اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: -621/7/8    کد خبر: 15727026   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 9  دقیقه

استاندار اصفهان در آیین رژه نیروهای مسلح:

بزرگترین نیروی مسلح ضد تروریسم دنیا نیروهای مسلح ایران هستند

بزرگترین نیروی مسلح ضد تروریسم دنیا نیروهای مسلح ایران هستند

  استاندار اصفهان گفت: امروز به دنیا می‌گوییم، بزرگترین نیروی مسلح ضد ترور و ضد تروریسم دنیا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، صبح امروز سی‌ و یکم شهریورماه، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین رژه نیروهای مسلح، گفت: سلام و درود خداوند متعال بر روان پاک و مطهر همه شهدا، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت و همه ۲۴ هزار شهید استان بزرگ و مقتدر اصفهان و شهدایی که در جوار ایشان این مراسم باشکوه برگزار می‌گردد.
وی ادامه داد: سلام و درود خدا به روح بلند و ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی. 
مرتضوی ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس، گفت: در دوران انقلاب اسلامی رویدادهای متعدد و پرافتخار زیادی را داشته‌ایم لیکن دوران دفاع مقدس از جمله وقایعی بود که موجودیت و رشد و بالندگی انقلاب اسلامی را سبب شد.
استاندار اصفهان عنوان کرد: دستاوردهای این دوران حیات انقلاب و تدوام حرکت انقلاب را میان ملت‌های مسلمان به همراه داشت.
مرتضوی افزود: بیگانگان و دشمنان انقلاب فکر می‌کردند در شرایطی که حکومت نوپای جمهوری اسلامی هنوز استقرار کامل نیافته است و مردم سرگرم تثبیت انقلاب خود هستند می‌توانند با تحمیل توطئه‌های مختلف و یک جنگ تحمیلی نابرابر ایران اسلامی را به زانو درآورند.
وی تصریح کرد: آنان غافل بودند از اینکه انقلاب اسلامی هویت دیگری را برای مردم ما تعریف کرده بود و در سایه انقلاب اسلامی مردم آماده‌تر و سرزنده‌تر از همیشه آماده مبارزه و دفاع از کیان اسلام عزیز بودند.
استاندار اصفهان متذکر شد: اگر تعبیر کنیم که دفاع مقدس تاریخ ساز و برای همه درس آموز شد سخن گزافی نگفته‌ایم، جنگ تحمیلی گرچه خسارت‌هایی برای کشور ما به همراه داشت اما سرمایه عظیم و گنجینه گرانبهایی را برای کشور و ملت ما ایجاد کرد.
مرتضوی در بخش دیگر سخنان خود گفت: همانطور که رهبری معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند، اولین اثر این دوران آن بود که این دفاع «ملت ساز» شد.
وی ادامه داد: ملت ایران به یک ملت منسجم، مقاوم و قوی در برابر متجاوزین و بیگانگان بدل شد.
مرتضوی با اشاره به اینکه دفاع مقدس تمام شکاف‌های اجتماعی را از بین برد، عنوان کرد: در دفاع مقدس فارس، ترک، کرد، لر، ترکمن، بلوچ و عرب معنای خود را از دست داد و همه اقوام و مذاهب به صورت یکپارچه در کنار هم در مقابل حمله دشمن صف آرایی کردند.
وی متذکر شد: دفاع مقدس ملت قوی، بزرگ و منسجم ایران اسلامی را برای اسلام عزیز ایجاد کرد و شعار محوری دفاع مقدس «ما متحدیم» یقیناً یکی از مهمترین ثمرات دفاع مقدس بوده است.
استاندار اصفهان اظهار کرد: دفاع مقدس به ما نشان داد که پای بندی به معارف اسلامی، اعتقاد به خداوند و ارزش‌های دینی با عشق به میهن نه تنها منافاتی ندارد بلکه عشق به خداوند، ایمان و وطن در کنار یکدیگر است.
مرتضوی افزود: به همه قرون گذشته سرکشی و در تاریخ جستجو کنید، جنگ‌های مختلف و متعددی بر این سرزمین روا داشته شده اما هیچ کجا و در هیچ زمانی حماسه، غیرت و ایستادگی در یک نگاه توحیدی و در تراز دفاع مقدس یافت نخواهد شد.
وی ادامه داد: یک ارتش مؤمن، میهنی، مکتبی و ملی که در منطقه بی‌نظیر است و یک سپاه دلاور و پرافتخار که از دل انقلاب اسلامی جوشید و در کنار آن بسیج سرافراز جوانان برومند و انقلابی که دانشکده‌های نظامی را به خود ندیده بودند و کلاس‌های نظامی متداول را طی نکرده بودند اما ایمان آنان عملکردشان را از همه اعصار و دوران‌ها بالاتر برد.
استاندار اصفهان گفت:نیروهای مسلح ما مظلومانه و در برخی مقاطع با دست خالی دفاع و در برابر مجهزترین ارتش‌های منطقه ایستادگی کردند.
استاندار اصفهان عنوان کرد: ایمان قوی بود که خرازی‌ها، کاظمی‌ها، باکری‌ها، همت‌ها و زین‌الدین‌ها را تربیت کرد و در ادامه استمرار همین تفکر راهبردی توسط مقام معظم رهبری نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ساماندهی جبهه مقاومت و ستاد مبارزه با صهیونیست‌ها را از بغداد تا بیروت، فلسطین و یمن شکل داد.
وی ادامه داد: امروز نیز فرماندهی معظم کل قوا که به درایتش، شجاعتش و ایمانش همه افتخار می‌کنیم این نگاه سراسر توحیدی را بر همه نیروهای مسلح ما سایه گستر کرده است.
مرتضوی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: ما قصد تجاوز نداشتیم و بنای ما آن بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار همسایگان خود با محبت و برادری و دوستی زندگی کنیم زیرا پیام انقلاب ما رحمت، عدالت و استقلال بود اما بیگانگان این اقتدار و توانمندی را تاب نیاوردند.
وی ادامه داد: امروز به دنیا می‌گوییم، بزرگترین نیروی مسلح ضد ترور و ضد تروریسم دنیا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قبل از آنکه در برابر تجاوز دشمن در میدان‌های غربی و جنوبی کشور بایستد نخستین قدمش مبارزه با گروهک‌های تروریستی بود که دشمنان قسم خورد انقلاب و مردم به دامن ایران اسلامی روانه کرده بودند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: به دشمن می‌گوییم همچنان گذشته در بحران و فتنه‌های شما ایستاده‌ایم ما به این ارتش، سپاه، بسیج، انتظامی و ملت بزرگ و رهبر شجاع خود افتخار می‌کنیم. متحد و منسجم هستیم و دست در دست یکدیگر می‌دهیم و از همه مشکلات با الهام از سرمایه معنوی دفاع مقدس عبور خواهیم کرد.
وی افزود: ایرانی آبادتر و سرزنده‌تر می‌سازیم و به دنیا می‌گوییم این ملت بزرگ و قدرتمند در برابر همه تجاوزهای شما خواهد ایستاد.
استاندار اصفهان گفت: در پایان مجدد عرض سلام و ادب احترام دارم به محضر بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، ارواح طیبه شهدا و همه مجاهدانی که در سراسر گیتی برای اعتلای کلمه الله جانفشانی می‌کنند.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #دفاع مقدس #اصفهان #ایران
ما را دنبال کنید:
+