اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/10/1    کد خبر: 15727316   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 9  دقیقه

نماینده مردم شهرستان‌های دلفان و سلسله؛

توضیحات تکمیلی نماینده دلفان در خصوص آمار عجیب محکومان به اعدام+کلیپ

توضیحات تکمیلی نماینده دلفان در خصوص آمار عجیب محکومان به اعدام+کلیپ

  نماینده مردم شهرستان‌های دلفان و سلسله گفت: آمار ارائه شده از سوی خانواده‌های زندانیان بوده که فاقد واقعیت آمار می‌باشد، چراکه تعداد محکومین به اعدام انگشت‌شمار بوده و عنوان‌کردن اعدادی همچون یک هزار یا دو هزار نفر کاملاً رد و تکذیب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از استان لرستان، یحیی ابراهیمی نماینده مردم شهرستان‌های دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص خبر منتشر شده با عنوان اینکه «نزدیک هزار تا دو هزار نفر از جوانان شهرستان دلفان، با اتهامات مرتبط با مواد مخدر حکم اعدام گرفته و در انتظار اجرای حکم هستند» که بازتاب زیادی در بین رسانه‌های داخلی و حتی رسانه‌های خارجی معاند داشت، اظهار کرد: موضوع رفع مسائل و مشکلات زندانیان شهرستان دلفان و همچنین سلسله به‌عنوان یک دغدغه بسیار مهم با همکاری رئیس‌کل دادگستری و دادستان استان لرستان و معاون پارلمانی قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفته است.


وی با انتقاد شدید از انتشار خبر تقطیع شده «نزدیک هزار تا دو هزار نفر از جوانان شهرستان دلفان، با اتهامات مرتبط با مواد مخدر حکم اعدام گرفته و در انتظار اجرای حکم هستند» و همچنین مطلوب به نفع برخی افراد فرصت‌طلب، افزود: این قسمت سخنانم با افرادی است که در راستای منافع حزبی و جناحی خود به دنبال این هستند که از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، لذا باید بگوییم هرگز به این امر دست پیدا نخواهید کرد، چرا که به‌عنوان نماینده و خادم مردم در همه‌جا بر پایبندی به آرمان‌های امام (ره) و شهدا و  مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای تأکید داشته و دارم به همین خاطر هرگونه سوءاستفاده از سخنان خود را محکوم و جفا به مردم شریف دو شهرستان دلفان و سلسله از توابع استان لرستان دانسته و حق پیگیری قضائی حاشیه ایجاد شده را برای خود محفوظ می‌دانم.

نماینده مردم شهرستان‌های دلفان و سلسله در ادامه با بیان توضیحاتی در خصوص خبر منتشر شده اظهار کرد: در طی ماه‌های اخیر، تعدادی از هم‌وطنان و هم استانی‌های خودم با مراجعه به دفتر مراجعات مردمی در تهران و همچنین شهرستان دلفان مطالبی را مبنی بر اینکه تعدادی از افراد خانواده‌هایشان به علت فروش مواد مخدر و سایر جرائم در شرف اعدام هستند، به همین خاطر از این‌جانب به‌عنوان نماینده خود در مجلس شورای اسلامی تقاضای کمک کردند که بنده بالاخره در هفته گذشته در جمع این عزیزان در شهرستان دلفان قرار گرفتم و آماری که آنها بیان کردند آمار بالایی بود.

وی بیان داشت: باتوجه‌به این قضیه، موضوع رو از طریق دستگاه قضا پیگیری و برسی کردم و ادامه مکاتبه‌ای با حجت الاسلام محسنی اژه ای رئیس دستگاه قضا مبنی بر تخفیف مجازات محکومین به اعدام به علت فروش مواد مخدر داشتم.

