اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: -621/7/8    کد خبر: 15727028   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 49  دقیقه

صدای جویا منتشر کرد؛

مهم ترین رویدادهای رسانه های داخلی و خارجی در 24 ساعت گذشته

مهم ترین رویدادهای رسانه های داخلی و خارجی در 24 ساعت گذشته

  مهم ترین رویدادهای رسانه های داخلی و خارجی در 24 ساعت گذشته از نگاه پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا منتشر گردید.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، چکیده مهم ترین رویدادهای رسانه های داخلی و خارجی ایران و جهان از جمله؛ ایرنا ، ایسنا، فارس، تسنیم، مهر، شرق، کیهان، رویداد24، جماران، عرشه آنلاین، صدای جویا، تابناک، رجانیوز، شفقنا، میزان، آفتاب، تجارت نیوز، اعتماد، موج، ایکنا، رکنا، دولت بهار، اقتصاد آنلاین، صاحب نیوز، نورنیوز، بسیج، حوزه، برنا، اکو ایران، خبر فوری، افکار نیوز، مثلث آنلاین، ورزش سه، نامه نیوز، مشرق، ایمنا، تهران نیوز، قدس، رسالت، نماینده، سلامت و سایر طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر می باشد؛


▪️ رهبر انقلاب در پیامی درگذشت مادر مجید مجیدی کارگردان سینما را تسلیت گفتند.

▪️ رئیس جمهور گفت: ۳۵۰۶ لوح تاریخی مربوط به دوره هخامنشی، لوح‌هایی که شامل مجموعه‌ای ارزشمند از میراث فرهنگی و تمدنی کشور است، با پیگیری‌های مستمر از آمریکا تحویل گرفته شد.

▪️ افشای فایل صوتی یکی از مقامات آمریکایی از نقشه جایگزین آمریکا برای مواجهه با ایران پرده برداشته است.

▪️ هشدار پلیس درباره افزایش ارسال لینک‌های آلوده در پایان هفته و تعطیلات

▪️ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایلام گفت: روز آزادسازی مهران به عنوان روز استان و سالروز شهدای چوار در تقویم ملی ثبت می‌شود.

▪️ مراسم تشییع پیکر آرش میراحمدی هنرمند عرصه بازیگری صبح روز پنجشنبه با حضور هنرمندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد

▪️ معاون حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران از برخورد قضایی با مراکز معاینه فنی متخلف خبر داد

▪️ رده بندی فیفا و صعود یک پله‌ای ایران در جهان

▪️ مرتضوی استاندار اصفهان از میزبانی اصفهان در جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) و حضور ریاست جمهوری در آیین افتتاحیه این مراسم، خبر داد.

▪️ وزیر امور خارجه ایران در دیدار با نخست وزیر و وزیر خارجه قطر از نقش سازنده این کشور در موضوعات دوجانبه از جمله تحول اخیر در تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا تشکر و قدردانی کرد

▪️ ولیعهد سعودی در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی با تاکید بر اینکه حل مسئله فلسطین در هرگونه عادی سازی با اسرائیل ضروری است، گفت: روابطمان با ایران به خوبی درحال پیشرفت است

▪️ رونمایی از جدیدترین موشک‌های قدرتمند بالستیک یمن

▪️ ارتش پاکستان طی عملیاتی در ایالت خیبرپختونخوا این کشور یک تروریست را به هلاکت رساند.

▪️ رئیس‌جمهور سوریه در نخستین سفر خود به چین بعد از گذشت نزدیک به ۲ دهه صبح امروز وارد این کشور شد و قرار است با همتای چینی اش دیدار کند

▪️ سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعای مندرج در بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه گانه ایرانی پس از نشستی در نیویورک تاکید کرد: تکرار اتهامات واهی در اوضاع کنونی منطقه نمی‌تواند تامین کننده منافع دولت‌ها و مردم منطقه باشد

▪️ نیمه شب گذشته پلیس ترکیه با حکم قضایی دادستانی آنکارا، ۱۶ عضو گروه فتو (جماعت فتح الله گولن متهم ردیف اول کودتای ۲۰۱۶) را بازداشت کرد

▪️  وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای از مذاکرات میان طرف‌های یمنی استقبال کرد

▪️احمد العوضی وزیر بهداشت کویت در اعتراض به حضور وزیر اسرائیلی، نشست وزرای بهداشت را که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شده بود، ترک کرد

▪️ پیکر‌های پنج تن دیگر از شهدای تجاوزات و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در جنین و اریحا تشییع شد

▪️ موافقت ارمنستان با شروط آذربایجان برای توقف درگیری‌ها

▪️ سفارت آمریکا در لبنان هدف تیراندازی قرار گرفت

▪️ آتش سوزی جنگل‌ها در استرالیا به دلیل تغییرات آب و هوایی افزایش یافته است

▪️ بخش تصویری خبرگزاری رویترز گزارش داد: طوفان سبب جاری شدن سیل شدید در خیابان‌های شهر ترسا در اسپانیا شد

▪️ شهردار شاهین‌شهر با اشاره به طرح استقبال از مهر گفت: در این راستا برنامه هایی متناسب با ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و تدوین شده است‌.

