اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/5/27    کد خبر: 15726908   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 23  دقیقه

صدای جویا منتشر کرد؛

ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چه گفتند؟

ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چه گفتند؟

  مهم ترین بیانات خطبه های این هفته نماز جمعه، ائمه جمعه سراسر کشور از پایگاه خبری صدای جویا منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از تهران، مهم ترین بیانات ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های این هفته نماز جمعه به شرح زیر می باشد؛


امام جمعه موقت اصفهان: مردم اصفهان تجلیل خوبی از ایشان خواهند داشت هرچند این بزرگان نیاز به تجلیل ما ندارند، هویت مردم اصفهان از بزرگان مدفون در تخت فولاد و شهدا است.

امام جمعه اردستان: در چند روز اخیر دومین حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ با دو شهید و تعدادی مجروح رخ داد و دشمنان با توطئه‌گری درصدد رسیدن به اهداف شوم خود هستند.

امام‌جمعه نطنز: مردم در بحث مسکن و معیشت دچار مشکل هستند، سرعت اجرای مسکن ملی در نطنز ضعیف است و باید قوی‌تری انجام شود.

امام جمعه موقت شهرضا: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند، امروز بزرگ‌ترین سازمان ضدتروریست جهان که خشم استکبار را برانگیخته، سپاه پاسداران است.

امام‌جمعه کاشان: اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تکرار کودتای ۲۸ مرداد در ایران در قالب طراحی فتنه ۸۸، بنزین و زن زندگی آزادی را شکست داد.

امام جمعه سمیرم: ما در سایه امنیت به همه جا می‌رسیم و امنیت حرف اول و افتخار نظام ما است اگر امنیت نباشد هیچ چیز نیست.

امام جمعه ایلام گفت: برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین مهمترین راه برای جهاد تبیین است.

 آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مردم دل به اندیشه‌های سیاسی افراد غرب‌زده و کسانی که مدعی دخالت خارجی در قدرت این کشور هستند نسپارند.

 خطیب نماز جمعه تبریز گفت: انقلاب اسلامی، موتور پیشران کشور در عرصه‌های علم و ایجاد زیرساخت‌های مختلف است. امروز طرح‌های مهم و بزرگی در زمینه علمی و پزشکی به دست جوانان داریم که کشور را به رتبه‌های نخست جهان رسانده است

 امام جمعه اردبیل گفت: عامل اصلی خون عزیزان خودمان را آمریکا می‌دانیم و جنایت‌های این روزها برگ‌های جدیدی است که بر روی میلیون‌ها برگ جنایت آمریکا اضافه می‌شود و قطعاً خون این بی‌گناهان صاحب دارد

امام جمعه البرز گفت: سؤالی از وزارت راه و پایانه‌های مسافری هوایی، ریلی و ... دارم که آیا برنامه حرکت این وسایل را بیگانگان می‌ریزند که در این برنامه‌ریزی به مسئله نماز هیچ اهمیتی داده نمی‌شود؟

 امام جمعه موقت بوشهر گفت: خانواده‌ها در جنگ فرهنگی که دشمن به راه انداخته از فرزندان خود مراقبت کنند و جوانان نیز هوشیاری و آگاهی خود را ارتقا دهند و اجازه ندهند دشمن به خواسته خود دست پیدا کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: دولت باید برای حل مشکل گرانی اهتمام داشته باشد، چون گرانی بزرگترین مشکل مردم است. مردم ایران وفادار هستند و ۴۴ سال است که پای علم انقلاب ایستاده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه آنچه که در خصوص تأمین اجتماعی انتظار می رود این است که جامعه هدف آن در بیماری ها جز درد خود بیماری نگرانی دیگری نداشته باشند، گفت: برای انسانی که کمبود دارد، زندگی روزمره اش نیز مشکل است که اداره کند، اگر مسائل بیماری بر او اضافه شود بسیار مشکل و سخت می شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت برگزاری هر چه‌بهتر کنگره سه هزار شهید استان خراسان شمالی، گفت: این کنگره‌ها اقدامی هنرمندانه برای معرفی شهدا است.

امام جمعه اهواز مهم ترین آسیب جامعه دینی را بی تفاوتی نسبت به ناهنجاری ها معرفی کرد و گفت: حکمت‌های حجاب و پوشش شامل "حفط تعادل جامعه از نظر امنیت و آرامش روانی"، "حفظ و تحکیم بنیاد خانواده" هستند.

