اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1401/5/10    کد خبر: 15724530   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

مسئول امور بانوان فرمانداری شاهین‌شهر؛

جایگاه دوم شاهین‌شهر و میمه در حوزه نرخ اشتغال بانوان بعد از اصفهان

جایگاه دوم شاهین‌شهر و میمه در حوزه نرخ اشتغال بانوان بعد از اصفهان

  مسئول کمیته امور بانوان فرمانداری شاهین‌شهر و میمه گفت: شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حوزه نرخ اشتغال بانوان پس از اصفهان در جایگاه دوم قرار دارد که این مهم نشان از روحیه خودباوری و پویایی بانوان دارد.

سعیده شاهوردیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در شاهین‌شهر اصفهان ضمن تسلیت ایام سرور و سالار شهیدان آقا عبدالله الحسین (ع) اظهار کرد:  طی روزهای گذشته جلسه‌ای با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، بخشدار مرکزی، رابطان بانوان ادارات و جمعی از بانوان کارآفرین شهرستان برگزار گردید، و در آن مسائل و مشکلات بانوان در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


وی با بیان اینکه در این نشست حضور مثبت و فعال زنان به‌عنوان قشری اثرگذار، لازمه حرکت در مسیر پیشرفت جامعه به شمار می‌رود، گفت: نقش زنان در عرصه‌های فرهنگي، اقتصادي، حفظ و اشاعه ارزش‌های انقلاب‌ اسلامي مهم، ارزشمند و اثربخش است و لذا علی‌رغم تبلیغات منفی که غرب و مخالفان اسلام در خصوص تقابل دین و حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی مطرح می‌کنند مشارکت این قشر از جامعه در فعالیت‌های مختلف غیر قابل‌انکار است.

مسئول کمیته امور بانوان فرمانداری شاهین‌شهر و میمه اشاره به برخی آمار و ارقام شهرستان در حوزه جمعیت و مهاجرت افزود: شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حوزه نرخ اشتغال بانوان پس از اصفهان در جایگاه دوم قرار دارد که این مهم نشان از روحیه خودباوری و پویایی بانوان شهرستان دارد و در همین راستا بررسی و رفع مشکلات بانوان کارآفرین و فعالان حوزه اقتصاد و اشتغال و پیگیری رفع موانع تولید از مسیر فعالیت آنان برای مدیریت شهرستان حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه عمده بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی را عدم توجه کافی به نقش و اهمیت بانوان به‌عنوان یکی از عناصر اصلی خانواده و به‌تبع آن جامعه برشمرد و گفت: معتقدیم نقشی که زنان می‌توانند در کاهش برخی آسیب‌ها و ناهنجاری اجتماعی ایفا نمایند نادیده گرفت شده است این مهم نیازمند بازبینی، برنامه‌ریزی و راهکارهای اجرایی می‌باشد.

لازم به ذکر است موضوع ساماندهی بانوان فعال در حوزه مشاغل خانگی، بیان دغدغه‌های فرهنگی در حوزه بانوان، اجرای طرح‌های حمایتی در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، فعالیت‌های ورزشی بانوان، برگزاری کارگاه‌های مشاوره به جوانان و نوجوانان، اجرای طرح‌های حمایتی بانوان بی‌سرپرست و بد سرپرست، برگزاری نمایشگاه و بازارچه جهت ارائه آثار بانوان کارآفرین، مسائل و دغدغه‌مندی بانوان شاغل در ادارات از جمله مطالبی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. همچنین در ادامه این نشست نیز هریک از حاضرین باتوجه به حوزه فعالیتی خود، به مسائل و چالش‌های پیش رو پرداختند و خواستار ایجاد بسترهای مناسب و زمینه‌سازی اشتغال بیش از پیش بانوان در شهرستان شدند.

 اشاره به برخی آمار و ارقام شهرستان در حوزه جمعیت و مهاجرت افزود: شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حوزه نرخ اشتغال بانوان پس از اصفهان در جایگاه دوم قرار دارد که این مهم نشان از روحیه خودباوری و پویایی بانوان شهرستان دارد و در همین راستا بررسی و رفع مشکلات بانوان کارآفرین و فعالان حوزه اقتصاد و اشتغال و پیگیری رفع موانع تولید از مسیر فعالیت آنان برای مدیریت شهرستان حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه عمده بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی را عدم توجه کافی به نقش و اهمیت بانوان به‌عنوان یکی از عناصر اصلی خانواده و به‌تبع آن جامعه برشمرد و گفت: معتقدیم نقشی که زنان می‌توانند در کاهش برخی آسیب‌ها و ناهنجاری اجتماعی ایفا نمایند نادیده گرفت شده است این مهم نیازمند بازبینی، برنامه‌ریزی و راهکارهای اجرایی هست.

به گزارش صدای جویا موضوع ساماندهی بانوان فعال در حوزه مشاغل خانگی، بیان دغدغه‌های فرهنگی در حوزه بانوان، اجرای طرح‌های حمایتی در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، فعالیت‌های ورزشی بانوان، برگزاری کارگاه‌های مشاوره به جوانان و نوجوانان، اجرای طرح‌های حمایتی بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست، برگزاری نمایشگاه و بازارچه جهت ارائه آثار بانوان کارآفرین، مسائل و دغدغه‌مندی بانوان شاغل در ادارات از جمله مطالبی بود که در این نشست موردبحث و گفتگو قرار گرفت.

همچنین در ادامه این نشست نیز هریک از حاضرین باتوجه‌به حوزه فعالیتی خود، به مسائل و چالش های پیش رو پرداختند و خواستار ایجاد بسترهای مناسب و زمینه‌سازی اشتغال بیش از پیش بانوان در شهرستان شدند.

کد خبر؛ 24530

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+