▪️ فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: در شهریورماه امسال شاهد افزایش ۱۰ درصد مصرف بنزین نسبت به ماه‌های گذشته بوده‌ایم.

▪️ محمد حق‌شناس جوان نخبه شاهین‌شهری گفت: با تصویب تمدید مجدد این برنامه، برنامه پنج‌ساله ششم توسعه ۷ساله شد.

▪️ استاندار اصفهان از تصویب ۸۵ مصوبه لازم‌الاجرا به منظور توسعه و آبادانی شهرستان جرقویه خبرداد.

▪️ همزمان با خبر تبادل «سیامک نمازی» میان ایران و آمریکا، مستند «شب نامه» عملکرد نمازی در شبکه سازی استارتاپ های ایرانی در دهه هشتاد و نود را بررسی کرد.

▪️ رونمایی از دوربُرد‌ترین پهپاد انتحاری جهان در رژهٔ پهپادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

▪️ در نشست خبری پایانی سفر به نیویورک؛ آیت الله رئیسی: ایران با بازرسی‌های آژانس هیچ مشکلی ندارد

▪️ بازگشت ۳۵۰۶ لوح هخامنشی به کشور، سوغاتی آیت اله رئیسی از آمریکا

▪️ وزیران خارجه ایران و مصر بر تقویت روابط و همکاری‌های دو کشور تاکید کردند

▪️ متهم اصلی پرونده حمله به حرم مطهر شاهچراغ (ع) به اعدام محکوم شد

▪️ در دیدار فرمانده ارتش عمان در تهران مطرح شد؛ وزیر دفاع: امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز باید با مشارکت کشورهای منطقه تامین شود

▪️ همسر رئیس جمهور در مصاحبه با نیوزویک: خشونت فمینیستی غرب در ایران جواب نمی‌دهد

▪️ رویترز: قطر مذاکرات جداگانه‌ای با آمریکا و ایران درباره پهپادها و مباحث هسته‌ای انجام داده است

▪️ وبسایت عراقی: ایران خواستار استرداد سرکرده های تروریست‌های تجزیه‌طلب کُرد است

▪️ بن سلمان: شرط عادی‌سازی روابط با اسرائیل تحقق اهداف فلسطینیان است

▪️ شهرک‌نشینان اشغالگر بار دیگر به مسجد الاقصی تعرض کردند

▪️ وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی: توافق عادی‌سازی با عربستان امکان‌پذیر است

▪️ بایدن درباره اصلاحات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی به نتانیاهو هشدار داد

▪️ تیراندازی به سفارتخانه آمریکا در بیروت

▪️ رژیم صهیونیستی ۲ نفر را در خاک سوریه ترور کرد/ حمله به یک زیرساخت نظامی در بلندی‌های جولان اشغالی

▪️ به مناسبت هشتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر؛ رژه نظامی بزرگ ارتش و نیروهای مسلح یمن، با رونمایی از سلاح های استراتژیک

▪️ بشار اسد وارد چین شد

▪️ لهستان: دیگر به اوکراین سلاح نمی‌دهیم

▪️ زلنسکی در واشنگتن/ تلاش کی‌یف برای اطمینان از تداوم کمک‌های نظامی آمریکا/درخواست زلنسکی برای سخنرانی در کنگره آمریکا رد شد

▪️ اوکراین مدعی حمله به پایگاه هوایی روسیه در کریمه شد

▪️ کشته شدن ۲ نیروی حافظ صلح روسیه در قره‌باغ

▪️ روسیه: نیروهای حافظ صلح ۵ هزار غیرنظامی را از قره باغ خارج کردند

▪️ اولین دور مذاکرات قره‌باغ؛ دو طرف بدون دستیابی به توافق از هم جدا شدند

▪️ پاشینیان: ارمنستان باید برای حفظ استقلال خود از درگیری دور باشد

▪️ تنش‌ دیپلماتیک دهلی نو - اوتاوا؛ هند خدمات ویزا به شهروندان کانادایی را متوقف کرد

▪️ فرستاده ویژه پاکستان با دستورکار تنش‌زدایی به افغانستان رفت

▪️ احمد شراحیلی، مدافع تیم‌ الاتحاد عربستان، در دقیقه ۷۰ دیدار شب گذشته و در حالی که یک توپ پشت مدافعین را به خوبی پوشش داده بود، به یکباره روی زمین افتاد و جای خود را به اسامه هوساوی دیگر مدافع تیمش داد.

▪️ در پی افزایش اظهارات مقامات ارشد اسرائیلی، سعودی و آمریکایی در مورد پیشرفت در تماس‌های صلح اسرائیل و عربستان، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی و رهبر سازمان آزادی‌بخش فلسطین، روز پنج‌شنبه،‌۳۰ شهریور در سخنرانی در نشست سالانه سران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت بدون به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای پیش از جنگ سال ۱۹۶۷، صلح در خاورمیانه امکان‌پذیر نیست.

