اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/4/24    کد خبر: 15726769   در دسته بندی اجتماعی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

مدیرعامل خیریه نذر اشتغال:

کارگران غیررسمی در قانون کار و برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرند

کارگران غیررسمی در قانون کار و برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرند

  مدیرعامل مؤسسه شتاب دهند نذرک اصفهان گفت: دولت، مجلس و شورای عالی کار باید کارگران غیررسمی را نیز در قانون کار و برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار دهند.

اکبر اخوان مقدم مدیرعامل خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع) استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی صدای جویا در اصفهان اظهار کرد: در قانون کار هیچ جایگاه و ارزش و احترامی برای کارگر غیر رسمی دیده نشده است به طوری که هم اکنون در کشور نزدیک به 10 میلیون نفر کارگر غیر رسمی داریم و این به دور از عدالت است.


وی با بیان اینکه از دولت سیزدهم، مجلس انقلابی و شورای عالی کار انتظار داریم که هر چه زودتر قانون کار کشور را اصلاح و در آن حق و حقوق کارگران غیر رسمی را نیز در نظر بگیرند، افزود: در مفاد 15 و 16 برنامه هفتم توسعه کشور که دولت سیزدهم اخیرا به مجلس یازدهم ارائه کرد، جایگاهی برای کارگران غیر رسمی دیده شده بود اما با لابی های پشت پرده همان افرادی که فریاد احقاق حق و حقوق کارگران را سر می زنند با یک مصاحبه تلویزیونی حذف شد.

مدیرعامل موسسه شتاب دهند نذرک با بیان اینکه دولت به خصوص وزارتخانه های متولی به صنایع بزرگ خدمت رسانی می کنند اما از مسائل و مشکلات کارگاههای کوچک بی اطلاع هستند، تصریح کرد: اصلی ترین و مهم ترین مطالبه ما به عنوان نماینده جامعه کارگران غیر رسمی اصلاح کنونی قانون کار کشور و دیده شدن حق و حقوق کارگران غیر رسمی است.

وی با بیان اینکه دستمزدها باید به صورت منطقه ای و با در نظر گرفتن شرایط آن بنگاه اقتصادی کوچک در نظر گرفته شود، خاطرنشان ساخت: باید در قانون کار دستمزد توافقی برای کارگاههای زیر 10 نفر ملاک عمل قرار بگیرد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #کارگران غیررسمی #اصفهان #مردم #اشتغال #جویا #خبر #مجلس #دولت
ما را دنبال کنید:
+