اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/12/25    کد خبر: 15727487   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 13  دقیقه

یادداشت ؛

مطالبه گری تا تغییر و اصلاح امور باید ادامه پیدا کند

مطالبه گری تا تغییر و اصلاح امور باید ادامه پیدا کند

  خبرنگار و فعال رسانه ای گفت: مطالبه گری تا تغییر و اصلاح امور در کشور باید ادامه پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا روزنامه‌نگار و فعال مدنی طی یادداشتی با عنوان مطالبه گری تا تغییر و اصلاح امور باید ادامه پیدا کند آورده است: حجت‌الاسلام محمدامین یوسفی طلبه مطالبه‌گر شاهین‌شهری که با لیبل عدالت خواهی به همراهی چند تن از دوستان همفکرش در فضای مجازی مطالبه‌گری می کند این بار با انتشار نوشته ای با عنوان سرنوشتی که گریبان حاجی دلیگانی را نگرفت !؟ به شرح زیر آورده است:


سرانجام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار  به پایان رسید و آقای حاجی دلیگانی طبق پیش بینی های قبلی برای چهارمین بار (حماسه چهارم) به مجلس شورای اسلامی راه یافت !

ولی آنچه در این دوره نسبت به ادوار قبل حائز اهمیت است ریزش شدید آرای آقای حاجی‌دلیگانی بود!

ایشان حتی در انتخابات مجلس دهم در سال ۹۴ که رقابتی فشرده و سنگین با نماینده اسبق شهرستان حجت الاسلام حسینی دولت آبادی با رای بالای ۳۰ هزار نفر داشت باز هم با ۶۰ هزار رای نسبت به دوره نهم شاهد روندی افزایشی بود.

اما یک دفعه چه می شود در این دوره که رقبایی با رأی پایین تری نسبت به دوره دهم در مقابل خود داشت با ۴۶ هزار رای دچار بحران ریزش آرا شد؟!

این طلبه مطالبه‌گر ادامه می دهد: این در حالیست که این دوره نه تنها حریفانی با تعداد آرای دوره های نهم و دهم را در مقابل نداشت بلکه این بار تمام امکانات شهری در خدمت وی بود و رئیس شورای شهر و شورای شهرستان (بهرام عموئی و علی صالحی) علنی و بی پرده برای وی تبلیغ می کردند و محمدجواد خسروی مدیریت اصناف که از نیروهای دفتر بود با یکپارچه کردن اصناف علنا به پشتیبانی وی وارد صحنه شدند!
ولی چه شد که وقتی تمام ابزارهای قدرت در خدمت وی قرار گرفت و باید مطابق دوره های قبل آرای حاجی دلیگانی با رشد روبرو می‌شد ولی این بار با ریزش شدید مواجه شد؟!

حجت‌الاسلام یوسفی در ادامه نوشته خود به این پرسش پاسخ می دهد که ️جواب این مطلب را می توان در تمام کشور مشاهده کرد وقتی از میان ۲۹۰ نماینده مجلس ۱۴۷ نفر از رسیدن به مجلس بازماندند !

و در مجلس خبرگان نیز با حذف افرادی مانند آیت الله آملی لاریجانی تا ریزش شدید آرای امثال آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان به وضوح پاسخ آن مشخص است که مردم دیگر دنبال عناوین دهان پرکن ساختگی و بی عمل که دردهای مردم را فریاد نمی‌زنند نیستند!؟

وقتی محمدباقر قالیباف که مانند حاجی‌دلیگانی تمام ابزارهای قدرت و ثروت را در خدمت داشت و در آستانه انتخابات با پول پاشی گسترده با سکه و تراول رسانه ها را یکپارچه به خدمت خود در آورده بود ولی به شدت آرای وی در تهران ریزش کرد و پاسخ دندان شکنی از مردم دریافت نمود!

مردم دیگر تحت تاثیر رسانه هایی که با پول بیت المال بوقچی تبلیغاتی برخی مسئولان می شوند نبودند!
مردم به این تشکیلات دم انتخاباتی مانند جمنا و جبهه اصولگرایان و ... نه گفتند !

و از اتفاق به کسانی اعتماد کردند که برخی از آنها اشخاص معمولی این جامعه هستند و نهایتا یک پیج اینستا یا کانال خبری مردمی داشتند ولی مطالبات مردم را فریاد می زدند!

آقای پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس که مانند حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر از طرفداران حذف ارز ۴۲۰۰ بود نیز از رسیدن به مجلس بازماند !
و مردم جواب محکمی به کسانی دادند که آنها را عامل کوچک کردن سفره و نابودی معیشت خود می‌دانستند! ولی بنده خدا بلد نبود چطور مانند آقای حاجی‌دلیگانی سریع تغییر رنگ دهد و با چهار تا نطق آتشین خود را مخالف حذف ارز  ۴۲۰۰ و گرانی و تورم حاصل از آن جا بزند !؟

یا وقتی آقای عنابستانی به سرباز مملکت سیلی زد و در مقابل از مردم تو دهنی خورد ! از اتفاق کسی که در حمایت از این نماینده ی خاطی نطق کرد و تازه به پلیس حمله کرد و از پلیس خواست عذرخواهی کند همین آقای حاجی‌دلیگانی بود!

ولی بازهم با چهار تا نطق و ژست مردمی باعث شد آن فاجعه حمایت از نماینده متخلف توسط آقای حاجی‌دلیگانی بازتاب گسترده ای در میان مردم شاهین شهر، میمه و برخوار نداشته باشد!