▪️ در پی وعده دولت بغداد برای خلع سلاح گروه‌های کرد مخالف جمهوری اسلامی مستقر در عراق، ابراهیم رئیسی خواستار اعزام افرادی از ایران به عراق برای بررسی روند این خلع سلاح شد.

▪️ ارتش اسرائیل، روز پنجشنبه ۳۰ شهریور، از حمله تانک‌های خود به دو تاسیسات در منطقه غیرنظامی سوریه خبر داد و مدعی شد که این ساختمان‌ها کاربری نظامی دارند که تخلف از توافق‌ آتش‌بس سال ۱۹۷۴ میان دو کشور محسوب می‌شود.

▪️ اطلاعات رسیده از منابع آگاه حاکی است بر پایه توافق‌نامه امنیتی میان ایران و عراق، بسیاری از مقرهای احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان عراق تخلیه شده‌اند.

▪️ سرلشکر باقری: بخش بسیاری از تجهیزات نظامی ما، امکان نمایش در رژه امروز را نداشت

▪️ در هفتمین‌ماه سال ۱۴۰۲، میزان ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز می‌شود. همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

▪️ احمدی، دیپلمات پیشین: آمریکا هم به همنوایی خطرناک روسیه و چین با امارات درباره جزایر ایرانی پیوست / چنانچه روند همنوایی با موضع امارات ادامه یابد، دیر یا زود کشورهای اروپایی نیز در سطح ملی به این روند خواهند پیوست

▪️ ساعت برخی موبایل‌ها و دستگاه‌های آنلاین که در ابتدای فروردین امسال یک ساعت به جلو کشیده شده بود، بالاخره پس از ۶ ماه به حالت عادی برگشت.

▪️ به گزارش روابط عمومی دادستانی مرکز استان ایلام؛ درسال ۱۳۹۷ شخصی میانسال در شهرستان دره‌شهر، حسب اعلام بستگان درجه یک به طور کاملا مشکوک ناپدید می‌گردد؛ تحقیقات مقدماتی انجام ولی نتیجه ایی حاصل نمی‌گردد؛ تا اینکه موضوع با همت دادستانی و بازپرس شهرستان دره‌شهر مجددا در دستور کار قرار می‌گیرد و سر نخ‌هایی از اینکه شخص مزبور بعد گذشت پنج سال به قتل رسیده است کشف می‌گردد.

▪️ رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی: امسال قدرت خرید مردم نسبت به زمان مشابه سال گذشته، بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته و همین موضوع وضعیت فعالان این بازار را دچار اختلال کرده است.

▪️ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان خوروبیابانک جان باخت. براساس اطلاعیه روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سی‌ام شهریورماه، غلامرضا محمدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان خوروبیابانک بر اثر سانحه رانندگی جان باخت.

▪️ غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه الان شاهد هستیم، یک روند غیر متعارف و گسترده از مهاجرت سرمایه های انسانی می باشد، گفت: وقتی میزان درآمدها و دستمزدها را باهزینه های زندگی مقایسه کنیم، می‌بینیم که این اقشار برای تامین معیشت با مشکلات بسیاری مواجه هستند و باید از سرمایه و ذخیره شخصی خود هم کمک بگیرند.لذا برخی به دنبال تامین معیشت، از کشور خارج می‌شوند.

▪️ بر اساس ضوابط مالی بخشنامه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، حقوق کارکنان دولت سال‌ آینده علی الحساب ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

▪️ تصادف یک دستگاه مینی‌بوس با یک اتوبوس در محور یزد - مهریز منجر به فوت یک نفر و مصدوم شدن ۱۸ نفر دیگر شد.

▪️ سازمان هواپیمایی کشوری از تعطیلی ۳ ساعته فرودگاه‌های بندرعباس و قشم صبح امروز همزمان با برگزاری رژه نیروی هوایی جمهور اسلامی ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

▪️ دیوان عالی آمریکا سال ۹۶ برای بازگرداندن الواح هخامنشی به نفع ایران حکم داده بود و چیزی که دولت رئیسی امروز به عنوان دست آورد رونمایی کرد، چهار مرحله قبل آن سال ۱۳۹۸ وارد کشور شده بود.

▪️ شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی از حملات و جنگ الکترونیک علیه سیستم  GPS هواپیماهای رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر خبر داد.

▪️ معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت کار: قرار بر این بود از شهریورماه مستمری خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی ۲۰ درصد افزایش یابد، اما اگر به هر دلیلی این موضوع عملی نشد، مستمری مددجویان از مهرماه با افزایش ۲۰ درصدی واریز خواهد شد.

▪️ عضو هیئت مدیره استقلال: ما 40 میلیارد از بانک شهر وام گرفتیم، این وام در زمان آقای حجت کریمی برای پرداخت بدهی‌ها از بانک شهر انجام شد.

▪️ هکر ثبت ‌احوال اطلاعات ۱۰۰۰ نفر را از سامانه هدی منتشر کرد. اطلاعات شامل اسم، فامیل، ایمیل، تلفن، نام پدر، کدملی، تاریخ تولد است.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز
ما را دنبال کنید:
+