اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/4/5    کد خبر: 15726719   در دسته بندی چند رسانه ای نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

رئیس اداره برق شهرستان شاهین‌شهر و میمه:

همکاری بخش خانگی برای جلوگیری از خاموشی‌ها ضروری است

همکاری بخش خانگی برای جلوگیری از خاموشی‌ها ضروری است

  رئیس اداره برق شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: همکاری بخش خانگی برای جلوگیری از خاموشی‌ها در بخش صنعت و کشاورزی ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان به نقل از مهر، مجید مشفقی در خصوص خدمات ارائه شده به مشرکین برق شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار داشت: پروژه‌های مشارکتی بسیار مفید و با اهمیتی برای شهرستان شاهین‌شهر و میمه به تصویب رسید که می‌توان به حل مشکلات همشهریان منازل چوبی، روشنایی بلوارهای اصلی شهر، برق‌رسانی به منازل بنیاد مسکن در مورچه خورت، جانمایی پست برق در شهرک صنعتی مورچه خورت اشاره کرد.


وی با بیان اینکه احداث، اصلاح و بهینه شبکه فشار متوسط هوایی به طول ۹ کیلومتر و همچنین بهینه‌سازی روشنایی معابر با اجرای ۶۰۰۰ متر کابل خودنگهدار در ۹ بلوار سطح شهر از خدمات انجام شده در شهرستان است، افزود: اجرای پروژه‌های بهارستان در چهار روستای امور (اذان، وزوان، کلهرود، جهاد آباد) از دیگر خدمات به مشترکین شهرستان است.

رئیس اداره برق شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به اصلاح و تبدیل چراغ‌های قدیمی پر مصرف به چراغ‌های نسل جدید، از دیدگاه توانیر به لحاظ کم مصرف بودن و راندمان بسیار بهتر (مدیریت مصرف) و دیدگاه شهرداری از نظر مبلمان و زیبایی شهر مورد تأکید است، عنوان کرد: با مشارکت برق شهرستان و شهرداری شاهین‌شهر اصلاح روشنایی بلوارهای شهید سردار سلیمانی، طالقانی، یادگار امام گلدیس و… انجام می‌پذیرد.

مشفقی با بیان اینکه تنها با شماره گیری تلفن ۳۷۱۲۱ درخواست‌های مردمی دریافت و پیگیری می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست، تاکید کرد: مشتری‌مداری سرلوحه کار اداره برق شهرستان شاهین‌شهر و میمه است از این رو در تلاش هستیم با ارائه خدمات بهتر رضایت مشترکین را جلب کنیم.

وی در خصوص طرح تشویقی پاداش برای کاهش مصرف برق خانگی گفت: در طرح تشویقی خانگی اگر نسبت به سال گذشته یک کیلووات کمتر استفاده شود می‌توان ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان پاداش دریافت کنند.

رئیس اداره برق شهرستان شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه بخشی از مدیریت مصرف باید در بخش خانگی و تجاری انجام شود، تصریح کرد: الگوی مصرف در اصفهان ۱۰۰ کیلووات است، امسال اجازه داریم که تا ۷۰۰ کیلووات مصرف کنیم و اگر کمتر از ۷۰۰ کیلووات مصرف شود به ازای هر یک کیلووات بین ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان پاداش دریافت می‌شود.

مشفقی ادامه داد: در بخش‌های مختلف طرح تشویقی لحاظ شده که برای نمونه در بخش کشاورزی اگر ۵ ساعت در پیک بار استفاده نکنند کل روز را می‌تواند مجانی استفاده کنند.

وی در خصوص مشکلات کشاورزان و صنعتگران ابراز داشت: آن دسته از موارد که مربوط به برق بود مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از موارد نیز مقرر شد در کمیته‌های تخصصی پیگیری شوند و در صورت نیاز بازدیدهای میدانی انجام و تصمیمات لازم جهت رفع آن اتخاذ شود.

رئیس اداره برق شهرستان شاهین‌شهر و میمه در ادامه متذکر شد: تعدادی از مشکلات کشاورزان و صنعتگران مربوط به تعامل سایر دستگاه‌ها همچون آب منطقه‌ای و صدور مجوز، شرکت شهرک‌های صنعتی و جهاد کشاورزی است تا موارد قانونی مرتفع و شاهد برطرف شدن مشکلات باشیم.

مشفقی درباره بهینه مصرف کردن برق یادآور شد: بسیاری از مصارف در صنعت و کشاورزی با محدودیت اعلام شده است و اگر بخش خانگی همراهی لازم را نداشته باشد شبکه به صورت اتوماتیک از مدار خارج و قطعی برق به بخش خانگی منتقل می‌شود و در غیر این صورت موجب فروپاشی شبکه سراسری خواهد شد. بنابراین از مشترکین انتظار می‌رود با رعایت راهکارهای ساده نظیر استفاده از دور کند کولرهای آبی، خاموش کردن کولرهای گازی اضافی در مناطق گرم، تنظیم سیستم‌های سرمایشی روی ۲۴ درجه، استفاده از، سایبان بر روی بدنه کولرهای آبی یا کندانسور کولرهای گازی و استفاده نکردن هم زمان از وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج بار (۱۱ تا ۱۷)و (۱۸ تا ۲۲) مسئولان را برای تأمین برق مطمئن و پایدار همراهی کنند.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #برق #مصرف #ایران #جویا #شاهین شهر #اصفهان #انرژی
ما را دنبال کنید:
+