اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/3/8    کد خبر: 15719587   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

بدبین کردن مردم از فعالیت‌های اعضای شورای شهر شاهین‌شهر نوعی بی‌بصیرتی است

بدبین کردن مردم از فعالیت‌های اعضای شورای شهر شاهین‌شهر نوعی بی‌بصیرتی است

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، عصر روز گذشته یک‌صد و شانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر با حضور اعضا و مدعوین در ساختمان نگارستان شهرداری شاهین‌شهر برگزار شد.


حسین ابراهیمی ناغانی در نطق پیش از دستور خود ضمن عرض آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت شهادت امیرالمؤمنین (ع) اظهار داشت: جای تشکر دارد از نهادها، گروه‌ها و هیئات مذهبی که به‌حق حب ائمه و دوستی اهل‌بیت عصمت و طهارت را در برگزاری مجالس عزای مولای متقیان علی (ع) در شب‌های قدر شاهین‌شهر متجلی ساختند.

وی افزود: این فعالیت نشانگر آن است که مردم شاهین‌شهر تا چه حد بر میثاقی که با ولایت بسته‌اند پایبند هستند و چقدر این قبیل نهادهای اجتماعی در مسیر عزت اسلامی گام بر می‌دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر تصریح کرد: ای‌کاش به‌جای یک سری بداخلاقی‌ها که در فضای مجازی صورت می‌پذیرد مهر و محبت عمیق دوستداران آن امام همام را نمایش داده و بجای تفرقه و نفاق‌افکنی و ترسیم صورت زشت و نازیبا از فرهنگ شاهین‌شهر، این زیبایی‌ها را نمایش می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: نهاد شورا برآمده از اراده مردم و در قانون اساسی کشور، در اصول ۱۰۰ و ۱۰۳ با تأسی از کلام وحی گرفته‌شده و شورا نهادی است که با صلاحیت و گذر از فیلترهای نظارتی انتخاب می‌شود و افرادی که به هر بهانه‌ای قصد ویران کردن آن را دارند بدانند که در واقع ویران کردن ارکان دموکراسی و مشروعیت نظام را دنبال می‌کنند و مردم را به ارکان متجلی از اراده مردم و نظام بدبین می‌سازند و این یعنی بی‌بصیرتی.

ابراهیمی ناغانی بیان داشت: تهمت و افترا و تخریب شخصیت حقوقی و حقیقی شورا و اعضای شورای شهر توسط افراد معلوم‌الحالی که سابقه آن‌ها مشخص است فی‌الواقع آب به آسیاب دشمن ریختن است. این افراد بدانند که حاشیه‌سازی برای شورا به‌هیچ‌وجه در اراده‌ی شورای شهر در انجام تکالیفش ذره‌ای تأثیری ندارد.

وی ادامه داد: شورای شهر در پی نوسانات بسیاری به اینجا رسیده و یک‌لحظه از امور شورایی خود کوتاهی نکرده و ای‌کاش می‌دیدند روزانه چند صد نفر ارباب‌رجوع که به شورا مراجعه می‌کنند و شاید در اموری که هیچ ارتباطی با شورا ندارد اعضا با سعه‌صدر پیگیر امور آن‌ها می‌باشد.

رئیس شورای شهر شاهین‌شهر ادامه داد: از طرف دیگر شورای شهر پیگیر امور محوله‌ی شهرداری و نهادهای خدمات رسان بوده و با عزت و افتخار اعلام می‌کند به‌هیچ‌وجه در هیچ‌کدام از تکالیف خود کوتاهی و غفلت نکرده است.

وی متذکر شد: اما افرادی سعی دارند با اندیشه‌های مغرضانه با تفکر انحرافی، شورا، این نهاد مقدس را که در مدیریت شهری خودش را در ادوار گذشته و حال ثابت کرده است از مسیر خدمت به مردم منحرف نمایند و سیاه نمایی کرده و به حاشیه ببرند.

ابراهیمی ناغانی اضافه کرد: آیا بودجه شهر که در واقع فرامین اجرایی شهر می‌باشد در آن کوتاهی شده یا در ابلاغش کوتاهی شده؟ آیا تقارن با اصول منطق نداشته؟ آیا آن چیزی که تکلیف مردم را با نهادهای خدمات رسان مشخص می‌کند بر زمین‌مانده؟ و آیا لوایح که به کمیسیون‌ها می‌رود با نظم برگزار نمی‌شود؟ آیا لایحه یا ارجاع پیگیری مطالبات مردمی بر زمین‌مانده یا شورا در پیگیری مطالبه‌ای کوتاهی کرده است؟ آیا در پی نوسانات مخرب و مبتلابه ی که همگان شاهد بودیم در دو سال گذشته، قاطعیت در حفظ نظم و برگرداندن عزت و اقتدار به این نهاد مردمی با دعوت از نخبگان و پی‌جویی خرد جمعی و اراده قاطع مردم را نصب العین خویش نکرده است؟

وی تأکید کرد: با قاطعیت اعلام می‌کنیم که شورای شهر یک رسانه دارد که طبق ماده ۸۴ قانون تشکیلات وظیفه‌ی اطلاع‌رسانی را بر عهده دارد و دیگر مطالب منتشره از تریبون‌ها و فضاها که به شورا نسبت می‌دهند هیچ‌کدام مواضع نمایندگان مردم نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی با عناوین حقیقی خود در دو فضای مجازی و حقیقی پاسخگوی مردم هستند و از این باب هم هیچ منتی بر ولی‌نعمتان خود ندارند. چراکه خدمت به مردم فرهنگمدار شاهین‌شهر را برای خود افتخار می‌دانند.

در پایان این اظهارات تامل برانگیز ذکر یک نکته مهم ضروری است؛ در حالی آقای حسین ابراهیمی ناغانی به‌عنوان رئیس شورای شهر شاهین‌شهر در جلسه روز گذشته این سخنان را به زبان آورده است که خود وی به‌جای ترغیب دیگران به شبکه‌های اجتماعی داخلی در فضای فیلتر شده شبکه اجتماعی تلگرام چند سالی هست، گروهی موسوم به «شهر و شهروند» تشکیل داده و در آن فعالیت می‌کند که توسط خود وی و برخی از طرفدارانش مدیریت می‌شود؛ این مجموعه خبری به اطلاع مخاطبین محترم می‌رساند، این گروه غیرقانونی به خاطر عضویت سلایق مختلف در آن به جرات می‌توان گفت؛ امروز محور بسیاری از اختلافات، انتشار تهمت‌ها و افتراها و تخریب‌های مختلف علیه شخصیت‌های حقوقی و حقیقی شورا و اعضای شورای شهر شده است و می‌طلبد نهادهای نظارتی در استان اصفهان در این زمینه ورود پیدا کنند و ابتدا با خود آقای ابراهیمی ناغانی رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر برخورد کنند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+