اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/6/25    کد خبر: 15727003   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 31  دقیقه

طی 24 ساعت گذشته؛

عصرانه خبری ایران و جهان از نگاه رسانه جویا

عصرانه خبری ایران و جهان از نگاه رسانه جویا

  تیترهای مهم ترین خبرهای نیم روزی ایران و جهان طی ۲۴ ساعت گذشته توسط پایگاه خبری صدای جویا منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از کهگیلویه و بویراحمد، تیترهای مهم ترین خبرهای جهان، ایران، اصفهان طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر می باشد؛ 


▪️ فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی: متاسفانه ساعتی پیش سروان"حسن طاهری" و استواریکم "سجاد زارع مقدم" در هنگام انجام ماموریت و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در محور نهبندان به بیرجند دچار حادثه شده و جان به جان آفرین تسلیم کردند.

▪️ طبق اعلام دولت کانادا، این کشور شش نفر از شخصیت‌های ایرانی از جمله دبیر و سه تن از اعضای ارشد شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران را تحریم کرده است.

▪️ نشریه لوفیگارو با اعلام هشدار قرمز در فرانسه و سوئد نوشت: القاعده به خاطر مسئله محدودیت حجاب در فرانسه و قرآن سوزی در سوئد؛ این دو کشور را تهدید به حمله کرده است

▪️ وزیر بهداشت ترکیه از روئیت سویه جدید کرونا در این کشور خبر داد

▪️  در حالی که جوبایدن مبارزات انتخاباتی اش را برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور آغاز کرده، پرونده قضایی پسرش هانتر برای او دردسر جدید درست کرده است

▪️ تصاویر ماهواره‌ای از شهر فاجعه زده درنه در شمال شرق لیبی نشان می‌دهد سیل ویرانگر، ۲۵ درصد این شهر را با خود برده است

▪️ وزیر خارجه روسیه گفت: غربی‌ها ۵ بار ناتو را گسترش دادند و تلاش کردند اوکراین را به پایگاهی برای خودشان تبدیل کنند، بنابراین هیچ گزینه‌ای جز گزینه نظامی برای ما باقی نگذاشتند

▪️ تعداد کشته‌شدگان در خشونت‌های قومیتی در ایالت مانیپور در شمال شرقی هند به ۱۷۵ نفر افزایش یافت

▪️ رادیو الاقصی از مصدوم شدن ۷۳ فلسطینی با گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور در جریان اقدام نیرو‌های اشغالگر صهیونیست به سرکوب تظاهرات در مخالفت با شهرک سازی در شهرک قریوت در جنوب شرق نابلس خبر داد

▪️ بازدید کیم جونگ اون از کارخانه ساخت هواپیمای جنگی در کامسامولسک بر آمور

▪️ وزیر امور خارجه انگلیس، در ویدیویی که وبگاه دولت این کشور منتشر کرد، تاکید کرد امنیت اسرائیل امنیت انگلیس است

▪️ مجموعه‌داران کتاب و صاحبان اسناد از سراسر کشور، بیش از ۱۰ هزار برگ سند و ۶۰۰ منبع نفیس خود را برای دیجیتال سازی به کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی سپردند

▪️ انتشار نخستین تصویر ماهواره‌ای از آبگیری سد کهیر در سیستان و بلوچستان

▪️ فرمانده انتظامی گیلان از دستگیری ۲۴ نفر از ادمین‌های صفحات مجازی برای سازماندهی اغتشاشات در استان خبر داد

▪️  مصرف بنزین در شبانه روز گذشته به ۱۳۷ میلیون لیتر رسید.

▪️ وزیر نفت گفت: میانگین تولید روزانه بنزین نسبت به زمان شروع به کار دولت، ۱۵ میلیون لیتر افزایش یافته است

▪️ امیرعبداللهیان: اروپا با زمان بازی کرد؛ اقدام‌های طرف مقابل بی‌پاسخ نمی‌‌ماند

▪️  تیک‌‌تاک به دلیل نقض مقررات مرتبط با اطلاعات کودکان در اتحادیه اروپا ۳۴۵ میلیون یورو جریمه شد

▪️  طبق اظهارات ابتکار، ژاپن دستکم سه میلیون دلار(به نرخ امروز حدود ۱۵۰ میلیارد تومان) برای آموزش و توان افزایی کشاورزان ۱۱۰ روستای اطراف دریاچه ارومیه و تغییر الگوی کشت در اختیار ایران قرار داده!

▪️ تیم ملی بسکتبال ایران در رده‌بندی جدید فدراسیون جهانی با 427.8 امتیاز و چهار پله سقوط در مکان بیست‌وهفتم جهان و چهارم آسیا پس از استرالیا، نیوزیلند و ژاپن قرار دارد.

