اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/9/20    کد خبر: 15727289   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه:

اهمیت جایگاه دامپزشکی در مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

اهمیت جایگاه دامپزشکی در مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

  فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه بر لزوم همکاری بیشتر نهادها و دستگاه‌ها در امر پیشگیری و مقابله با بیماری‌های مشترک بخصوص آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان با شبکه دامپزشکی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت صدای جویا از اصفهان، در ابتدای جلسه شورای اداری که با حضور مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان، امام‌جمعه و بخشداران شهرستان شاهین‌شهر و میمه و سایر مسئولین ادارات در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.


سید محمدرضا کاظمی طبا، فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه نقش و جایگاه ویژه ی دامپزشکی در مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را بسیار حائز اهمیت دانست.

وی بر لزوم همکاری بیشتر نهادها و دستگاه‌ها در امر پیشگیری و مقابله با بیماری‌های مشترک بخصوص آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در جهت رعایت اصول پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با شبکه دامپزشکی این شهرستان تأکید کرد.

در ابتدای این جلسه، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گزارشی از وضعیت و شرایط مواجهه با بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در استان و کشور ارائه نمود و هرگونه سهل‌انگاری برای مقابله با این بیماری را برای صنعت طیور جبران‌ناپذیر و مخاطره‌آمیز دانست.

علیرضا لارابی با اشاره به اهمیت بیماری از بعد بهداشت عمومی و قابلیت انتقال به انسان و شیوع و واگیری بسیار بالای بیماری آنفلوانزا، این موضوع را از جنبهٔ امنیت غذایی و اهمیت اقتصادی حائز اهمیت دانست و در این رابطه توضیحاتی ارائه نمود و به ارائه راهکار مناسب پرداخت.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین‌شهر و میمه ضمن ارائه آمار و رتبه‌های تولیدی شهرستان در این بخش، بر لزوم کنترل و پایش هر چه بیشتر این بیماری با هماهنگی و همکاری نهادهای ذی‌ربط دراستای ایجاد آمادگی و پیشگیری از بیماری در سطح شهرستان تأکید کرد و تعامل و همکاری بیشتر سایر دستگاه‌ها را در این رابطه خواستار شد.

وی توجه ویژه ی اعضای ستاد آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان به مصوبات کشوری، استانی و شهرستانی ستاد آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان، در شهرستان را باعث کاهش هزینه‌های مواجهه با بیماری در صنعت طیور دانست و هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های مرتبط و تبادل نظر در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان و اعمال اقدامات قرنطینه‌ای و امنیت زیستی در سطح شهرستان را در گام اول بسیار حائز اهمیت دانست لارابی در پایان خواستار توجه بیشتر به این بخش و افزایش اعتبارات در رابطه با بیماری‌های مشترک بالاخص بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در راستای مدیریت بحران شدند.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #دامپزشکی #ایران #مردم #اصفهان #جویا #رسانه
ما را دنبال کنید:
+