اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/10/11    کد خبر: 15727350   در دسته بندی یادداشت نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 18  دقیقه

یادداشت؛

جناب آقای حاجی‌دلیگانی لطفاً بفرمایید؛ چک ارزان‌شدن کالاها، کی و کجا وصول خواهد شد؟!

جناب آقای حاجی‌دلیگانی لطفاً بفرمایید؛ چک ارزان‌شدن کالاها، کی و کجا وصول خواهد شد؟!

  روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای گفت: آقای حاجی‌دلیگانی، شما وعده ارزان‌شدن برخی از کالاها را دادید و تشکر کردید. سؤال ما این است که به میمنتی این قرارداد، قرار است، کدام کالاها ارزان شود؟

به گزارش رسانه خبری صدای جویا از اصفهان، روح‌الله عباسیان جزی روزنامه‌نگار و فعال رسانه، منتقد برخی اظهارنظرها و فعالیت‌های حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار با انتشار مطلبی در فضای مجازی با عنوان «جناب آقای حاجی‌دلیگانی لطفاً بفرمایید؛ چک ارزان‌شدن کالاها، کی و کجا وصول خواهد شد؟!» نطق میان دستور روز گذشته این نماینده طیف جریان سیاسی اصول‌گرای مجلس را به شرح مورد انتقاد قرار داده است؛


آقای حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نطق میان دستور روز گذشته خود، در مجلس شورای اسلامی عنوان نمودند: "از امضای قرارداد همکاری دولت جمهوری اسلامی با اتحادیه اوراسیا که باعث برداشته شدن تعرفه تجارت خواهد شد و باعث ارزان‌شدن برخی کالاها خواهد شد، تشکر می‌کنم"

در خصوص این مطلب عنوان شده سؤالاتی داریم که انتظار می‌رود، آقای حاجی‌دلیگانی در یک نشست تخصصی با حضور کارشناسان و منتقدین و اصحاب رسانه به آن پاسخ بگویند.

1.      آقای حاجی‌دلیگانی، شما وعده ارزان‌شدن برخی از کالاها را دادید و تشکر کردید.  سؤال ما این است که به میمنتی این قرارداد، قرار است، کدام کالاها ارزان شود؟ ممنون می‌شویم لیستی از آن را در اختیار ملت بگذارید. تا ان شااله زنبیل‌ها را برای دریافت آن آماده کنیم!

2.     شما وعده ارزان‌شدن برخی کالاها را دادید. محبت بفرمایید، کی این ارزان‌شدن محقق می‌شود؟! موعد دقیق آن چه زمانی است؟

3.     این کالاهایی که می‌فرمایید، چند درصد ارزان خواهد شد؟! مقایسه ارزان‌شدن قیمت بر اساس قیمت کدام روز خواهد بود؟

4.     آقای حاجی‌دلیگانی، بنده هرچه جست‌وجو کردم، از هیچ‌کدام از مسئولین عالی‌رتبه، اظهارنظری در خصوص ارزان‌شدن کالاها به‌خاطر این قرارداد ندیدم. شما که 12 سال نماینده مجلس هستید و کلی ادعا دارید, بفرمایید بر چه اساسی ادعای ارزان شدن کالاها را به علت این قرارداد مطرح نموده اید؟! دقیق و شفاف منطق اقتصادی آن را بیان فرمایید؟

5.    آقای حاجی‌دلیگانی، شما سمت نمایندگی مردم را عهده‌دار هستید!  چگونه برای یک قرارداد و کالاهایی که هنوز ارزان نشده است و به بازار نیامده است، تشکر می‌کنید؟!  آیا این تشکر زودهنگام شما راه را بر مؤاخذه در صورت عدم رسیدن به هدف نمی‌بندد؟!  آیا بهتر نیست، به‌جای وعده ارزانی و تشکر از طرف مردم، نشستی با کارشناسان اقتصادی برگزار می‌کردید و تبعات اقتصادی آن را بررسی می‌کردید؟

6.     آقای حاجی‌دلیگانی، مردم چک شما مبنی بر ارزان‌شدن کالاها را در اصفهان و تهران وصول کنند، یا در مسکو؟! ممنون می‌شوم، آدرس دقیق محل وصول چک را هم بیان فرمایید.

7.     آقای حاجی‌دلیگانی، نکند قراردادهای تجاری - مثل برخی موارد مشابه گذشته - موجب کمبود و گرانی در کشورمان بشود و دلال‌ها و بازرگانان گردن‌کلفت و روسیه و... از مزیت پایین‌بودن حقوق کارگر و قیمت سوخت و... در کشورمان، بهره‌برداری حداکثری کنند؟! حال این تشکر شما به‌خاطر ارزان‌شدن کالا به نمایندگی از کدام طرف است؟

8.      آقای حاجی‌دلیگانی! ما که سیب و گلابی برجام به دستمان نرسید!  آیا کالاهای ارزانی که شما وعده داده‌اید، به عمر ما قد خواهد داد؟!  راست‌وحسینی بفرمایید، چند دوره دیگر از نمایندگی‌تان در مجلس باید بگذرد، تا چک ارزان‌شدن کالاهای شما وصول گردد؟!

امیدوارم پاسخ روشن و درستی به این سؤالات بدهید، هر چند که می‌دانیم پاسخی ندارید در مقابل این سؤالات به حق منتقدین...

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #حاجی‌دلیگانی #مجلس #ایران #اصفهان
ما را دنبال کنید:
+