اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/12/25    کد خبر: 15727493   در دسته بندی اجتماعی نوشته شده توسط جویا
زمان تقریبی مطالعه: 10  دقیقه

شهردار شاهین‌شهر خبر داد:

شاهین‌شهر به‌زودی میزبان چند رویداد ملی خواهد بود

شاهین‌شهر به‌زودی میزبان چند رویداد ملی خواهد بود

  شهردار شاهین‌شهر گفت: شاهین‌شهر میزبان جشنواره سراسری تئاتر اقتباسی مبتنی بر ادبیات کهن ایران و کلاسیک جهان خواهد بود همچنین برای اولین‌بار در ایران، شاهین‌شهر میزبان برگزاری جشنواره موسیقی خلاق برای تعالی موسیقی اصیل ایرانی می‌شود.

سعید ابریشمی راد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری صدای جویا در اصفهان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و همچنین نوروز 1403 و گرامی داشت یاد و خاطره شهید مهدی باکری و روز شهردار اظهار کرد: نزدیک به  ٢٩ شب برنامه آموزش مفاهیم قرآنی و شهروندی در ۱۹ مسجد منتخب با اهدای جوایز ویژه برگزار می‌شود.


وی از خرید و استفاده برچسب لیزری بارکد برای اولین‌بار در کشور بر اموال و ملزومات اداری شهرداری شاهین‌شهر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به محدودیت استفاده از برچسب‌های پلی‌استر با سایز ثابت بر اموال و ملزومات اداری شهرداری، برای اولین‌بار در کشور، شهرداری شاهین‌شهر با خرید دستگاه بارکد لیزری با قابلیت تعریف و تغییر سایز بارکد، فرصت و امکان نگهداشت، پاسداشت و حراست بهتر از اموال عمومی شهرداری را محقق کرد.

شهردار شاهین‌شهر با اشاره به بهسازی و بازسازی مسکن جوانان گلدیس به‌منظور عیدانه به مردم این محله، افزود: هم‌افزایی و همگامی مردم، معتمدان محلات و مسئولان در آیین درختکاری این محله که به برکت حضور فعالانه مردم روی داده فرصت مغتنمی است که می‌تواند سرآغازی برای فعالیت‌های بزرگ‌تر و مؤثرتری در آینده شهر باشد.

شهردار شاهین‌شهر با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از سرمایه‌های اجتماعی در مدیریت مشارکتی شهر، تصریح کرد: کاشت درخت، نماد توسعه، بالندگی، رشد و امید به آینده است و درخت‌کاری در سطح گسترده و ابعاد بزرگ در زمین‌های بایر شهری می‌تواند نشاط اجتماعی را در آستانه بهار طبیعت و بندگی به در شاهین‌شهر رونق و گسترش دهد.

وی ادامه داد: تکمیل فرآیند بهسازی و نوسازی مسکن جوانان گلدیس تا ۲۸ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

ابریشمی راد به اختتامیه رپرتوار استانی تئاتر کاربرد در شاهین‌شهر اشاره کرد و گفت: با اشاره به وجه تسمیه دانش و خلاقیت برای شاهین‌شهر، به‌روزترین و شاخص‌ترین متد برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در جهان بهره‌مندی از الگوهای مدیریتی خلاق در شهرهاست به‌نحوی‌که تمرکز برنامه‌ریزی خلاقانه به‌جای زیر ساخت‌های کالبدی بر مردم در تحولات شهری است.

وی مشارکت مردمی و تمرکز بر هنر را دو رکن اساسی شهر خلاق برشمرد و افزود: استراتژی خلاقیت در برنامه‌ریزی شهری بر مشارکت مردمی و توسعه روح هنر در جامعه استوار است در همین راستا مدیریت شهری با بهره‌مندی از تشویق و نشاط بخشیدن بر مردم بستری برای استفاده از خلاقیت مردم محور مهیا کرده‌ است.

شهردار شاهین شهر مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی را یکی از نقش آفرین‌ترین مسئولیت‌های شهر خلاق دانست و ادامه داد: از میان هنرها، نمایش به دلیل غنا و زنده بودن ادبیات و فرهنگ جایگاه اثرگذاری ویژه‌ای دارد در همین راستا باتوجه به زیرساخت‌های شاهین شهر در حوزه هنر، هنرمندان با بهره‌مندی از انگیزه، علاقه و عشق می‌توانند در بالندگی شاهین‌شهر موثر باشند.

سکاندار شهرداری شاهین‌شهر با اشاره به استفاده از ظرفیت شهربانوان و معتمدان محلات در مدیریت شهری تصریح کرد: با پیگیری و مساعدت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای هنر نیز در شاهین‌شهر پایه‌ریزی خواهد شد که هر سه از سرمایه‌های اجتماعی بوده و مشارکتی موثر در مدیریت خلاقانه شهر دارند.

ابریشمی راد  با بیان این که به‌زودی شاهین‌شهر میزبان چند رویداد ملی خواهد بود خاطرنشان کرد: شاهین‌شهر میزبان جشنواره سراسری تئاتر اقتباسی مبتنی بر ادبیات کهن ایران و کلاسیک جهان خواهد بود همچنین برای اولین‌بار در ایران، شاهین‌شهر میزبان برگزاری جشنواره موسیقی خلاق برای تعالی موسیقی اصیل ایرانی می‌شود.

وی ادامه داد: آیین روز درختکاری توسط منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد و معاونت بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران با همکاری مجمع شهرداران آسیایی و موسسه فرهنگی اکو در تهران برگزار شد.

ابریشمی را بیان داشت: در این آیین، شهرداری‌های شاهین‌شهر به همراه کشورهای تاجیکستان، افعانستان، انجمن دیپلماتیک بانوان وزارت امور خارجه، سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، نمایندگان تعدادی از نهاد‌های سازمان ملل و نیز برخی از شهرهای کشور حضور داشتند.

وی خاطرنشان ساخت: زینت‌بخش آیین دیپلماتیک روز درختکاری که با حضور همسر وزیر امور خارجه، سفیران خارجی بیش از ۳۵ کشور، همسران سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران و نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی برگزار شد، المان‌های نوروزی و اجرای آیین‌های باستانی نوروزی بود.

وی یادآور شد: با همت و تلاش کارشناسان سازمان، دو دستگاه اتوبوس دیگر با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال بازسازی و به چرخه حمل و نقل بازگشت.

شهردار شاهین شهر در ادامه افزود: در چند ماه گذشته نیز هفت دستگاه اتوبوس به صورت کامل بازسازی و به چرخه حمل و نقل اضافه گردید.

وی تصریح نمود: حمل نقل عمومی یکی از ضروریات شهروندان ارجمند است که در این راستا برای رفاه حال آنان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم نمود.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #شهرداری #شاهین شهر #ساختمان #مردم #ایران #اصفهان #جویا
ما را دنبال کنید:
+