اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/8    کد خبر: 15727072   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

صدور هشدار سطح زرد از سوی هواشناسی استان اصفهان

صدور هشدار سطح زرد از سوی هواشناسی استان اصفهان

  اداره کل هواشناسی استان اصفهان هشدار سطح زرد از بعدازظهر روز دوشنبه 10 مهرماه تا اواسط روز پنج‌شنبه 15 مهرماه را صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جویا از اصفهان، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.


بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ساعتی پیش در اطلاعیه‌ای 37 با اعلام هشدار سطح زرد برای  روز شنبه هشتم مهرماه 1402 آن را به‌صورت تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی توصیف کرد که شروع این پدیده از   بعدازظهر دوشنبه مورخ 10/7/1402 شروع و تا اواسط پنجشنبه مورخ 13/7/1402 ادامه خواهد داشت.

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خیزش گرد و خاک محلی، وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق نیمه غربی (شمال غرب - غرب – جنوب غرب و با شدت کمتر مرکز  استان اصفهان)

منطقه اثر: (مناطق شمال غرب - غرب –جنوب غرب و مناطق مرکزی استان اصفهان)

که شامل؛ اصفهان - شرق اصفهان - داران - فریدون‌شهر -  بویین و میاندشت -  خوانسار - گلپایگان-شاهین شهر و میمه - شهرضا - مبارکه - چادگان - دهاقان - دهق -  نجف آباد - لنجان - کبوتر آباد - سمیرم - مورچه خورت- خمینی شهر - دولت آباد -  ورزنه می شود.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #هواشناسی #جویا #اصفهان #ایران #آب و هوا #مناطق
ما را دنبال کنید:
+