امام جمعه سمنان با اشاره به درس‌هایی که باید از مکتب عاشورا آموخت، گفت: امام حسین(ع) دفاع از مظلوم را از اهداف قیام خود عنوان کردند و ما اکنون با همین درس جا دارد که فریاد "مرگ بر آمریکا" سربدهیم.

 امام‌جمعه شیراز گفت: شیطان زمینه گناه را در فضای مجازی فراهم کرده و مسلمانان باید در این فضا تقوا پیشه کنند.

امام جمعه قزوین گفت: کسانی که اصرار دارند کسی با سفارش جایی بنشیند، معمولا پشت این سفارش‌ها طمع و انتظارات بیجا قرار دارد و همه کسانی که می‌خواهند سفارشی آدم جابجا کنند، سر جای خود بنشینند تا دولت خدمتگزار بهتر بتواند به وظایف خود بپردازد.

امام جمعه موقت سنندج گفت: همه باید طبق دستور قرآن برای تشکیل امت واحده تلاش کنیم زیرا یک ‌دست بودن امت در جامعه اسلامی، زمینه توسعه اسلام و مقاومت در برابر دشمنان است.

 امام جمعه کرمان با تشریح سه هدف عمده مجالس حسینی گفت: از اهداف مهم مجالس عزاداری‌ها، تربیت حسینی است که باید محقق شود.

 امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه صنعت دفاعی کشور روز به روز در حال پیشرفت است، گفت: اقتدار ایران امروز از هر زمان دیگری بیشتر است.

امام جمعه یاسوج گفت: مجلس جای آدم‌های عادی نیست آدم‌های دانا و عاقل باید برای مملکت قانون گذاری کنند، اگر کسی در کمیسیونی تخصص نداشته باشد نه تنها مشکلی برطرف نمی‌شود بلکه مشکلات زیادی هم ایجاد خواهد شد، بنابراین باید افراد دانا را انتخاب کنیم.

 امام جمعه موقت شهر گرگان با اشاره به اینکه برای امید آفرینی در بین مؤمنان و مسلمانان آیه‌های قرآنی و روایات فراوان وجود دارد، گفت: نا امیدی در مکتب توحیدی جایگاهی ندارد.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رشت اظهار کرد: امروز در سایه انقلاب و جوانان این مرز و بوم، ایران اسلامی در قدرت دفاعی کشور زبانزد بوده و این موفقیت را مدیون خون شهدا و رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان، با اشاره به گرانی‌ها و تورم در کشور، گفت: انتظار می‌رود دولت با برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند، گرانی و تورم را در کشور کنترل نموده و بار سنگین فشار زندگی بر دوش مردم را کاهش دهد.

 نماینده ولی فقیه در مازندران از کشف حجاب به عنوان یک حرام شرعی و سیاسی یاد کرد.

 امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه باید از ظرفیت نهفته دریا بهترین استفاده را ببریم، گفت: برای ایجاد تمدن نوین اسلامی، از توجه به دریا غفلت نورزیم و تمدن نوین اسلامی اقتصادش دریا پایه باشد، در این حوزه هرمزگان با اتصال به دو دریا سهم بسیار بالایی در ظرفیت دریا از خود دارد.  

امام جمعه همدان گفت: جوان خدماتی حرم شاهچراغ حقیقت یک جوان غیرتمند ایرانی و مومن را که نسبت به ناموس خودش غیرت، نسبت به مردمش تعصب و نسبت به امنیت کشورش دغدغه دارد را به خوبی به نمایش گذاشت.

 امام جمعه موقت یزد گفت: ملت ایران با ایمان و بصیرت و هوشیارتر از همیشه در برابر دشمن ایستاده و با تبعیت از ولایت فقیه، باز هم نقشه‌های شوم دشمن را نقش برآب می‌کند.

امام جمعه شاهین شهر گفت: حضور گسترده در انتخابات پیش رو موجب سربلندی ایران به عنوان محور جبهه مقاومت اسلامی در جهان خواهد شد.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #نماز جمعه #ایران #خطبه #حوزه علیمه #سیاسی #دینی #مردم
ما را دنبال کنید:
+