، گردشگری در دی‌ماه سال گذشته سخن به زبان آورد و افزود: با تشکیل این کار گروه‌ها توانستیم بانک اطلاعاتی جامعی از بانوان مطرح، فعال اجتماعی و کارآفرین شهر تیران جمع‌آوری نماییم تا از این مسیر بتوانیم زمینه‌های تعامل و همچنین معرفی توانمندهای آن‌ها را فراهم ‌سازیم.

عضو شورای شهر تیران از برگزاری کارگاه‌های مشاوره و روانشناسی در دو حیطه خانواده و کودک در تابستان سال گذشته سخن گفت و ادامه داد: بهمن‌ماه سال گذشته یک دوره تئاتر کاربردی با موضوع شبکه‌های اجتماعی و با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف دنیای مجازی و راهکارهای استفاده مفید از شبکه‌های مجازی برگزار شد.

وی از تدوین برنامه راهبردی جهت توسعه فضاهای گردشگری و جذب سرمایه‌گذار در شهر تیران خبر داد و اضافه کرد: جهت افزایش مشارکت بانوان شهرستان در فعالیت های اجتماعی در تیرماه امسال اقدام به برگزاری تورهای گردشگری یک‌روزه در منطقه ملی حفاظت‌شده قمیشلو و شهرهای جونقان، چالشتر و بهشت‌آباد کردیم که نتایج مثبتی در برداشت که این کار تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

دولت یار با بیان اینکه در حاشیه مراسم جشنواره انگور امسال شهر تیران نمایشگاهی از صنایع‌دستی و محصولات خانگی بانوان تیرانی برپا شد، بیان داشت: با همکاری فرماندار و شهردار پرتلاش شهر تیران، نمایشگاه‌های دیگری از دستاوردهای بانوان تیرانی در حوزه‌های یاد شده چه در شهر تیران و چه در شهر اصفهان برگزار شد که هدف از برگزاری و شرکت در این نمایشگاه‌ها رونق کسب‌وکار و فراهم کردن زمینه اشتغال برای بانوان تیرانی بود.

وی از طراحی و احداث باغ بانوان شهر تیران خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌شده است این باغ تا پایان امسال افتتاح و جهت استفاده در اختیار بانوان قرار گیرد.

*توانمندی‌ها و استعدادهای بانوان تیرانی به مردم سراسر کشور معرفی خواهد شد

وی با تقدیر و تشکر از حمایت‌های شهردار شهر تیران در راستای اشتغال‌زایی بانوان تیرانی ادامه داد: با توجه به اهمیت  کارآفرینی و راه اندازی کسب و کارهای کوچک، در حال تدوین نقشه راه کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای کوچک هستیم که در این راستا کارگاه‌ها و همایش‌های آموزشی در حال برگزاری است و در راستای حمایت از مشاغل خانگی نمایشگاه‌های مختلفی برای بانوان شهرستان برگزار شده و در حال تدوین برنامه‌هایی جهت شرکت در نمایشگاه‌های کشوری هستیم که توانمندی‌ها و استعدادهای بانوان تیرانی را به مردم سراسر کشور معرفی کنیم.

دولت یار از برگزاری جلسات متعدد با اداره بهزیستی به‌منظور شناسایی مشکلات افراد ناتوان جسمی حرکتی در سطح شهر تیران خبر داد و گفت: پیشنهاد‌های مختلفی خدمت شهردار شهر تیران جهت مناسب‌سازی فضای شهر برای معلولین داده‌ایم و مهندس شکرزاده ضمن پذیرش و تقدیر از پیشنهادات ارائه‌شده عزم خود را برای اجرایی کردن آن‌ها به کار بسته است.

در پایان وی اشاره کرد در راستای شفاف‌سازی هرچه بیشتر عملکرد شورا و آشنایی شهروندان با فعالیت‌های نمایندگان خود جلسات علنی شورا را برنامه‌ریزی کرده و برگزار خواهیم کرد.

