اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/4/9    کد خبر: 15726729   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 12  دقیقه

امام جمعه شاهین شهر؛

یکی از مشکلات اصلی امروز کشور فاصله گرفتن از قرآن است

یکی از مشکلات اصلی امروز کشور فاصله گرفتن از قرآن است

  امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: یکی از مشکلات اصلی امروز کشور فاصله‌گرفتن از قرآن است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، حجت‌الاسلام قاسم باقریان در ابتدای خطبه‌های این هفته نمازجمعه شاهین‌شهر با تأکید و سفارش بر رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: در هفته پیش رو 10 تیرماه به نام روز صنعت، معدن و تجارت نام‌گذاریی شده است. ضمن تبریک این روز به فعالین این حوزه باید اعتراف کرد که یکی نقاط قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همین حوزه صنعت، معدن و تجارت است.


وی ادامه داد: افرادی که در حوزه صنعت، معدن و تجارت مشغول به فعالیت هستند از ابتدای انقلاب تا هم اکنون با فعالیت‌های جهادی خود تحریم‌های دشمنان را تبدیل به فرصت کرده‌اند و امروز شاهد رشد و شکوفایی کشورمان هستیم.

با گرامی داشت روز صنعت و معدن عاشقانه مردم به دنبال رشد و پیشرفت کشورشان حرکت کردند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: سالروز حمله امریکا به هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ به نام روز «افشای حقوق بشر امریکایی» نام‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان ساخت: جنایت هولناک نظامیان امریکایی در این روز در هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج‌فارس با ناو متجاوز امریکایی را باید یکی از دردناک‌ترین فجایع انسانی دوران معاصر دانست، چرا که عاملان آن به رغم اعتراف معاون رئیس‌جمهور وقت امریکا در حمله عامدانه به هواپیمای مسافربری، نه تنها توبیخ نشدند، بلکه توسط رئیس‌جمهور وقت امریکا مدال شجاعت گرفتند.

حجت الاسلام باقریان تصری کرد: حقوق بشر آمریکایی و صهیونیستی همان حقوق بشری است آن حقوقی است که هزاران نفر در جهان توسط گروهک های تروریستی تحت امر آنها مانند داعش بی رحمانه و بی گناه سر بریده یا کشته می شوند و حتی حاضر نیستند در مورد آن اظهار ندامت و پشیمانی کنند.

وی یادآور شد: اگر شهدایی همچون شهدایی همچون سلیمانی و سایر شهدای هشت سال دفاع مقدس و محور مقاومت نبودند امروز رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل و حامیان غربی آن بخصوص آمریکا تمام بلاد اسلامی را نابود کرده بودند.

خطیب نماز جمعه های شاهین شهر با اشاره به فرا رسیدن میلاد امام هادی(ع) اظهار کرد: امام هادی علیه السلام دهمین ستاره آسمان امامت، در سنین کودکی، زمانی که تنها هشت سال از عمر شریفش می گذشت، به امامت رسید. آن امام بزرگوار در هشت سالگی، با شهادت جانسوز پدر بزرگوارش امام جواد علیه السلام ، ردای امامت را به دوش گرفت و چون پدر و اجداد پاک و مطهرش به هدایتگری پرداخت. آن امام همام، هر چند در کودکی به امامت رسید، امّا چشمه ای جوشان از علم و دانایی و حکمت بود، تاآنجاکه همواره، مردم را به حیرت و تعجب وا می داشت.

وی همچین با تبریک عید سعید غدیر خم بیان داشت: اگر مسئله مهم و واجب غیر به خوبی تبیین می شد ما شاهد حادثه کربلا و سایر اتفاقات نبودیم لذا برای انتقال پیام مهم غدیر باید تمام همت و تلاش خود را بکار بگیریم و زمینه ظهور یگانه منجی عالم بشیریت حضرت مهدی(عج) را به درستی فراهم سازیم به همین خاطر در شاهین شهر برنامه های خود تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام باقریان اذعان داشت: آن دسته از خواص جاهلی که در گذشته سرپردگی دولت های ما به غرب را آفرین می گفتند و تلاش می کردند که ما همیشه وابسته به غرب باشیم امروز می بینیم هم غرب و هم شرق در قسمت های مختلف بخصوص نظامی وابسته شده اند و امروز مشاهده می کنیم که بسیاری کشورهای اروپایی در حال پیوستن به جبهه استقلال هستند.

وی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مسئولان قوه قضائیه به مناسبت هفته قوه قضائیه و گرامی داشت شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: آن چیزی که مورد تاکید حضرت آقا بود این مسئله مهم بود که این جزو حق و حقوق اساسی مردم است که آثار برپایی عدالت و شاخصه های آن را احساس کنند.

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه هنوز با بسیاری از شاخص های اجرای عدالت فاصله داریم، بیان داشت: اجرای عدالت و برخورد با ظالم باید در کمترین زمان ممکن صورت بپذیرد و این زمان طولانی رسیدگی اصلا اسلامی نیست و باید اصلاحات جدی در حوزه دعاوی حقوقی و کیفری انجام بپذیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی 1357 برخی دشمنان خیال می کردند که یک مسئله مقطعی است، ادامه داد: آن چیزی که نظریه پردازان غرب و شرق خیال می کردند که با سرکار آمدن دولت انقلاب اسلامی به اتمام می رسد در حالی که انقلاب اسلامی یک روحیه هست و هر روز در حال گسترش است.

حجت الاسلام باقریان با تاکید بر اینکه مردم از ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، خاطرنشان ساخت: یکی از مشکلات اصلی امروز کشور فاصله گرفتن از قرآن است چراکه اگر محور همه کارها و فعالیت های ما قرآن قرار بگیرید بدون شک قله های بزرگ تری را فتح خواهیم کرد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #قرآن #شاهین شهر #اصفهان #مردم #امام جمعه
ما را دنبال کنید:
+