اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/5/25    کد خبر: 15726899   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 8  دقیقه

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان؛

فرمانداران در اجرای انتخابات، مُرّ قانون را اجرایی کنند

فرمانداران در اجرای انتخابات، مُرّ قانون را اجرایی کنند

  معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان گفت: فرمانداران موظف و مکلف هستند تا قانون انتخابات را اجرایی و بر اجرای آن پافشاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، امروز بیست‌و‌پنجم مردادماه، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در گردهمایی فرمانداران استان، با اشاره به اینکه تلاش و رویکرد دولت سیزدهم دوری از اشرافی گری است، بیان کرد: نگاه و تلاش دولت عدالت مداری، دوری از اشرافی گری، مستضعف نوازی، مردم‌داری و مردمی بودن است.
وی ادامه داد: این نگاه در ارتباط چهره به چهره و مستمر فرمانداران با مردم نمایان است اما این همراهی و هم‌قدمی با مردم برجسته نمی‌شود، در صورتی که باید این همراهی هنرمندانه برای مردم بازگو شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: بایستی این تغییر نگاه در صحبت‌ها و سخنرانی‌های مدیران و فرمانداران برای مردم تشریح شود، تغییر نگاه جزو خدمات بزرگ دولت است و باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد.
جان‌نثاری افزود: اگر با روش گذشته پیش می‌رفتیم ممکن بود به جایی برسیم که حتی یک بخشدار هم نخواهد با مردم صحبت کند اما در این دولت، رییس جمهور در صحنه و در میدان است، به جمع‌های مردمی وارد می‌شود و از نزدیک و بدون واسطه با مردم صحبت و امورات را پیگیری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان عموماً خود را خادم به مردم می‌دانند، عنوان کرد: خدمات دولت با بیان شرایط و وضعیت کشور و جهان در هفته دولت برای مردم تشریح شود.
جان‌نثاری خطاب به فرمانداران استان، گفت: بهترین مقایسه، بیان شرایط فعلی ایران اسلامی با بیرون از مرزها است.
وی ادامه داد: در دولت ترکیه گفتند کودتایی در حال برنامه‌ریزی است، پس از این خبر صدها نفر بازداشت و از کار برکنار شدند اما فتنه بزرگی مانند سال گذشته در کشور ما به پا شد اما با رأفت نظام، بسیاری از بازداشت شدگان بخشیده و آزاد شدند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار کرد: این بخشش به این دلیل اتفاق افتاد که طرف حساب ما مردم نیستند بلکه استکبار است. در برابر اشتباهات معدود افرادی گذشت و بخشش وجود دارد اما در برابر دشمن و استکبار ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد و این را اسلام به ما آموخته است.
جان‌نثاری اضافه کرد: محبت و خضوع نسبت به مردم و اینکه مسئول خود را خادم مردم بداند سیره امیرالمومنین (ع) و الگوی ما است.
وی خاطرنشان کرد: این موارد جزو دستاوردهای نرم نظام جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم است که باید همراه با اقدامات سخت‌افزاری برای مردم تشریح شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: اگر به این موارد نپردازیم دشمن اقدامات را برعکس جلوه می‌دهد، جهاد تبیین مسئله بسیار جدی است و نباید فراموش شود، لذا در هفته دولت مسئولین میان مردم حضور داشته باشند و با بیانی رسا اقدامات و دستاوردهای نظام و دولت را برای مردم عنوان کنند و نظرات مردم نیز شنیده شود.
وی در خصوص انتخابات سال‌جاری نیز گفت: با ابلاغ اصلاحیه قانون انتخابات، فرایند برگزاری انتخابات زودتر از دوره‌های گذشته آغاز شد.
جان‌نثاری متذکر شد: فرایند پیش ثبت‌نام با استقبال بسیار خوبی انجام شد که نشان از امیدواری ورود متقاضیان به حضور در مجلس شورای اسلامی دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: ستاد انتخابات استان از ابتدای سال (اردیبهشت ماه) به صورت رسمی برگزار شد و کارگروه‌های مرتبط با انتخابات در شهرستان‌ها شکل گرفت.
جان‌نثاری افزود: ضمن تشکیل کمیته‌های مرتبط، جلسات هیئت‌های اندیشه‌ورزی نیز برای تقویت مشارکت مردم در انتخابات به صورت مستمر برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: تلاش ما این است تا هیچگونه خللی در اجرای انتخابات وجود نداشته باشد، شعب مشخص، زیرساخت‌های مورد نیاز شعب نیز در حال بررسی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: فرمانداران بایستی برای تشکیل هیئت‌های اجرایی آمادگی داشته باشند و به ترتیب اولویت و براساس تقویم انتخابات، امور را اجرایی کنند.
جان‌نثاری با تأکید بر احصای نارضایتی‌های مردم، گفت: مشکلات مردم به خوبی و با جزئیات شنیده شود و اگر چالشی وجود دارد برای مردم تشریح شود تا از نارضایتی‌های مردمی شاهد ظهور پدیده‌ای در استان نباشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به برخی حواشی اخیر حول ستاد انتخابات کشور ادامه داد: تکلیف ذائل شدنی نیست و طبق منویات مقام معظم رهبری مکلف هستیم انتخابات را ذیل چهار راهبرد (امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت) برگزار کنیم.
وی افزود: از این رو اگر سلامت انتخابات یکی از ارکان چهارگانه‌ای است که مقام معظم رهبری بر ما تکلیف کردند،ضروری است که براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و اجرای مرّ قانون به وظایف مان عمل کنیم زیرا قطعا یوم الحساب در خصوص این چهار رکن در برگزاری انتخابات از همه ما پرسش می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: فرمانداران بعنوان رؤسای هیئت‌های اجرایی انتخابات وظیفه دارند سلامت انتخابات را به طور کامل تضمین، مرّ قانون را اجرا و عدالت را برقرار کنند.
جان‌نثاری افزود: اگر قرار است تبلیغات زودهنگام مورد رصد قرار بگیرد برای همه رصد شود.
وی تصریح کرد: فرمانداران موظف و مکلف هستند تا قانون انتخابات را اجرایی و بر اجرای آن پافشاری کنند، در فرایند انتخابات مصلحت اندیشی کار فرمانداران نیست، بلکه شرعاً و قانوناً موظف هستند قانون را اجرایی کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خطاب به فرمانداران گفت: برای خوشآمد دیگران کاری انجام ندهید بلکه تنها وظایف قانونی و رضایت خداوند را در نظر بگیرید.
جان‌نثاری ادامه داد: اجرای انتخابات براساس ضوابط قانون با قوت و اجرای وظایفی که ذیل هیئت اجرایی دارند براساس قانون و نه مصلحت اندیشی توصیه من به فرمانداران است.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #استانداری اصفهان #سیاست #جویا #ایران #بین الملل #وزارت امور خارجه
ما را دنبال کنید:
+