یا در حالی که اطرافیان و هواداران آقای حاجی‌دلیگانی در دفتر و بیرون دفتر از حامیان پرو پا قرص قالیباف هستند و از وی به‌ شدت حمایت می کنند و یا وقتی حاجی‌دلیگانی در هیئت رئیسه مجلس بود خودش در برابر انتقادات شدید به رفتارهای قالیباف که صدای همه را درآورده بود کاملا ساکت بود!

اما در یک رنگ عوض کردن زیرکانه نزدیک انتخابات به لیست رائفی پورِ ضد قالیبافی پیوست تا خود را مخالف قالیباف نشان دهد ! و حساسیت مردم را نسبت به خود کم‌ کند!!!

هرچند حاجی‌دلیگانی با زرنگی خاصی از مناظرات و گفتگوی رودرو هم فرار کرد تا در مورد عملکرد دوگانه خود به چالش کشیده نشود!
ولی در مجموع آقای حاجی‌دلیگانی در این امور از دوستان مجلسی خود بسیار زرنگ‌ تر بود و با وجود ریزش آرای شدید ، بلد بود هرطور هست خودش را در مجلس حفظ نماید!

خلاصه اینکه با تمام این بی صداقتی ها آقای حاجی‌دلیگانی با وجود ریزش بالای آرا همچنان در گردونه ی رقابت باقی بماند !
ولی از سوی دیگر این یک پیام روشن به مجلس و سایر مسئولان بود که مردم به کسانی که سفره آنها را کوچک و ارزش پول ملی را نابود کنند هرچند یک تریلی عناوین و سوابق جبهه و...ردیف کنند ، اعتماد نخواهند کرد!

به هر حال آقای حاجی‌دلیگانی دیگر نماینده مردم است ولی ای کاش از پاسخ محکم مردم درس عبرت گرفته باشند و به فکر ترمیم رفتارهای خود باشند و از امثال قالیباف و جریانهای اصولگرائی به شدت فاصله بگیرد و به جریانات مردمی بپیوندد و مدافع واقعی سفره و معیشت و پول ملی و..‌باشد و دنباله رو سیاست های اقتصادی نئو لیبرال نباشد !

مخاطبین همیشه همراه آنچه را در بالا مطالعه کردید واقعیت هایی از تفکر و قلم یک طلبه مطالبه‌گر که مدعی انقلابی گری هم نیست از بازهای سیاسی مسئولان کشور بود، اما اگر بنده در جایگاه یک خبرنگار بخواهم این مطلب را ادامه و تکمیل تر کنم باید تاکید کنم، مطالبه گری تا تغییر و اصلاح امور در کشور توسط جریانات مطالبه‌گر و عدالت خواه باید ادامه پیدا کند، اگر نیروهای به معنی واقعی کلمه انقلابی و جهادی از مطالبه گری و عدالت خواهی مد نظر مقام معظم رهبری و عاری از هر گونه افراط و تفریط دست بکشند بدون شک همین حاجی دلیگانی ها، عبدالله حق شناس ها و رضایی ها و عمویی ها و صالحی ها و غیره و غیره که خود را مالک و مدعی خدمت به مردم و انقلاب می دانند و می پندارند زرنگ هستند در حالی که حق و حقوق آن را کامل دریافت کرده اند، تا زمانی که زنده اند اجازه نخواهند داد گردش نخبگانی و بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری که بر روی آن تاکید داشته و دارند اتفاق بی افتد.

مهم ترین چیزی که می تواند این دورهمی و این ضیافت سنتی و این حصار بازی های سیاسی جریانات ورشکسته را بر هم بزند، مسئله مهم تبیین است.

به عنوان مثال در انتخابات اخیر جمعیت حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار بالای ۳۵۰ هزار نفر است که از این تعداد نزدیک به ۲۴۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن بودند اما به عینت دیدیم از این تعداد واجد شرایط رأی دادن تنها ۷۰ هزار نفر به پای صندوق های رأی آمدند و همانگونه که در بررسی بعمل آمده قبل انتخابات به کرات اشاره کردیم مردم دیگر به مسئولان کشور و حرف های آنان به هیچ عنوان اعتماد ندارد و بازگشت این سرمایه اجتماعی نیز کار چندان سهل و آسانی نیست.

لذا نه تنها حاجی‌دلیگانی بلکه اکثریت مسئولان در حوزه اجرایی و قانون گذاری اگر می خواهند امتداد داشته باشند و دستاوردهای انقلاب حفظ و از آن پاسداری شود، چاره ای ندارند که بخواست و حق و حقوق مردم با هر نوع تفکر، دین و آیینی احترام بگذارند و اوضاع نابسامان اقتصاد کشور و سفره های خالی آنان را سر و سامان دهند و با دادن فرصت و حمایت اجازه ندهند هر روز بر تعداد مهاجرت نخبگان و سایر مسائل و مشکلات کشور در حوزه های مختلف افزود شود.

در پایان بزرگ ترین فاجعه ای را که امروز شاهد آن هستیم این هست که به جای استفاده از تجربه بازنشستگان آنها را به اشکال مختلف بخصوص منفعت طلبی در مهم ترین مراکز تصمیم گیری کشور قرار داده ایم و جوانان با استعداد و نخبه کشور را یا در حاشیه قرار داده ایم و یا اینکه راهی اروپا و آمریکا کرده ایم.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #عدالت #مطالبه #مسئولان #مجلس #دولت #کشور #ایران
ما را دنبال کنید:
+