اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/10/27    کد خبر: 15727392   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 2  دقیقه

سرپرست شبکه دامپزشکی شاهین شهر و میمه:

۶۰ درصد دام های سبک وسنگین شاهین‌شهر و میمه در برابر بیماری تب برفکی واکسینه شدند

۶۰ درصد دام های سبک وسنگین شاهین‌شهر و میمه در برابر بیماری تب برفکی واکسینه شدند

  سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: از ابتدای دی ماه تا کنون و در دومین مرحله از فاز ملی واکسیناسیون تب برفکی در سال جاری بیش از 60 درصد از دام های سبک وسنگین شهرستان در برابر این بیماری واکسینه شدند

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، غلامرضا توکلی عنوان کرد: مرحله ی دوم از فاز ملی واکسیناسیون با پوشش تب برفکی در شهرستان از ابتدای دی ماه شروع شده و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شاهین شهر و میمه ابراز داشت: پیش بینی شده در قالب این فاز قریب به ۹۰ درصد جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار خواهد گرفت.

وی از واکسیناسیون ایمن سازی 85 هزار و 970 رأس دام سبک و سنگین شهرستان در مقابله با تب برفکی خبر داد و بیان کرد: واکسیناسیون تب برفکی در فاز اول سال جاری «تابستان» انجام شده است.

توکلی با اشاره به اینکه 3 اکیپ دولتی و خصوصی پوشش واکسیناسیون تب برفکی را در مناطق مختلف شهرستان اجرایی می‌کنند افزود: اقدامات بیوسکیوریتی « رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه ای» و واکسیناسیون به موقع و منظم می تواند نقش مهمی در کنترل این بیماری ایفا نماید.

سرپرست شبکه دامپزشکی شاهین شهر و میمه در پایان هدف از این کار را جلوگیری از بروز احتمالی بیماری در گله‌های موجود شهرستان عنوان کرد و بیماری تب برفکی را یکی از بیماریهای شایع در دام‌ها عنوان نمود که در صورت بروز، خسارات سنگین اقتصادی به گله داران وارد می‌کند به همین دلیل واکسیناسیون دام ها برعلیه این بیماری اهمیت به سزایی دارد.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #دامپزشکی #دام #تب #بیماری #اصفهان
ما را دنبال کنید:
+