اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/3/14    کد خبر: 15726644   در دسته بندی حرف مردم نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

یادداشت؛

صبر مستأجران در ایران لبریز شد

صبر مستأجران در ایران لبریز شد

  روزنامه‌نگار شاهین‌شهری گفت: بارها در خصوص اجاره بها گفتیم؛ ولی ظاهرا گوش شنوایی وجود نداد . نه گوش شنوایی وجود دارد و نه برنامه‌ای که بتوانند ارائه دهند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، محسن پارساپور روزنامه‌نگار طی یادداشتی با عنوان «صبر مستأجران لبریز شد» آورده است؛


بارها در خصوص اجاره‌بها گفتیم؛ ولی ظاهراً گوش شنوایی وجود نداد . نه گوش شنوایی وجود دارد و نه برنامه‌ای که بتوانند ارائه دهند.

 قانون، قانون جنگل است، بد نیست اشاره‌ای کنیم به قوانینی که در بلاد کفری که هر روز شعار مرگ بر آنها سر می‌دهیم در خصوص مستأجرها وضع شده است،  تا بدانیم می‌شود مشکلات را حل کرد به شرطی که قانون‌گذار و مجری جزء مافیا و رانت‌خواران نباشند.

  • هلند؛ ممنوعیت افزایش خودسرانه قیمت ملک را وضع کرده است .
  • اسپانیا؛ ممنوعیت افزایش پول پیش تا ۵ سال
  • سوئد؛ ممنوعیت افزایش اجاره‌بها بیش از نرخ قانونی
  • آلمان؛ امکان افزایش ۱۵ درصدی اجاره‌بها بعد از ۳ سال
  •  فیلیپین؛ حداکثر سقف افزایش سالیانه اجاره‌بها ۱۱ درصد
  • پرتغال؛ تمدید ۳ ساله خودبه‌خود قرارداد بعد از پایان یک سال
  • اتریش؛ پس‌انداز پول رهن در حساب بانکی و بازپرداخت آن با سود بعد از اتمام قرارداد.

این ها بخشی از قوانینی است که در کشورهای مختلف جهت حمایت از مستأجرها اجرا می‌شود . آن وقت در کشور ما قانون مالیات بر خانه‌های خالی وضع می‌شود؛ ولی به دلیل اینکه نظارتی وجود ندارد هیچ‌وقت اجرا نشده است.

یا اعلام می‌کنند ۲۵ درصد افزایش اجاره‌بها درصورتی‌که وقتی به مشاورین املاک مراجعه می‌کنی در جواب می‌گویند برو به همان کسی که نرخ را مشخص کرده تا برای شما خانه پیدا کند!

قوانینی که در حد شعار مصوب می‌شود و هیچ‌کس نظارت نمی‌کند و پاسخگو نیست. اصلاً کسی به قوانین حکومتی توجهی نمی‌کند . هر کس برای خودش قانون وضع می‌کند و فقط می‌خواهد همان را انجام دهد . هیچ کجای دنیا این چنین بی‌قانونی وجود ندارد که به‌یک‌باره میزان رهن و اجاره تا ۱۰۰ درصد افزایش پیداکرده است.

ولی دغدغه و مشکلات اساسی را با بعضی از مسائل به حاشیه می‌برند؛ ولی تا کی می‌شود پاسخ داده نشود و اقدامی صورت نگیرد ... ظرفیت آدم‌ها هم اندازه دارد.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #گرانی #خانه #مستاجر #اجاره خونه #مردم
ما را دنبال کنید:
+