اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/9/14    کد خبر: 15727269   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 8  دقیقه

معاون عمرانی شهرداری شاهین‌شهر؛

عدم همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در خصوص قانون درآمدهای پایدار/دولت به وظیفه قانونی خود در خصوص اختصاص بخشی از جرائم رانندگی به شهرداری‌ها عمل کند

عدم همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در خصوص قانون درآمدهای پایدار/دولت به وظیفه قانونی خود در خصوص اختصاص بخشی از جرائم رانندگی به شهرداری‌ها عمل کند

  معاون عمرانی شهرداری شاهین‌شهر گفت: عدم همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در خصوص قانون درآمدهای پایدار امروز به یک معضل و چالش برای شهرداری‌ها تبدیل شده است.

سید رسول موسویان در حاشیه بازدید اصحاب رسانه استان اصفهان از طرح‌های عمرانی شهرداری شاهین‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار صدای جویا در اصفهان، اظهار کرد: در سه ماه اخیر نزدیک به 260 میلیارد تومان در قالب مناقصه پروژه عمرانی جهت واگذاری به پیمانکاران بخش خصوصی تعریف شده است.


وی افزود: از ابتدای امسال تا هم اکنون نزدیک به 400 میلیارد تومان قرارداد پروژه های عمرانی با پیمانکاران بخش خصوصی در حوزه های مختلف منقعد گردیده است.

معاون عمرانی شهرداری شاهین‌شهر با اشاره به شاخص‌ترین پروژه‌های عمرانی شهرداری شاهین‌شهر گفت: این پروژه‌ها عبارت‌اند از؛ تعریض پل گرگاب تا ابتدای مهرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، ایجاد خیابان حر، ساماندهی بلوار طالقانی و احداث کندرو حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا بلوار شهید مدرس با ۲۸ میلیارد تومان اعتبار به طول ۱۷۰۰ متر با هدف ساماندهی اتصالات گذر‌های عمود با بلوار طالقانی، افزایش ایمنی خودرو‌ها و احداث کانال هدایت آب‌های سطحی در دست اجراست که در صورت رفع چالش‌ها ابتدای سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی سیلابی مجاور خانه‌های چوبی که پروژه‌ای مستمر به شمار می‌آید در سال جاری با اعتبار ۵ میلیارد تومان در دست اجراست و برای زمین حد فاصل خیابان و مسیر سیلابی با توافق بنیاد مسکن مستضعفان مجموعه‌ای ورزشی تفریحی، مسکونی و فضای سبز پیش‌بینی‌شده است و در صورت تصویب کمیسیون ماده ۵ استان سال آینده شاهد کلنگ‌زنی آن خواهیم بود.

موسویان یادآور شد: مرحله نخست ساخت بوستان کتاب به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع با سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مجهز به زمین‌های اسکیت، مینی‌بسکتبال، دوچرخه و فضای سبز از ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی بیان داشت: بازار روز توحید هم با مساحت ۱۴ هزار مترمربع مجهز به ۱۷۶ سکو برای فروش با ارزش ۹ میلیارد تومان در حال اجراست که در طراحی آن پارکینگی با ظرفیت ۲۰۰ خودرو در دو قسمت فروشندگان و عمومی در دست اجراست.

معاون عمرانی شهرداری شاهین‌شهر با بیان اینکه بحث اتصال محله هشت‌بهشت به محله گلدیس شاهین‌شهر را در دست اقدام داریم، تصریح کرد: طرح تصفیه تکمیلی تصفیه‌خانه پساب فاضلاب شاهین‌شهر هم با قرارداد ۳۴ میلیارد تومانی آغاز شد که ابنیه آن ۸۵ درصد و به طور کلی این طرح ۴۵ درصد پیشرفت داشته است و در صورت تأمین بودجه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به مسائل و مشکلات پیش‌آمده توسط قانون درآمدهای پایدار در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در این قانون، قانون‌گذار به صراحت تعیین تکلیف کرده است که در پروژه‌های عمرانی برای انتقال تأسیسات مانند برق، آب، گاز، فاضلاب و تلفن بحث جابه‌جایی به عهده نهادهای خدمات‌رسان می‌باشد.

موسویان اضافه کرد: اما ابهامی که در طرف دیگر این قانون ابلاغی وجود دارد، دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌صراحت مدعی هستند که اعتبار لازم برای چنین اتفاقی در بودجه‌های آنها دیده نشده است به همین خاطر این بار سنگین به دوش شهرداری‌ها افتاده است.

وی تأکید کرد: روح قانون ابلاغی درآمدهای پایدار خوب است؛ اما اعتبارات لازم در رابطه با عملیاتی‌کردن این قانون باید توسط قانون گذران برای دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز دیده شود که تبدیل به معضل نشود؛ چراکه شهرداری‌ها باید به مطالبات مردمی هر چه زودتر پاسخ دهند.

معاون عمرانی شهرداری شاهین‌شهر گفت: همه اعتبارات ناشی از عوارض ارزش افزوده به شهرداری شاهین‌شهر تخصیص داده نشده و تنهای قسمتی از آن پرداخت شده که این میزان پرداختی نمی‌تواند جوابگوی خدمات‌رسانی صادقانه و بی‌منت به مردم باشد.

وی ادامه داد: ما از دولت انتظار داریم سر موقع عوارض ناشی از صنایع  آلاینده اطراف شهر شاهین‌شهر را پرداخت نماید تا بتوانیم با یک برنامه‌ریزی دقیق‌تر به مردم خدمت‌رسانی بهتری انجام دهیم.

موسویان با بیان اینکه نزدیک به 650 میلیارد تومان از بودجه 1080 میلیاردتومانی امسال شهرداری شاهین شهر تا این لحظه تحقق پیدا کرده است، تصریح کرد: انتظار می رود شاهد رشد 20 درصدی بودجه سال آینده شهرداری شاهین شهر باشیم.

موسویان با تأکید بر اینکه پیاده‌روها و معابر جدید شهر شاهین‌شهر موضوع مناسب‌سازی برای معلولین در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم دولت بر اساس قانون نزدیک به 50 درصد جرائم رانندگی را به شهرداری ها جهت حل معضل ترافیک اختصاص دهند.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #شهرداری #شاهین_شهر #اصفهان #صدای_جویا #عمران #ابریشمی
ما را دنبال کنید:
+