اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/8/15    کد خبر: 15727198   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 49  دقیقه

صدای جویا منتشر کرد؛

معرفی محمد حق‌شناس یکی از نخبگان جوان و با استعداد شاهین‌شهری+فیلم

معرفی محمد حق‌شناس یکی از نخبگان جوان و با استعداد شاهین‌شهری+فیلم

  محمد حق‌شناس جوان با استعداد نخبه شاهین‌شهر و برخوار، صاحب‌نظر و پژوهشگر فعال در حوزه حکمرانی، مدیریت، اقتصاد و سیاست‌گذاری عمومی که تاکنون ناشناخته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، محمد حق‌شناس متولد 1369 جوان نخبه شاهین شهر و برخوار ، صاحب‌نظروپژوهشگرفعال درحوزه حکمرانی، مدیریت، اقتصاد و سیاست‌گذاری عمومی که تاکنون ناشناخته بوده است.


محمد حق‌شناس تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در شهرستان شاهین‌شهر و میمه در رشته علوم‌تجربی گذراند و دوره کارشناسی خود را پس از قبولی در رشته مدیریت صنعتی در سال 1393 به پایان برده و سپس در همان سال در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده و در رشته امتحانی مجموعه مدیریت اجرایی در بین 33هزار687 نفر شرکت‌کننده توانست رتبه کل 1 را کسب نماید و وارد دانشگاه تهران شود.

وی در طول مقطع کارشناسی ارشد به‌عنوان پژوهشگر برتر و دانشجوی نمونه شایسته تقدیر دانشگاه تهران شناخته شد و از مستعدین برتر بنیاد ملی نخبگان گردید.

او پس از دفاع از پایان‌نامه خود تحت عنوان «شناسایی مؤلفه‌های تفکر استراتژیک برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجلس نهم» با شرکت در آزمون دکتری مدیریت دولتی در سال 1396 با کسب رتبه برتر در رشته مدیریت دولتی گرایش مدیریت تطبیقی و توسعه وارد دانشگاه علامه طباطبائی می‌شود. محمد حق‌شناس ازجمله نخبگان جوانی می‌باشد که در حضور رهبر معظم انقلاب به سخنرانی پرداخته و در این دیدار به بیان دغدغه‌ها و پیشنهادهایی درزمینهٔ نسل چهارم دانشگاه و لزوم تغییر نگاه وزارت علوم و مدیریت دانشگاه‌ها اشاره‌کرده است

محمد حق‌شناس در ابتدای جلسه دیدار رهبری با صدها نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی که به بیان دغدغه‌ها و پیشنهادهای شش تن از نخبگان دانشگاهی اختصاص داشت، در زمینه نسل چهارم دانشگاه و لزوم تغییر نگاه وزارت علوم و مدیریت دانشگاه‌ها گفت: متأسفانه علی‌رغم وجود دانشگاه‌های متنوع هنوز دانشگاه‌های ما نتوانسته مسئولیت خود در رابطه با پرورش دانش‌آموختگان متناسب با نیاز واقعی کشور را به سرانجام برساند.

عضو بنیاد ملی نخبگان در ادامه گفت: اگر وظیفه نسل اول دانشگاه‌ها را تعلیم و آموزش، وظیفه نسل دوم را پژوهش و وظیفه نسل سوم را در کنار مأموریت‌های آموزش و پژوهش، کارآفرینی بدانیم، هنوز بستر مناسب برای انجام‌وظیفه نسل سوم را نداریم.

دانشجوی دکترای مدیریت تطبیقی و توسعه دانشگاه علامه طباطبائی در انتقاد به کارآمدی تحصیل در دانشگاه گفت: رابطه صنعت و دانشگاه در وضعیت خوبی نیست و دانشگاه‌ها در بسیاری از رشته‌ها به کمپانی تولید مدرک تبدیل شده‌اند؛ بسیاری از دانشگاه‌های ما فقط ادعای فعالیت در مسیر کارآفرینی را دارند و عملاً به فکر پرورش دانش‌آموخته با مهارت نیستند.