▪️ مسعود بهنود: رضا پهلوی اندازه گاو مهربان نمی فهمه /۴۰ سال شاهزاده بود ولی کاری نکرد، چرا الان فکر می کنید می تواند کاری انجام دهد، آخه چقدر یک مجموعه ای باید خام باشد! ایرانیان خارج از کشور دنبال شعور نرفتند، فقط دنبال کلاهبرداری‌اند!

▪️  در آستانه سالگرد فوت مهسا امینی؛ کشف انواع سلاح گرم و سرد در ساوجبلاغ‌/ بازداشت تروریست‌های مرتبط با گروهک‌های تجزیه‌طلب/شناسایی و کشف مخفیگاه متهمان به آشوب  در شهرستان‌های رشت، رضوانشهر، املش، فومن، لاهیجان، صومعه سرا، رودسر، لنگرود و آستانه اشرفیه

▪️ مخالفت انگلیس با قرار دادن سپاه در فهرست «تروریستی»" در راستای منافع لندن نیست./برای حفظ تحریم‌ها علیه ایران آن را به «قانون» تبدیل می‌کنیم.

▪️  اتحادیه اروپا: تروئیکای اروپایی خواستار حفظ تحریم‌های موشکی ضد ایران هستند/آمریکا: تحریم‌های موشکی ایران را تقویت می‌کنیم

▪️ ادعای برخی منابع: اخطار دولت آمریکا به مصی علی‌نژاد مبنی بر اینکه باید پنهان شود و هویتش را عوض کند، نوعی زمینه‌سازی برای سر به نیست کردن اوست.

▪️ مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف شهری گفت: فرش ایران به دلیل اینکه تاکنون شناسنامه نداشت، به صورت رسمی خرید و فروش و صادرات نمی‌شد و گاهی صادرات فرش ایران به نام تجار ترکیه، پاکستان، هند و سایر کشور‌ها به بازار جهانی صادر می‌شد، اما از شهریور امسال برای فرش ایرانی شناسنامه تهیه شد.

▪️  بریتانیا شرکت ابرآروان، ارائه‌دهنده خدمات ابری اینترنتی را که قبلا توسط ایالات متحده تحریم شده بود، تحریم کرد. ابرآروان متهم است به دولت ایران در سانسور اینترنت کمک می‌کند.

▪️ فلاحت‌پیشه: مذاکرات هسته‌ای فقط ۲ طرف دارد؛ ایران و آمریکا واسطه‌ای مثل چین بسیار خرسند است که سالی یک میلیارد دلار تخفیف نفتی از ایران می‌گیرد

▪️  ز برگزاری آیین عزاداری نخل گردانی با حضور خیل عظیم عزاداران در مورچه خورت

▪️  روابط عمومی ستاد نمازجمعه کمالشهر کرج:با حضور هوشمندانه، سریع و به موقع سربازان گمنام امام زمان(عج)، توطئه دشمنان به بدنه ضعیف و شکننده خودشان بازگشت.

▪️  بی بی سی فارسی ویدیویی از تجمع عناصر ضد انقلاب در سوئد به مناسبت سالگرد آغاز اغتشاشات در ایران برگزار کردند که تعداد حاضرین در آن آنچنان زیاد است که با انگشت های دو دست قابل شمارش است

▪️  رییس جمهور که برای بازدید از روند خدمت‌رسانی به زائرین حرم مطهر رضوی در روزهای پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام رضا (ع) در مشهدمقدس حضور دارد، صبح امروز با خانواده تعدادی از شهدای مدافع امنیت در مشهد دیدار و گفت و گو کرد.

▪️  کاروان تیم فوتبال النصر ظهر دوشنبه وارد تهران می‌شود و سه‌شنبه شب تهران را ترک می‌کند.

▪️  سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از برخورد با ۹۷ نفر از تشویق کنندگان اذهان عمومی در فضای مجازی و مسدود سازی ۱۵ صفحه اینستاگرامی در سالگرد اغتشاشات خبرداد.

▪️  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به تخلیه نفت سرقت شده ایران در آمریکا هشدار داد که امکان مقابله به مثل وسیع‌تر با آمریکا وجود دارد.

▪️  سفیر ایران در سازمان ملل گفت: تلاش بدبینانه آمریکا برای ایجاد ارتباط واهی بین استفاده ادعایی از پهپادها در درگیری در اوکراین و متهم کردن ایران به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ بی‌اساس است.

▪️  سخنگوی وزارت خارجه گفت: صبراوشتیلا، همواره لکه ننگی بر پیشانی حامیان رژیم صهیونیستی و مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر به ویژه آمریکا و انگلیس باقی خواهد ماند.

▪️  وزیر نفت گفت: هیچ گونه بحث افزایش قیمت در برنامه نداریم و برخی رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های معاند به موضوع افزایش قیمت بنزین دامن می‌زدند تا آرامش مردم را برهم بزنند.

مرتبط با جغرافیای کهگیلویه و بویراحمد با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز #رسانه #اصفهان #عصرانه
ما را دنبال کنید:
+