اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: -621/7/8    کد خبر: 15727029   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

امام جمعه شاهین‌شهر ؛

آموزش،اشتغال،ازدواج و موضوع مسکن جوانان مورد توجه مسئولان باشد

 آموزش،اشتغال،ازدواج و موضوع مسکن جوانان مورد توجه مسئولان باشد

  امام جمعه شاهین‌شهر گفت: آموزش، اشتغال، ازدواج و موضوع مسکن جوانان باید همیشه مورد توجه مسئولان باشد و برای آن تلاش شبانه روزی انجام دهند‌.

به گزارش صدای جویا از اصفهان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های این هفته نماز جمعه شاهین‌شهر با تأکید و سفارش بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: اگر بخواهیم بر مهم‌ترین قسمت های بیانات رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعّالان دفاع مقدّس و مقاومت بپردازیم باید به مطالب زیر اشاره داشت؛
واقعه‌ دفاع مقدّس یک برهه‌ برجسته و مهمّی از تاریخ کشور ما است. این مقطع را باید درست بشناسیم و آن را به اذهان نسلهای بعدی معرّفی کنیم.
وی افزود:️ در این شناخت درسهای بزرگی وجود خواهد داشت و کارهای بزرگی پیش خواهد رفت.
خطیب نماز جمعه های شاهین‌شهر با بیان اینکه مقام معظم رهبری به زوایا و دیدگاه‌های مختلف در شناخت عظمت دفاع مقدّس پرداختند، افزود: در دفاع مقدس از سه چیز که عبارت بودند از ️انقلاب اسلامی، ️جمهوری اسلامی و ️تمامیت ارضی کشور دفاع شد.
وی خاطر نشان ساخت : ️همه‌ قدرتهای مطرح آن روز دنیا شدند و در حمله‌ به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، سهیم شدند.
حجت الاسلام  باقریان گفت: ️در یک چنین رویارویی‌ای ملّت ایران توانست روی سکّوی پیروزی بِایستد و با شکوه خودش را به دنیا نشان بدهد.
وی با مطرح کردن این سوال که آثار و دستاوردهای این دفاع مقدس چه بود؟ گفت: حفظ تمامیّت ارضی، کشف عظمت توانایی‌های ملّت،ایمن‌سازی کشور از تهاجم‌های نظامیِ محتمل، شناخت ظرفیّت‌های انسانی ملّت ایران، گسترش مرزهای فکری و معرفتی انقلاب اسلامی،گسترش فرهنگ مقاومت و اتّکاء به نفس، رشد و استحکام فکر مقاومت در داخل کشور بود.
امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه همانگونه که مقام معظم رهبری فرموند؛ ️نیروهای مسلّح جزو نوامیس حتمی هر جامعه‌ای هستند؛ وجودشان جزو آن عناصر اصلی است که بدون آن، یک جامعه سرپا نمیماند. تصریح کرد: ️باید به نیروهای مسلّح از جهات مختلف رسیدگی کرد، حضورشان را مغتنم دانست، تلاششان را ارج نهاد چه آن کسانی که این ایمنی را در مرزها به وجود می‌آورند، چه آنهایی که در داخل به وجود می‌آورند.
وی با بیان اینکه با زبان نرم گاهی بیشتر و بهتر میشود خیلی از موفّقیّتها را به دست آورد و باید نیت ها را خدایی کنیم، ادامه داد: نیروهای مسلّح کار خودشان را قدر بدانند، ارج بنهند، اهمّیّت بدهند، افتخار کنند به کاری که انجام میدهند، مردم هم بایستی قدر اینها را بدانند.
حجت الاسلام باقریان به فرا رسیدن بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و آغاز سال تحصیلی جدید اشاره،کردند و بیان داشت: آموزش، اشتغال، ازدواج و موضوع مسکن جوانان باید همیشه مورد توجه مسئولان باشد و برای آن تلاش شبانه روزی انجام دهند‌.
وی با انتقاد شدید از برخی بروکراسی های اداری گفت: در واگذاری زمین جهت ساخت مسکن به افراد نیازمند جامعه باید تسهیل گیری صورت بپذیرد و به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد.
امام جمعه شاهین‌شهر در ادامه اظهار کرد: هم حضرت امام رحمه الله در طول حیات خود و هم حضرت آقا بر شکستن هژمونی غرب توسط انقلاب اسلامی به مکرر تاکید داشته اند.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی دولت رئیسی شکستن هژمونی غرب از در ایستادگی، مقاومت و به صورت مقتدرانه است و نه استیصال، اضافه کرد: الان ما به خوبی ثمرات و برکات این مقاومت و اقتدار را به خوبی در آزاد سازی اموال بلوکه شده ایران، بازگشت الواح تاریخی ایران در آمریکا، حمایت و تقویت از گروه‌های مقاومت مشاهده می کنیم.
حجت الاسلام باقریان گفت: بدون شک این اتفاقات بر تقویت سفرهای مردم، کاهش نرخ بیکاری و افزایش رشد اقتصادی کشور تاثیر گذار خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: بدون شک مدیریت و حمایت های مقام معظم رهبری از جریانات مقاومت، امروز باعث دست برتری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی در منطقه شده و رویای نابودی رژیم جعلی اسرائیل امروز عملیاتی تر از گذشته شده است.
امام جمعه شاهین شهر از اجرایی شدن ۳۰ طرح فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در شاهین‌شهر خبرداد و اظهار کرد: همه مسئولان موظف اند کار جهادی و شبانه روزی کنند و خستگی نشناسند، وظیفه امروز ما کمک به طبقات ضعیف جامعه بخصوص در شاهین شهر است.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #امام جمعه #شاهین‌شهر #باقریان #سیاسی #جویا
ما را دنبال کنید:
+