فارغ‌التحصیل مدیریت اجرایی در انتقاد به رویه پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی گفت: رویه جذب دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی حتی در دانشگاه‌هایی که ظرفیت هیئت‌علمی کافی ندارند به معضل جدی تبدیل شده که لازم است دانشگاه‌ها این مشکلات را با پرورش دانش‌آموخته با مهارت و تقسیم وظایف اصلاح کنند و در کنار توجه به وظایف نسل سوم دانشگاه، ادامه و تکمیل آن، آینده‌نگری کرد و به فکر برنامه‌ریزی برای وظایف نسل چهارم دانشگاه بود تا از دانشگاه‌های دیگر کشورها مثل گذشته عقب نمانیم.
رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد در توصیف نسل چهارم دانشگاه گفت: نسل چهارم، نسلی تعالی‌گرا است که در آن دانشگاه مرکز تمام تحولات علمی، تکنولوژیک و فرهنگی در کشور است؛ ارتباطات آن با جهان پیرامونی کنش‌گر و آغاز کننده ارتباط است، در این وضعیت دانشگاه‌ها رقابتی و مشارکتی خواهند بود و در کنار وظایف آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی، بسترساز مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خواهند بود.

وی با اشاره به توقعات دانشجویان از دانشگاه‌های کشوری که پرچم‌دار تمدن اسلامی ایرانی است، گفت: در مورد کشورمان می‌توان توقع داشت که توسعه‌دهنده ارزش‌های اسلامی ایرانی باشد و نقش مقلد بودن صرف را تبدیل به مولد بودن کند.


سوابق اجرایی و کاری                                                                   

  1. معاونت و سرپرستی دفتر زیربنایی و تولید مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام [۲]
  1. مدیر گروه پژوهشی ساختار اندیشکده سیاست‌گذاری دولت اسلامی و اندیشکده انقلاب اسلامی قرارگاه پیشرفت و آبادانی  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی [۳]
  2. پژوهشگر پارلمان اندیشکده حکمرانی دانشگاه صنعتی شریف [۴]
  3. مشاور و برنامه‌ریز سازمان- محقق- مشاور نهادهای انقلابی داخل دانشگاه و بیرون آن
  4. مشاوره تخصصی و پژوهشی در مجلس شورای اسلامی و همکاری با دفتر نماینده مجلس شهرستان شاهین‌شهر و میمه در تهران
  5. همکاری علمی و پژوهشی در سازمان اداری و استخدامی کشور [۵]
  6. . فعالیت علمی در مؤسسات علمی مختلف و   مرکز پژوهش‌های مجلس
  7. مربی سیاست پژوهی گروه حقوق و سیاست پژوهشکده حکمت [۶]
  8. مجری برگزاری اردوهای جهادی در  بنیاد ملی نخبگان، بسیج و نهادهای انقلابی [۷]
  9. کارشناس پژوهشی اندیشه ورز طرح احمدی روشن  بنیاد ملی نخبگان
  10. عضو شورای مشورتی جوان فرمانداری وقت شهرستان شاهین‌شهر و میمه
  11. فعالیت پاره‌وقت در شهرداری شهر گرگاب (شاهین‌شهر و میمه) استان اصفهان
  12. عضو هیئت‌مدیره شرکت تعاونی آزادی شهر گرگاب (شاهین‌شهر و میمه) استان اصفهان
  13. فعالیت در کانون دانشجویان و دانش‌آموختگان و کانون‌های فرهنگی استان اصفهان
  14. فعالیت در حوزه خبری، تحلیلی و تدوین گزارش‌های اقتصادی و مدیریتی برای روزنامه‌ها، جراید و مؤسسات [۸]
  15. حضور فعال در هیئت‌های اندیشه ورز برخی از دستگاه‌های اجرایی

فعالیت‌های علمی و پژوهشی                                                         

محمد حق‌شناس تدریس در دوره‌های مقدمات سیاست‌گذاری، خط‌مشی گذاری، ارزیابی سیاست و حکمرانی برای گروه‌های مختلف دانشجویی، پژوهشگران، مدیران اجرایی کشور کارگاه‌های آموزشی مدیریتی، کارگاه‌های علمی و پژوهشی مختلف و همچنین تدریس در کلاس‌های تقویتی و کمک‌آموزشی دانشگاهی، کلاس‌های کنکوری در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت را در سوابق خود دارد. وی همچنین فعالیت‌های علمی و پژوهشی متعددی در دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات پژوهشی، بنیاد ملی نخبگان و ... انجام داده است[۹]

کتاب‌ها و مقالات                                                                        

محمد حق‌شناس دارای سه عنوان جلد کتاب به عنوان نویسنده اصلی می‌باشد و در 27 طرح تحقیقاتی مصوب و اتمام یافته به صورت مجری، همکار و ناظر طرح فعالیت داشته است.

و....

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز #بانوان #محمد حق شناس
ما را دنبال کنید:
+