اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/6/22    کد خبر: 15726998   در دسته بندی علمی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 8  دقیقه

با حضور اهالی رسانه اتفاق افتاد؛

رونمایی از پوستر پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی در اصفهان

رونمایی از پوستر پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی در اصفهان

  امروز با حضور اهالی رسانه از پوستر پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی در استانداری اصفهان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حسین ربانی چهارشنبه بیست و دوم شهریورماه در نشست خبری پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی در محل تالار اشرف اصفهان اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های جایزه مصطفی معرفی اهمیت اسلام به مقوله علم است، زیرا در جهان به‌گونه‌ای دیگر اسلام معرفی شده است و از طرفی جایزه مصطفی به دنبال معرفی دستاوردهای جهان اسلام در عرصه علم و فن آوری است‌.


رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به میزبانی شهر اصفهان، تصریح کرد: اصفهان میزبان پنجمین دوره جایزه مصطفی است که از دی‌ماه سال گذشته موضوع برگزاری این جایزه در اصفهان مطرح شد. برنامه‌ها و رویدادهای مختلفی با حضور ۱۵۰ دانشمند و اندیشمند جهان اسلام، مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هدف جایزه مصطفی مطرح کرد: جوایز علمی از گذشته تا کنون تعریف شده است، اما آنچه در جایزه مصطفی، دنبال می‌شود، شناسایی و معرفی دانشمندان و اندیشمندان تأثیرگذار جهان اسلام است.

ربانی با تشریح برنامه هفته جایزه مصطفی اظهار کرد: در پنجمین دوره این جایزه حوزه انرژی، محیط‌زیست، سلامت، هوش مصنوعی و زیست‌بوم علم و فناوری  مورد توجه است.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با بیان اینکه دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی، دانشگاه تربیت‌مدرس میزبان نشست‌های علمی این رویداد است، یادآور شد: تعداد قابل توجهی از برنامه‌ها در اصفهان برگزار خواهد شد. همچنین دانشکده‌های دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان برنامه‌های متفاوتی را برای دانشمندان دارند.

ربانی در ادامه با ذکر جزئیات هفته جایزه مصطفی افزود: افتتاحیه هفته جایزه مصطفی، عصر جمعه هفتم مهرماه در سالن اجلاس شهر اصفهان برگزار می‌شود و شنبه هشتم مهرماه هم‌زمان چند برنامه موازی تحت عنوان بخش علمی نشست استپ و بازدید از شرکت‌های شهرک علمی تحقیقاتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های روز دوم هفته جایزه مصطفی، تصریح کرد: یک‌شنبه، دانشمندان با توجه با حوزه‌های تخصصی خود به دانشگاه‌های مختلف اصفهان رفته و ممکن است از صنایع مختلف نیز بازدید داشته باشند. بعد از نشست‌ها، ضیافت علمی فرهنگی برای مهمانان بین ­المللی تدارک دیده شده است همچنین در این ضیافت از هنرمندان اصفهانی دعوت شده تا آثار خود را ارائه دهند و شبکه‌سازی علمی و فرهنگی نیز اتفاق بیفتد. روز دوشنبه، نشست‌های فناوری برگزار خواهد شد، شرکت‌ها نیازهای خود را عنوان می‌کنند تا مهمانان بین­ المللی در حوزه فناوری و مدیریت، راه حل خود را بیان کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان اصلی‌ترین برنامه عصر دوشنبه را آئین اعطای جایزه مصطفی دانست و گفت: این آئین در روز دهم مهرماه برگزار می‌شود و برگزیدگان جایزه مصطفی در نشست خبری بعدی معرفی خواهند شد.


در پایان این نشست با حضور اهالی رسانه از پوستر پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی در استانداری اصفهان رونمایی شد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #جایزه مصطفی #مردم #ایران #اصفهان #اسلام #ربانی
ما را دنبال کنید:
+