اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1401/5/29    کد خبر: 15724707   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

فرماندار شاهین‌شهر؛

7 هزار واحد صنفی در شاهین‌شهر و میمه حلقه وصل تولیدکننده و مصرف کننده‌اند/ توجه به سلامت و برگزاری نمازهای جماعت در مدارس

7 هزار واحد صنفی در شاهین‌شهر و میمه حلقه وصل تولیدکننده و مصرف کننده‌اند/ توجه به سلامت و برگزاری نمازهای جماعت در مدارس

  فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: بالغ بر 7 هزار واحد صنفی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه به‌عنوان حلقه واسط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده فعالیت می‌کنند.

سید محمدرضا کاظمی طباء زواره در گفت‌وگو با خبرنگار صدای جویا در اصفهان با اشاره به نقش اصناف در زمینه‌های گوناگون تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی و تحت تأثیر قرار دادن طیف وسیعی از فعالیت‌ها در جامعه گفت: با افزایش جمعیت شاهد رشد و گسترش سریع واحدهای صنفی گوناگون در جای‌جای نقاط شهری و حتی روستایی هستیم که مدیریت و نظارت بر عملکرد و همچنین تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری بازار و اصناف به جهت گستردگی و ارتباط مستقیم این مجموعه بزرگ با آحاد مختلف مردم امری غیر قابل‌انکار است.


وی افزود: در همین خصوص به جهت اهمیت موضوع و برای اولین‌بار کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی در محل فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه برگزار گردید که نشان از اهمیت و اهتمام دولت به موضوع  اصناف و اتحادیه‌ها دارد.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با بیان اينکه وجود تشکیلات صنفی قوی باعث تقویت اقتصاد منطقه و شهرستان خواهد شد، تصریح کرد: خواستار انسجام اصناف، هماهنگی با سیاست‌های اقتصادی دولت و همراهی با نهادهای نظارتی و حاکمیتی در اجرای قوانین هستیم.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات حوزه‌های صنفی شهرستان بر لزوم نظارت در کلیه انتخابات اصناف بر اساس قوانین و با در نظر گرفتن دو شاخصه مهم تعهد و تخصص شد، تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: بالغ بر 7 هزار واحد صنفی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه به‌عنوان حلقه واسط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده فعالیت می‌کنند که اگر این حلقه واسط نقش تعاملی و حرفه‌ای خود را ایفا نماید آرامش و ثبات در بازار حاکم خواهد بود.

کاظمی طباء زواره وی در ادامه با اشاره به لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در شهرستان شاهین‌شهر و میمه بر برپایی نمایشگاه‌ عرضه محصولات و مایحتاج عمومی مردم در مقاطع زمانی مختلف اعم از شروع سال جدید تحصیلی و همچنین نمایشگاه بهاره تأکید کرد و در ادامه خواستار نظارت همه‌جانبه  دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص شد.

*توجه به‌سلامت و برگزاری نمازهای جماعت در مدارس امری ضروری است

وی در ادامه گفت‌وگو به تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش شاهین‌شهر پرداخت و گفت: نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی کارآمد و متخصص برای آینده کشور مهم و تأثیرگذار است و سیر رو به جلوی علمی و توسعه‌ای کشور نیازمند توجه بیشتر به مقوله آموزش‌وپرورش و تلاش دو چندان در رفع کمبودهای این حوزه است.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه در ادامه با اشاره به در پیش بودن سال جدید تحصیلی بیان داشت: برنامه‌ریزی در این خصوص از هم اکنون بایستی به نحو مطلوبی تو دست‌اندرکاران صورت گیرد.

وی یادآور شد: ایجاد جوی نشاط‌آفرین و جذاب برای دانش‌آموزان، توجه به تعمیر، تجهیز و آماده‌سازی فیزیکی مدارس و همچنین فراهم‌آوردن تمهیدات لازم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط آموزش‌وپرورش و با همکاری سایر دستگاه‌ها باید انجام بپذیرد.

 کاظمی طباء زواره با اشاره به اهمیت سلامت افراد و جامعه و لزوم اقدامات پیشگیرانه در ابتلا به بیماری‌های شایع در جامعه، گفت: حتماً آموزش و پرورش باید در خصوص هماهنگی و نظارت واکسیناسیون (دوز تکمیلی و یادآور) برای معلمان و کادر آموزشی مدارس با توجه در پیش بودن سال جدید تحصیلی اقدامات مقتضی را انجام دهد.

وی در پایان خواستار اتخاذ  تمهیدات به‌منظور ساماندهی و نظارت بر سرویس ایاب و ذهاب مدارس شد و تأکید کرد: آموزش‌وپرورش باید در حوزه فضاسازی مناسب جهت برگزاری باشکوه نماز جماعت در مدارس اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر؛24707

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+