ابراهیمی خاطرنشان ساخت: از طرف دیگر صحت‌وسقم آماری ارائه شده از طرف خانواده این محکومین در شهرستان دلفان را هم از طریق معاونت پارلمانی دستگاه قضا و هم از طریق رئیس دادگستری استان لرستان پیگیری نمودم که متوجه شدیم، آمار ارائه شده توسط خانواده‌های زندانیان بسیار بالا بوده و فاقد واقعیت می باشد و تعداد محکومین به اعدام انگشت‌شمار است به همین دلیل عنوان‌کردن اعدادی همچون یک هزار یا دو هزار نفر کاملاً رد و تکذیب می‌شود.

وی بیان داشت: بنده با توجه به رسالت خطیر نمایندگی و قرارگرفتن در جایگاهی که باید خادم واقعی مردم بود، قطعاً وظیفه خود می‌دانم برای آن دسته از مجرمان جرائم مواد مخدر در حوزه انتخابیه‌ام درخواست تخفیف مجازات از طریق دستگاه قضا نمایم.

نماینده مردم شهرستان‌های دلفان و سلسله تصریح کرد: از طرفی دیگر  همه ما به‌خوبی می‌دانیم عاملی که موجب شده است که این عزیزان به سمت‌وسوی بزهکاری و اقدامات مجرمانه همچون فروش مواد مخدر و سایر جرائم کیفری روی بیاورند بیشتر ریشه در مسائل و مشکلات اقتصادی از جمله فقر و بیکاری یا نداشتن شغل مناسب دارد.

وی ادامه داد: به‌طوری که با توجه به وجود نعمت‌های خدادادی از جمله؛ آب مناسب، هوای مناسب و خاک مناسب  و نیروی انسانی بسیار خوب و آموزش‌دیده که در استان لرستان وجود دارد، اما به علت کم‌توجهی مسئولان در ادوار گذشته، زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال در این استان محروم فراهم نشده است و جوانان و نوجوانان مجبور به مهاجرت به کلان‌شهرهایی همچون تهران و سکنی در حاشیه شهرها هستند که بعضاً مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار می‌گیرند.

ابراهیمی با بیان اینکه وظیفه ذاتی نماینده مجلس بر اساس قانون اساسی کاملاً مشخص است، تأکید کرد: بنده بایستی به‌عنوان نماینده حوزه انتخابیه دو شهرستان یاد شده این مسئله را به گوش مسئولان برسانم که حساسیت ایجاد کنیم و آنها را پای‌کار بکشانیم تا برای حل مسائل و مشکلات مردم چاره‌اندیشی کنند.

وی در پایان با بیان اینکه پذیرای نقد و مطالبه‌گری بوده و هستیم و دفاتر و تلفن همراه این‌جانب به‌صورت 24 ساعته پاسخگو و پیگیر مسائل و مشکلات مردم است، اضافه کرد: پیام این خادم کوچک مردم به آن دسته از افرادی که در طول یکی دو روز اخیر باعث تشویش اذهان عمومی شدند، و بخصوص در حق مردم شهرستان دلفان اجحاف کردند این است که بدانند بنده به عنوان یک ایثارگر و یک پزشک معتمد همواره در مسیر خدمت به مردم و پیگیری به حق مطالبات آنها  همان چیزی همیشه مورد تاکید و انتظار مقام معظم رهبری بوده است تا رفع نهایی گام برداشته ام لذا از رسانه های داخلی انتظار دارم در این مسیر یاری گر ما باشند و از قضاوت های زود هنگام که موجب دلسرد کردن مردم از خادمان خود می شود به جدا پرهیز نمایند.

مرتبط با جغرافیای لرستان با کلید # #نماینده #دلفان #سلسله #لرستان #مردم #ایران #جویا
ما را دنبال کنید:

نظرات بازدیدکنندگان

 
به قول عمو کاووس آخه درست . اراجیفت تو رسانه های خا جی بازتاب پیدا کرده آبروی نه تنها دلفان بلکه ایران را هم بدی حالا خودت را می چسبونی به رهبری که چی؟ واقعا متاسفم برای اونایی که به تو رای دادند.
+