اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/4/18    کد خبر: 15726756   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 12  دقیقه

امروز اتفاق افتاد؛

رئیس جدید دفتر نمایندگی امور خارجه در استان اصفهان معرفی شد

رئیس جدید دفتر نمایندگی امور خارجه در استان اصفهان معرفی شد

  معاون کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت:اصفهان بعنوان یک استان بی بدیل و مؤثر در کشور از منظر فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، سیاسی و حوزه‌های مردمی استان تعیین کننده‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، علیرضا بیگدلی معاون کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی دفتر امور خارجه در استان اصفهان، ضمن تبریک میلاد امام موسی کاظم علیه السلام، گفت: تصور ما در وزارت امور خارجه این است که در مرحله مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی به سر می بریم.


وی افزود: جریان انقلاب اسلامی در مسیر فداکاری و ایثار ملت قهرمان با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری و آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی دشمنی‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و امیدواریم چشم انداز روشنی که وعده الهی است در انتظار مردم ما باشد.

بیگدلی با اشاره به اینکه موضوع دیپلماسی مفاهیم متعددی را پیدا کرده است، عنوان کرد: با تحولاتی که در پیش داریم، نقش مردم، شهرها و استان ها در دیپلماسی مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان بعنوان یک استان بی بدیل و مؤثر در کشور از منظر فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، سیاسی و حوزه‌های مردمی استان تعیین کننده‌ای است.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه افزود: ما بعنوان وزارت خارجه قطعاً توقع داریم از ظرفیت‌های این استان در اقتدار جمهوری اسلامی و در عرصه بین‌المللی بیشتر بهره‌مند باشیم و بتوانیم در توسعه و درخشش استان اصفهان قدم‌های استواری را برداریم.

بیگدلی متذکر شد: از این رو نگاه ما به دفتر وزارت امور خارجه نگاهی راهبردی است و امیدواریم دوره‌ای روشن با تحولات و دستاوردهای چشمگیر در انتظار اصفهان باشد.

وی ادامه داد: از این رو تلاش می‌کنیم از استانهای اساسی کشور در حد توان حمایت و سیاست خارجی را در ادامه سیاست داخلی تعریف کنیم.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفت: درصدد هستیم همکاری‌های وزارت خارجه با استان اصفهان به سطح جدیدی برسد.

بیگدلی افزود: برای ما مهم است بتوانیم در آینده‌ای نه چندان دور وعده‌هایی که در چارچوب وزارت خارجه نظام جمهوری اسلامی ایران داده شده را هویدا کنیم.

وی عنوان کرد: دفتر امور خارجه در استان اصفهان بایستی دفتری همه جانبه در حد انتظار ما در حوزه سیاست خارجی باشد و برای توسعه استان در حوزه‌های مختلف تلاش و فعالیت کند.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه یادآور شد: دفاتر ما با ارتباطی که با ۱۴۰ نمایندگی دارند دروازه‌ای به روی حوزه بین‌الملل هستند.

شکوفایی ظرفیت‌های نهفته استان اصفهان با همدلی و هم افزایی

مصطفی دولتیار رئیس جدید دفتر نمایندگی امور خارجه در استان اصفهان نیز گفت: حضور در اصفهان را به فال نیک می‌گیرم و در تلاش می‌کنم کار مفید و ماندگاری را از خود به جای بگذارم تا الگویی برای سایر بخش‌ها باشد.

وی افزود: در این راه صادقانه خدمت خواهم کرد و در مرحله عمل آنچه که در توان دارم را به کار خواهم گرفت.

رئیس دفتر نمایندگی دفتر امور خارجه در استان اصفهان عنوان کرد: وظیفه خود می‌دانم از زحمات مسئولان گذشته که در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با وجود همه محدودیت‌ها تلاش کردند، قدردانی کنم.

وی گفت: اصفهان به حقیقت یک شهر جهانی است و در تلاش هستیم ویژگی‌های یک شهر با ابعاد جهانی را به معنای حقیقی دریابم.

وی با اشاره به شرایط ویژه ایران اسلامی، گفت: در ایران اصفهان ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، در حدود ۴۰ کشور دنیا حضور میدانی داشتم از ۱۹۳ کشوری که امروز عضو سازمان ملل متحد هستند کمتر از پنج کشور وجود دارد که ظرفیت آنان با استان اصفهان برابری می‌کند.

رئیس دفتر نمایندگی دفتر امور خارجه در استان اصفهان بیان کرد: با تمام وجود در خدمت مردم استان اصفهان هستیم تا ظرفیت‌های نهفته اصفهان را شکوفا کنیم، البته در این راه به همدلی مدیریت استان نیاز داریم تا موانع را پشت سر بگذاریم.

گفتنی است پیش از این علیرضا سالاریان سمت نمایندگی دفتر امور خارجه در استان اصفهان را برعهده داشت، وی هم اکنون سفیر ایران در کشور قبرس است.

مراسم تودیع سالاریان پیش از اعزام به کشور قبرس با حضور استاندار اصفهان برگزار شد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز #سیاست #امورخارجه
ما را دنبال کنید:
+