اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/10/1    کد خبر: 15727317   در دسته بندی ورزشی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 8  دقیقه

سرمربی تیم ملی هندبال ایران؛

بازیکنانی که در اردوی عمان حضور دارند سرمایه‌های هندبال کشور هستند

بازیکنانی که در اردوی عمان حضور دارند سرمایه‌های هندبال کشور هستند

  سرمربی تیم ملی هندبال ایران گفت: بازیکنانی که در اردوی عمان حضور دارند سرمایه‌های هندبال ما هستند. تمام تلاش خود را به همراه کادر فنی به کار گرفتیم تا بتوانیم بهترین‌های ایران را به اردو دعوت کنیم.

به گزارش پایگاه خبرنگار ورزشی جویا از تهران، تیم ملی هندبال مردان ایران در راستای حضور قدرتمند در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۳ که به میزبانی بحرین دهه سوم دی‌ماه سالجاری برگزار می‌شود در حال حاضر به عمان سفر کرده و در این کشور اردوی آماده‌سازی برپا کرده است.


مجید رحیمی زاده سرمربی تیم ملی هندبال مردان ایران پیرامون برگزاری این اردوی آماده‌سازی خارج از کشور اظهار داشت؛ خوشبختانه شرایط در اردوی عمان بسیار خوب است. دو دیدار دوستانه با تیم ملی این کشور انجام دادیم که در بازی نخست به نتیجه برابر ۲۴ رضایت دادیم، در بازی دوم نیز موفق شدیم ۲۳ بر ۲۱ عمان را شکست دهیم. از این دو دیدار دوستانه فیلم گرفتیم تا آنالیزهای لازم را برای آینده انجام دهیم.

وی افزود: در این دو مسابقه تمام بازیکنان اعزام شده به زمین رفتند و با ترکیب‌های مختلفی از بازیکنان به میدان رفتیم. ما به دنبال محک‌زدن تمام بازیکنان هستیم و آن‌ها را به چالش می‌کشیم اگر از ترکیب‌های مختلف استفاده نمی‌کردیم به‌راحتی می‌توانستیم عمان را با اختلاف شکست دهیم.

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان در ادامه پیرامون بازگشت لژیونرها به ترکیب تیم ملی تصریح کرد؛ سعید برخورداری، رضا یادگاری، سید علیرضا موسوی، محمدرضا اورعی و امین یوسف نژاد؛ لژیونر‌های هستند که در اردوی عمان حضور دارند. پویا نوروزی نژاد که در بوندسلیگا آلمان مشغول است در حال انجام مسابقات باشگاهی و از اردوی بعدی به ترکیب تیم ملی اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: برخی بازیکنان که خارج از کشور بازی می‌کنند مشکلات خاص خودشان را دارند و نمی‌توانند در کنار تیم ملی باشند به طور مثال ما با سعید حیدری راد و چند بازیکن دیگر صحبت کردیم؛ اما به دلیل مسائل خانوادگی نمی‌تواند ما را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی کنند و ما نیز برای آنها آرزوی موفقیت داریم امیدواریم در تیم‌های باشگاهی به‌مانند گذشته موفق عمل کنند.

رحیمی زاده در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا لژیونر‌هایی که به اردو دعوت شدند در ترکیب نهایی تیم ملی قرار خواهند گرفت یا خیر، پاسخ داد: خیر اصلاً چنین چیزی درست نیست. ما به آنها فرصت دادیم تا حضور داشته باشند و خودی نشان دهند. هرکسی که از آمادگی بیشتری برخوردار باشد در ترکیب تیم ملی قرار می‌گیرد حال بازیکن لژیونر باشد یا غیر لژیونر، جوان باشد یا با تجربه برای ما فرقی ندارد هر کسی که در تیم باشگاهی عملکرد خوبی را داشته و بازیکنی که بتواند انتظارات کادر فنی را برآورده کند در ترکیب نهایی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مطمئناً تا زمان اعزام تیم به مسابقات ترکیب دچار تغییرات خواهد شد تا بتوانیم با تمام پتانسیل راهی مسابقات شویم و از عزت و آبروی هندبال ایران دفاع کنیم.

سرمربی تیم ملی هندبال ایران در مورد بازیکنان دعوت شده به دومین اردوی تیم ملی بزرگسالان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا یادآور شد: بازیکنانی که در اردوی عمان حضور دارند سرمایه‌های هندبال ما هستند. تمام تلاش خود را به همراه کادر فنی به کار گرفتیم تا بتوانیم بهترین‌های ایران را به اردو دعوت کنیم. اصلاً به اسم و سوابق بازیکنان توجه نکردیم و هر کس که لیاقت و شایستگی پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته به اردو دعوت کردیم آمادگی بازیکنان خیلی مهم است.

وی اضافه کرد: باتوجه به مسابقات اخیر تیم ملی برخی‌ها امتحان خود را پس داده‌اند و باید یک پپوست‌اندازی کوچک انجام شود و خوشبختانه بازیکن های جایگزین خوبی هم داریم، ما به در اختیار بودن، تاکتیک پذیری و آمادگی بدنی بازیکنان نگاه ویژه‌ای می‌کنیم. اینکه قبلاً این بازیکنان کجا بازی کرده و حالا کجاست مهم نیست. مهم، مفید بودن است. او باید در شرایط فعلی انتظارات کادر فنی را برآورده کند و همانند یک سرباز در اختیار تیم و کادرفنی باشد. فراموش نکنیم که همه‌ ما برای سربلندی نام ایران تلاش می‌کنیم.

رحیمی زاده در پاسخ به این سؤال که آیا امیدوار به کسب سهمیه جهانی برای سومین بار برای هندبال ایران هستید، گفت: قطعاً امیدواریم و با هدف کسب سهمیه جهانی به بحرین سفر خواهیم کرد. شرایط خوب است و فدراسیون نیز در کنار ما قرار دارد تا بتوانیم این اتفاق مهم را محقق کنیم. اگر جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کنیم تلاش و همت بازیکنان و زحمات فدراسیون است در غیر این صورت تمام تقصیرات بر عهده من سرمربی خواهد بود. همه کسانی که مرا می‌شناسند و با من کار کرده‌اند می‌دانند همیشه در طول دوران مربیگری خود گفته‌ام: موفقیت و کسب نتایج عالی حاصل زحمت و غیرت بازیکنان تیم است و علت‌های ناکامی و عدم کسب نتایج بر عهده من سرمربی است. البته که زمان فاکتور اصلی و تعیین کننده‌ای می‌باشد و همه کارشناسان و اهالی هندبال می‌دانند که زمان بسیار کمی برای آماده‌سازی تیم ملی در اختیار داشتیم، اما من و تمام بازیکنان هم قسم شده‌ایم تا با دعای خیر مردم ایران و کسب سهمیه جهانی ان‌شاءالله دل خانواده بزرگ هندبال کشورمان را شاد کنیم.

مرتبط با جغرافیای تهران با کلید # #هندبال #ورزش #ایران #تهران #جویا #خبرورزشی
ما را دنبال کنید:
+