* تشکیل جلسات علنی شورای شهر تیران در جهت تکریم جایگاه مردم است

در ادامه علی دادخواه عضو دیگر شورای اسلامی شهر تیران در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه کیمیای وطن اظهار داشت: در آغاز به کار شروع فعالیت دوره پنجم شورای شهر تیران اعضای شورای شهر تیران توانستند با انتخابی هوشمندانه مهندس پیمان شکرزاده به‌عنوان شهرداری جوان، باانگیزه، هم‌فکر و پرتلاش را جهت پیشرفت هر چه تمام‌تر شهر تیران انتخاب کنند.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر تیران در دوره پنجم با مطالعات، بررسی‌ها و تحقیقات بسیار به شناخت کاملی از مسائل و مشکلات شهر دست پیدا کرده تا از این طریق مسیر خدمت به مردم هموارتر شود.

عضو شورای شهر تیران ادامه داد: تهیه و تدوین برنامه راهبردی توسعه شهر تیران، اصلاح شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری، اصلاح شیوه‌نامه کمیسیون تصویب طرح‌ها، دفترچه عوارض و سایر ابزارهای لازم جهت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و منابع محدود و به‌کارگیری آن‌ها با رعایت اولویت‌بندی بود که در آغاز به کار فعالیت شورای اسلامی دوره پنجم تهیه شد تا مسیر و هدف پیش رو برای مدیران شهر و مردم بزرگوار تیران روشن و قابل‌سنجش و نظارت باشد.

وی یادآور شد: مسیرهایی که‌ای کاش زودتر مشخص‌شده بود تا شهر تیران از سردرگمی و مدیریت سلیقه‌ای به دور قرار می‌گرفت.

دادخواه تصریح کرد: با عنایت به سند بالادستی و پتانسیل‌های موجود، ورود مدیریت شهر تیران به مباحث گردشگری نسبت به گذشته بسیار مشهود هست و با توجه به اهمیت موضوع اصلاح چهار ورودی شهر از اهمیت ویژه برخوردار بوده که در دستور کار اعضای شورا و شهردار قرار گرفت تا شهر تیران با ورودی‌های فاخر با آغوشی باز میزبان مسافرین و گردشگران از اقصا نقاط دنیا باشد.

وی در ادامه بیان داشت: این ورودی‌ها عبارت‌اند از؛ آزادسازی و تعریض جاده تیران- سامان که سالانه شاهد حوادث ناگواری در آن بودیم و لطف خدا شامل حال شد و عملیات آزادسازی آن در مدتی کمتر از دو ماه اتفاق افتاد و عملیات زیرسازی و آسفالت آن‌هم اکنون در حال انجام هست؛ اصلاح ورودی غربی که انجام‌شده است و نصب علائم ترافیکی و روشنایی تا پایان سال اتفاق خواهد افتاد؛ حذف پل شرقی که در دستور کار شهرداری هست و مراحل طراحی خود را به پایان رسانده و در آینده نزدیک شاهد کلنگ زنی این بزرگ‌ترین پروژه تاریخ شهرداری تیران و آرزوی دیرینه مردم شهر خواهیم بود.

نائب رئیس شورای شهر تیران تصریح کرد: طرح بازآفرینی شهری، حمایت و توجه به مباحث میراث فرهنگی و ایجاد تعاملات بسیار با اداره میراث فرهنگی، حمایت از مسائل فرهنگی به‌ویژه ورزشی، تلاش در تقویت اعتلای جایگاه ویژه شورا، تشکیل جلسات علنی شورای شهر تیران برای اولین بار در تاریخ این شهر در جهت تکریم جایگاه مردم، از مواردی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

