اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/3/8    کد خبر: 15719560   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

ضیافت افطار تا سحر تحت عنوان برنامه «قدر و قلم» در شاهین‌شهر برگزار شد+تصاویر

ضیافت افطار تا سحر تحت عنوان برنامه «قدر و قلم» در شاهین‌شهر برگزار شد+تصاویر

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، ضیافت افطار تا سحر تحت عنوان برنامه «قدر و قلم»، شب گذشته برای ششمین سال متوالی در باغ تالار شهرداری شاهین‌شهر برگزار شد.


این برنامه به همت انجمن خوشنویسان شعبه شاهین‌شهر و با همکاری شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه و با حضور هنرمندان و اساتید به نام انجمن خوشنویسان استان اصفهان از شهرستان‌های برخوار، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و شاهین‌شهر و میمه برگزار گردید.

عباس رمضانی در حاشیه این مراسم به خبرنگار مجموعه خبری صدای جویا گفت: انجمن خوشنویسان شاهین‌شهر در سال 1377 توسط اساتیدی همچون سعید بیضاوی، مرحوم مهدی رمضانی، ابراهیم خلیلی فر، مهدی بوسعیدی، تورج علایی فر، پویان مکوندی و سیاوش شجاعی تأسیس شد.

 وی با بیان اینکه نزدیک به 120 هنرجو در این مکان هنری مشغول فعالیت هستند، افزود: این انجمن هم‌اکنون دارای 70 عضو ممتاز و 15 عضو فوق ممتاز هست.

مسئول انجمن خوشنویسان شعبه شاهین‌شهر در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت این انجمن تنها به آموزش هنرجویان و برگزاری آزمون‌های دوره‌ای محدود نشده و همواره سعی مسئولین بر آن بوده تا با انجام فعالیت‌های فوق‌برنامه به‌صورت مستمر، سبب ایجاد همدلی و ارتباط مؤثر بین اعضا و هنرجویان شود.

 وی تصریح کرد: ازجمله فعالیت‌های فوق‌برنامه انجمن خوشنویسان شاهین‌شهر می‌توان به مواردی همچون برگزاری نمایشگاه‌های جمعی به مناسبت‌های مختلف (برای اعضا و هنرجویان) و حمایت از نمایشگاه‌های انفرادی، اردوهای تفریحی و فرهنگی هنری، برگزاری هشت دوره مشق شهر با همکاری شهرداری شاهین‌شهر، دیدار با اساتید خوشنویسی شهر و استان، ارتباط با مدارس از طریق آموزش‌وپرورش و ترویج خوشنویسی بین دانش‌آموزان مقاطع مختلف، برگزاری کارگاه‌های خوشنویسی و نشست‌های شعر و موسیقی اشاره کرد.

رمضانی بابیان اینکه هیئت‌مدیره فعلی فعالیت‌های چشمگیری در راستای فعال نگه‌داشتن انجمن خوشنویسان شاهین‌شهر انجام داده است، گفت: ازجمله فعالیت‌های این هیئت‌مدیره برگزاری جلسات منظم و مستمر به‌صورت یک‌بار در هفته بود که سبب پیشرفت هرچه سریع‌تر برنامه‌های تعیین‌شده گردید.

وی با بیان اینکه هر دو سال یک‌بار هیئت‌مدیره این انجمن توسط اعضا مشخص و تنها انجمنی هستیم که یک سیستم اداری مناسب داریم، اظهار کرد: چهار خط ثلث، نستعلیق، نسخ و نستعلیق شکسته در این انجمن به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

مسئول انجمن خوشنویسان شعبه شاهین‌شهر با بیان کمبود اعتبارات، گفت: در صورت پشتیبانی‌های مالی از انجمن خوشنویسان شاهین‌شهر این ظرفیت وجود دارد که میزبان جشنواره‌ها و مسابقات هنری در زمینه خوشنویسی از سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+