*درآمدهای شهرداری تیران نظام‌مند خواهد شد

در ادامه عبدالله امینی عضو شورای شهر تیران با بیان اینکه تیران شهر عالم پرور، شهر دین ادب و جهاد تلاش هست، اظهار کرد: مردم این دیار امیدوار به الطاف خداوند در دوران مختلف انقلاب اسلامی مأموریت خود را به نحو احسن در دفاع از انقلاب و حریم ولایت انجام داده‌اند. و مردم این شهر با آگاهی کامل مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه مبارک فجر را برگزار خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه مردم تیران سهم خود را به انقلاب اسلامی و شهیدان شاهد ایفاء کرده‌اند، ادامه داد: خدمت کردن به این مردم هوشیار و فهیم منت نیست بلکه وظیفه است. ولی حسب امر معمار انقلاب اسلامی که فرمودند؛ باید خدمت کنید و خدمت خود را به مردم بگویید لذا در چند جمله بخشی از فعالیت‌های خود را به‌عنوان نماینده آن‌ها در پارلمان شهری عنوان می‌کنم.

امینی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات سایر اعضای شورای شهر و مهندس شکرزاده به‌عنوان شهردار فعال تیران و کارمندان و کارگران خدوم شهرداری گفت: در بخش تدوین و نظارت بر درآمدهای شهرداری، اعم فعالیت‌هایی که صورت گرفته در حوزه تدوین و دستورالعمل‌های لازم و فراهم نمودن زمینه‌های لازم به‌منظور تسهیل در امر پرداخت عوارض توسط مؤدیان بوده است.

وی به شرکت در نشست‌های مختلف با موضوع ایجاد درآمد برای شهرداری تیران، همکاری در بحث وصول و درآمدهای معوق شهرداری از نهادهای مختلف، تلاش در جهت همکاری و اعتلای مؤثر در جهت افزایش منابع درآمدی موجود از منابع جدیدی درآمدی خبر داد و گفت: در حال تلاش هستیم که درآمدهایی که برای شهرداری تیران در نظر گرفته‌شده را نظام‌مند کنیم تا از این طریق بتوانیم در راه ارائه خدمات بهتر به مردم گام‌های ویژه‌ای برداریم.

*هدف اصلی شهرداری تیران در ماده صد اخذ جریمه، دیرکرد یا تخریب نیست

عضو شورای اسلامی شهر تیران به بخش نظارت و کمیسیون ماده صد اشاره کرد و افزود: امروزه یکی از مهم‌ترین مشکلات شهری ساخت‌وسازهای غیرمجاز و مغایر با پروانه‌های صادر شده از شهرداری هست که این نوع ساخت‌وسازها مشکلات زیادی برای شهر ایجاد نموده است.

وی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرقانونی طی سال‌های گذشته قانون ماده صد به تصویب رسید که در این راستا هدف اصلی شهرداری تیران اخذ جریمه، دیرکرد یا تخریب نبوده است بلکه ایجاد شهری سالم، زیبا و مطابق با اصول شهرسازی هست.

امینی تأکید کرد: لذا به همه شهروندان توصیه می‌شود قبل از ساخت‌وساز جهت دریافت پروانه اقدام نمایند؛ که این امر آگاهی سطح ارتقا بالا خواهد برد.

*شهرداری تیران به‌صورت جهادی فعالیت عمرانی انجام داده است

در پایان اصغر صالحی رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر تیران با بیان هفت حیطه وظایف کمیسیون عمران که عبارت‌اند از؛ پیگیری و نظارت؛ تدوین استراتژی‌ها یا راهبردهای شهری؛ برنامه‌ریزی عمران شهری؛ وظایف تصویبی؛ وظایف مشورتی؛ وظایف سیاست‌گذاری و وظایف تدوین استانداردها اظهار کرد: در یک‌کلام هم شورای اسلامی و هم شهرداری شهر تیران به‌صورت جهادی فعالیت عمرانی انجام داده است.

—————————– —

گزارش از: نورالله جویا

——————————–

انتهای پیام/ج